Enorme voorkeur voor papa

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjaam, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Wie herkent dit en please zeg dat het overgaat:p

Mijn dochtertje is de laatste weken enorm gericht op papa.
    Als ik haar kom halen na het werk, kijkt ze achter mijn rug en zegt ze vragend papa?
    Als ze valt wil ze niet door mij getroost worden en gaat ze naar papa.
    Met papa wil ze spelen....

Hoe kan dit, wat is dit?
    Heeft dit ermee te maken dat ik voornamelijk de opvoeding doe(regels, straffen etc) en mijn partner veel leuke dingen met haar doet?
    Hij werkt fulltime, ik 3 dagen

Hellllppppppp

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het sowieso verstandig is om de balans een beetje te herstellen: allebei leuke dingen doen en allebei opvoeden.

Als het iets nieuws is, dan is het denk ik een fase ...

3. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat het een fase is! Maar ik zou ook zeker de balans herstellen, zoals Salapio zegt. :)

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik werk niet, mijn man wel, dus ook hier is het zo dat ik het opvoeden doe.

maar wanneer manlief er is voed hij ook gewoon op.

ik denk dat het een fase is, mijn zoon is altijd een papa's kindje geweest, toch is hij de laatste maanden een mama's kindje,
    en nu trekt hij ook weer naar papa toe,

onze zoon doet het om en om haha :p

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Deze fase hebben wij ook gehad, duurde wel lang hier. Van ruim een jaar tot bijna 2,5 jaar. Vanaf toen wilde ze ook graag weten waar ik was en als ik eens weg was riep ze ook dat ze mij miste. Ze is op ons allebei dol.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben het andersom. We proberen erop te letten ieder ook leuke dingen te doen en hem alletwee op te voeden, maar je vangt het er niet helemaal mee op. Hij heeft echt zo'n sterke voorkeur voor mij dat het echt een goed dreigement is als we zeggen dat papa hem gaat dragen als hij nu niet mee loopt. Dan stapt hij meteen snel door. ;)

Als ik er niet ben is het trouwens geen probleem. Het is puur als we er alletwee zijn. Dan is het altijd mama, zelfs voor iets stoms als zijn sap inschenken. Volgens mij hebben kinderen altijd fases waar ze de een leuker vinden dan de ander. Als het goed is wisselt dat wel een beetje af.

7. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Zo is het bij ons ook, als mijn vriend er niet is, is er niets aan de hand.
    Maar zodra hij thuis komt, speelt ze veel met hem.
    Het is echt niet zo dat ze niets van mij wil hebben. Maar merk de laatste weken wel dat ze veel naar hem toetrekt. In augustus gaat hij een dag minder werken om een thuisdag te hebben, dus dan zal het ook wel meer in balans zijn idd.
    Hoop dat het een fase is, want ik word er best onzeker van....

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    mijn zoontje is nog geen 8 maanden en is al een echt papas kindje. Als hij papa ziet gaan zn armpjes wapperen en trekt hij z'n grootste grijns-snoetje... terwijl als hij mij ziet kan er amper een lachje vanaf.
    Ik vind dat soms ook best wel lastig. Maar ik snap ook wel hoe het komt; mijn man heeft een heel vriendelijk open gezicht en een hele vriendelijke stem. En mijn doorsnee gezicht is vaak best wel chagrijnig. Maar ja ik probeer er maar van te genieten dat vader en zoon zo'n goede band hebben, dat is natuurlijk ook iets heel moois! Maar ik verwacht niet echt dat het een fase is, ik denk dat het gewoon altijd zo blijft en dat ik me er bij neer moet leggen :)

9. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter heeft dit ook met vlagen, nu is papa weer eventjes net zo lief als mama maar een week geleden mocht hij haar jas niet aan doen, haar drinken niet inschenken, haar niet uit de kinderstoel halen en als hij thuiskwam mocht hij niet eens naar haar kijken of ze ging he-le-maal uit haar plaat! Heel vreemd, vind ik zelf ook maar het zal echt wel een fase zijn! Nu vind ze hem wel helemaal leuk en vraagt ze de hele dag om hem..;)

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Volgens mij hoort het een beetje bij de leeftijd dat ze naar de ouder trekken van het andere geslacht. Dus als je een dochter hebt is papa "the man" en als je een zoontje hebt is mama "the man" :)

Ik zou het vooral niet persoonlijk nemen, als de andere ouder er niet is, is er niks aan de hand toch? Zonde van je energie!

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

er zijn van de week 2 soortgelijke topics gestart hier. wellicht kun je daar ook eens ervaringen gaan lezen. het komt vaker voor, amar leuk is anders natuurlijk.

12. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Mijn moeder waarschuwde mij meteen toen onze dochter geboren was. Het schijnt dat mijn zus en ik vroeger ook erg aan onze vader hingen.

En inderdaad zodra ik met Eline alleen ben, begint het vragen naar heitie (= fries), soms wel 10 keer achter elkaar. dan weer even een paar minuten niet en dan weer 10 keer achter elkaar.

Heitie is ook diegene die de meeste kusjes en zo krijgt...

Bij ons is het momenteel zo dat mijn vriend thuis is en ik werk, dus het kan er niet aan liggen dat ik de strenge ben en hij diegene die de leuke dingen doet.

Sterkte in ieder geval!

Deel Deze Pagina