Hoi even een vraagje Vandaag was ik op controle en zou eigenlyk geen echo's meer krijgen. Ben 25 weken en 4 kilo aangekomen & buikje word nu pas echt wat groter. Ze vroeg of ik genoeg at (moeders kookt elke dag groente etc) en vertelde dat ik meer kleine porties eet dan grote borden. Nu krijg met 27 en 34 weken een extra groeiecho. Mijn baarmoeder groeit goed qua hoogte en de laatste echo (20weken) was mijn dametje heel goed op groei(zelfs n paar dagen vooruir) Moet ik me nu zorgen maken?
Ik heb het ook gehad. Bij 20 weken ik pas weer terug op mijn normale gewicht, eerst 5 kg eronder geweest. Uiteindelijk met 41 weken zat ik op +12 kg. Ik vind die +4 dus best netjes. Bij de groei echo bleek dat de kleine helemaal bovenin de curve zat en bij de geboorte was hij ook bijna 4 kg. Hij is niks tekort gekomen ondanks mijn gewicht..
Hier hebben ze 1x naar mijn gewicht gevraagd(in het begin) en later niet meer! Ik was met 25 weken ook nog maar paar kilo aan gekomen tot 34/35 weken nog maar 9 en ineens aan het einde zo 8 kilo erbij op met alleen maar vocht vast houden, uiteindelijk bevallen met 39.2 met een baby van bijna 4 kilo!
Geen zorgen maken, soms willen ze je voor de zekerheid even iets extra volgen. Hier is de groeiecho trouwens tegenwoordig standaard met 30 weken. Aan de hand daarvan heb ik vorige zwangerschap 3 extra echo's gehad. Gewoon omdat de vk even wat dingen wou uitsluiten en volgen. En aangezien ze die mogelijkheid hebben maken vk's graag gebruik van de voorzieningen die ze hebben, zij staan ook niet graag voor verassingen tijdens een bevalling. Ik moet trouwens elke controle op de weegschaal.
Ik krijg ook extra groei echo's. Ben veel afgevallen door HG en daardoor willen ze extra kijken hoe de kleine groeit. Ik maak me er totaal geen zorgen over. Vind het fijn die extra echo's
Raar he dat de ene het zus heeft en de ander t zo...hier was ik in het begin ook veel afgevallen viel toen nog onder gynae maar die maakte zich ook geen zorgen. En een vriendin van ons die werd ook elke x gewogen. Hier wel een groeiecho gehad met 31 weken dat ivm eerdere miskramen en voor mijn gevoel ook meer om mij gerust te stellen. En met ruim 38 weken nog groeiecho ivm grote buik (vk dacht dat ik een grote baby zou krijgen, echo gaf aan 3200 gram 6 dan later isie geboren met 4 kilo)
Ja best raar dat het overal anders is. Ik ben dan wel veel afgevallen hoor (18 kilo) dus misschien dat dat meespeelt