gillen als ze haar zin niet krijgt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door santom88, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. santom88

santom88 Actief lid

18 okt 2014
    182
    1
    16
    Mijn dochter is 18 mnd, als ze mee moet om de hond uit telaten wil ze de riem vast houden. Van mij mag ze dat als de hond alles gedaan heeft anders trekt hij. Op een vast punt mag ze de riem hebben. Nu begint ze bij de voordeur te gillen en gaat op de grond zitten, totdat ze de riem krijgt.
    Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet oplossen!
    Totaal niet de riem geven of toegeven en de hele weg de riem geven of volhouden hoe ik het uiteindelijk wil eerst ik daarna zij.......

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik vind niet dat je toe moet geven aan een driftbui.
    Maar wat ik weleens doe, is mijn dochter de flexieriem(?) geven, en ik zelf houd de normale riem vast. Zo denkt ze dat ze de hond uitlaat, maar er kan in feite niks gebeuren.

3. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Wat slim! :D
    Ik heb geen hond dus heb helaas geen tips voor je.

4. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    #4 baby001, 30 aug 2016
    Laatst bewerkt: 30 aug 2016
    Niet toegeven. Ik vind nee is nee.. ookal is dit soms heel lastig vol te houden.

5. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Lekker laten gillen ;)

Nee ik zou niet toegeven, nooit. Dan is straks als ze wat ouder is het hek van de dam! Nee is nee en eenmaal een grens aangegeven is vasthouden daaraan. Ik ben alleen wel van choose your battles...dus niet overal maak ik een punt van. Maar heb ik eenmaal aangegeven hoe iets moet of wat wel/niet mag dan blijf ik daarbij.

Oh en hoe ga je dan met dat gegil om...echt gewoon negeren en laten gillen. Ze houdt echt wel op en loopt dan vast braaf met je mee...

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Gewoon uitleggen en lopen.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gewoon negeren en doorlopen.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In ieder geval niet toegeven. Het begint met dit soort "kleine" dingen, maar ze gaat het ook proberen bij grotere dingen. Ooit zal ze moeten leren dat haar wil niet altijd wet is ;)

Als ze iets ouder was zou ik zeggen: als je rustig meeloopt het eerste stuk, mag je het tweede stuk de lijn vasthouden. Maar daar is ze net te jong voor misschien?

9. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik merk hier dat uileggen heel erg goed werkt.

Nee.. want... en lopen maar.
    Heel even tijd voor nemen maar nee blijft nee!
    anders leert ze met gillen haar zin te krijgen.

10. santom88

santom88 Actief lid

18 okt 2014
    182
    1
    16
    Thanx voor alle tips we ploerten even Door hopelijk heeft ze snel door hoe het zit

Deel Deze Pagina