PCOS eisprong steeds eerder?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Joyce2013, Aug 26, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    4,339
    2,818
    113
    Female
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Hi dames,

Voordat ik denk toch maar contact op ga nemen met de gynaecoloog wil ik even peilen of iemand hiermee bekend is.
    Augustus vorig jaar diagnose PCOS gekregen, Letrozol voorgeschreven (innemen vanaf CD 5 tm 9) gekregen en sinds dien keurig een eisprong op CD18. In januari was ik zwanger, dit is helaas een miskraam geworden met een lange nasleep.
    April eindelijk weer een eisprong op dag 18, maar daarna komt hij steeds eerder, mei CD 17, juni CD 16, juli CD 15. Maar nu dus vandaag CD 11 een positieve test, zou inhouden uiterlijk CD 13 :eek: een eisprong.
    Ik denk dat ik de Letrozol niet meer nodig heb.. want mijn eitjes zijn steeds vroeger "klaar" en ik weet niet of het dan wel goede eitjes zijn. Jullie zijn geen arts dat snap ik maar misschien dat iemand dit ook heeft gehad, voordat ik de gyn bel en hun lastig val haha.

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,923
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Je zou eens kunnen gaan kijken of tempen meer duidelijk maakt over wanneer je ei nou exact springt.

Verder is dag 13 niet echt erg vroeg.
    Ik zou eerder aan de bel trekken als je eisprong onder de 10 dagen zakt :)

3. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    4,339
    2,818
    113
    Female
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dankjewel :), ik ben er opzich ook best blij mee je kunt sneller door hahaha.
    Maar was meer in het kader van moet ik bellen om aan te geven ivm Letrozol gebruik voor de eispong. Maar misschien is tempen inderdaad een goed idee.

4. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    CD 13 vind ik niet perse vroeg.
    Tempen (temperatuur opnemen) is een goede graadmeter voor je eisprong.

Ik heb zelf in het verleden PCOS gehad, maar nooit Letrozol gebruikt. Maar aangezien je onder begeleiding van een gyn. staat, kun je hem/haar misschien eens aan de tand voelen of er een keer een echo gemaakt kan worden, zodat je meer inzicht hebt of het klopt wat je denkt over dat je de Letrozol mogelijk niet meer nodig hebt?

5. MaybeThisYear

MaybeThisYear Actief lid

Mar 20, 2021
    133
    53
    28
    Female
    CD 13 is netjes! Wanneer het minder wordt dan 11 aan de bel trekken zei mijn gyn tegen mij destijds

Joyce2013 likes this.
  6. Joyce2013

Joyce2013 Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    4,339
    2,818
    113
    Female
    Medior secretaresse
    Noord-Holland
    Dankjewel meiden, ik ben gewoon erg verrast omdat mijn eisprong nog nooit zo vroeg is geweest in al die jaren. Altijd pas op dag 18 ongeveer, maar dan gaan we er gewoon gebruik van maken.
    Moet als we weer een half jaar bezig zijn (hierna nog 1 ronde dus) toch contact opnemen om te kijken wat de vervolgstappen zijn. Waarschijnlijk eileiders doorspuiten :rolleyes: laten we hopen dat het nog raak is voor die tijd!

Share This Page