Rontgenfoto's tandarts en zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Be Happy, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hallo allemaal,

Zojuist ben ik naar de tandarts geweest.

Opeens, zonder dat de tandarts uitlegde wat hij ging doen, kreeg ik een ding in mijn mond gepropt. Ging hij dus foto's maken van mijn kiezen...

Uiteindelijk bleek ik wel een gaatje te hebben. Daar moet ik volgende week voor terugkomen.

Maar ik vraag me nu af. Ik zit bijna op mijn NOD. Stel dat ik zwanger ben, kunnen die rontgenfoto's dan kwaad?

Ik maak me nu een beetje zorgen. Zul je net zien dat het deze ronde gelukt is en dan heb ik die foto's laten maken......

2. gimena

gimena Niet meer actief

normaal moet je dat tegen de tandarst zeggen!
    want die foto,s zijn niet goed!
    xxx

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ja en ze maken geen foto's als je zwanger bent. Altijd aangeven dus!

4. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Röntgen foto's zijn idd niet goed voor het vruchtje.
    Dat moet je dus van tevoren aangeven inderdaad..

5. Indogirl

Indogirl Lid

Dec 27, 2007
    71
    0
    0
    Mijn tandarts vraagt het meestal. Vorige keer heb ik het zelf aangegeven en dan maken ze geen foto's...

6. Aichaaaa

Aichaaaa Niet meer actief

Ik heb hetzelfde meegemaakt.
    Ik bleek 3 dagen na de rontgefoto's 'n positieve test te hebben en heb toen ook half in paniek de vk gebeld maar zij heeft me eigenlijk toen gerustgesteld dat ik me niet druk hoefde te maken.

Maar beter van niet (als je het weet)

7. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

Nov 4, 2008
    638
    0
    0
    Het is beter van niet, maar de kans dat er iets gebeurt is echt héél erg klein. De röntgenstralen moeten dan al toevallig ergens op 'afketsen', precies in de goede hoek naar beneden gaan en dan ook nog dat inimienie vruchtje precies weten te raken. En dan nog is de hoeveelheid straling bij een tandartsfoto zo klein dat het niet heel erg is. De achtergrondstraling (straling die altijd aanwezig is) is vaak nog hoger! Maak je dus maar niet druk, maar volgende keer gewoon even aangeven, dan doen ze het niet en hoef je je ook geen zorgen te maken.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.

Misschien had ik moeten zeggen dat ik zwanger zou kunnen zijn, maar dat nog niet weet.

Maar goed, gebeurd is gebeurd.

Voortaan let ik wel beter op en voordat hij iets in mijn mond gaat schuiven, vraag ik meteen wat hij van plan is!

9. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Mijn tandarts wilde 2 maanden terug ook foto's maken en toen zat ik ook net voor nod. Ik zei dat ik misschien zwanger was en toen maaktte hij ze niet. Het is inderdaad niet goed. Maar er is niks meer aan te doen en ik zou me niet te druk maken, want dat is ook niet goed natuurlijk.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Verkeerd gelezen. Ik dacht dat je nog foto's moest maken. Sorry, maar geruststelling het is helemaal niet zeker dat het echt schadelijk is. De kans is heel klein, maar ze nemen het zekere voor het onzekere. Nog geen zorgen maken hoor!

11. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    En hoe zit het met verdoving? Moet binnenkort een gaatje laten vullen en weet dan waarschijnlijk net een week of ik zwanger ben of niet...

12. Trees

Trees Niet meer actief

Toevallig een paar weken geleden gevraagd, omdat ik toen nog zwanger was en verdoving nodig had. Was geen enkel probleem zei mijn tandarts.

13. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Deden ze bij mij pas geleden ook, vind het vreemd dat ze niet eerst even aan je vragen of je misschien zwanger bent/wilt worden. Ik was op dat moment wel ongesteld gelukkig, dus het maakte niet zoveel uit.

maar ik denk dat je je er geen zorgen om moet maken, het is nu al gebeurd en als je ervoor zorgt dat je het verder niet doet mocht je zwanger zijn, is er denk ik niet veel aan de hand

Verdoving kan wel, moet je wel even aangeven dat je speciaal voor zwangere vrouwen verdoving nodig hebt.

14. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

Jan 14, 2009
    12,710
    2
    38
    Oki dank je voor je reactie! [​IMG]

15. lisje18

lisje18 Actief lid

Jan 8, 2009
    424
    0
    0
    hier bij mijn tandarts moet je idd aangeven of je zwanger wilt worden enz maar ik geloof dat ze bij mijn tandarts ook een soort vest hebben die de stralingen weghoud en als je zwanger bent of denkt te zijn hebben ze een speciaal soort verdovingen voor in ieder geval hier wel dus zo het gewoon effe vragen

liefs lisje

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier doen ze een verdoving pas na 12 weken, tenzij het dringend is.
    rontgenfoto's zijn zo plaatselijk dat het op zich geen kwaad kan, maar mijn tandarts heeft ze toch met een schort gemaakt voor ik overtijd was, voor alle zekerheid.

laatst was ik er weer om een gaatje te laten vullen en was ik dus idd zwanger, en toen hebben we samen honderuit gekletst (mijn tandarts is moeder) over zwanger zijn enzo..

nog nooit zo gezellig tandartsbezoek gehad :)

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Ben ik het dus helemaal niet mee eens, dat zou dus betekenen dat de tandart aan iedereen tussen de 18 en weet ik veel moet gaan vragen of ze zwanger zijn/willen worden, dat kan niet. Je moet het zelf aangeven.

@Be happy: Ik heb het laatst aangegeven aan de tandarts toen hij foto's wilde maken dat wij zwanger wilde worden en toen deed hij het gelijk niet. Wel vervelend dat het je nu overkomen is.

Share This Page