moeite met stukjes eten

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Astrid1974, Mar 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

Feb 26, 2010
    555
    187
    43
    Hoi,

mijn zoontje is bijna 1 jaar. Bij het warm eten lust hij geen stukjes in het eten, hij gaat er (nog steeds) van kokhalzen. Hij eet wel een paar hapjes, maar meer niet. Omdat hij qua gewicht wat onder de lijn begon te komen adviseerde het CB voorlopig maar gewoon hieraan toe te geven. Hij krijgt dus vaak gepureerd eten of 6 maanden potjes.
    Brood eten gaat wel prima, ook korstjes eet hij wel en banaan in stukjes. Koekjes of soepstengels wil hij juist liever niet.
    Kan ik iets doen om hem wat meer aan stukjes in het warme eten te laten wennen. Ik zou hem zo graag met de pot mee willen laten eten!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Astrid,

De ene baby is heel snel met stukjes eten, maar soms duurt het wat langer. Het komt vanzelf, met een beetje oefenen. Het is goed als je hem, naast de gepureerde voeding, af en toe laat wennen aan stukjes, zo kan hij het leren eten.

Heb je wel eens van de rapley methode gehoord? Sommige kindjes doen het daar wat beter op. Dan geef je gaar gekookte groenten/ aardappel of (zacht) fruit zo uit het handje, zodat hij zelf af kan happen en sabbelen. Google er maar eens op.

Groetjes Linda

Share This Page