maxi-cosi tot 9 kilo

Discussion in 'Baby en dreumes' started by toerist18, Oct 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb een goeie vraag, vind ik zelf. Steven is bijna 4 maand en weegt al ruim 8 kilo, kwa lengte past hij nog prima in de maxi-cosi, maar hier staat op, tot 9 kilo.
    Wat doen jullie dan, is het dan nog verantwoord hem zo te vervoeren?
    Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik dat moet doen, want volgens mij is hij veelste klein voor de grotere autostoel, en dan moeten ze denk ik ook meer kunnen zitten.
    Wie weet er een antwoord? groetjes Mensi.

2. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ik heb al een antwoord gevonden;
    Zolang mogelijk achterwaarts blijven vervoeren, omdat dit het veiligste is.Als de kruin de rand vd maxi-cosi bereikt is het verstandig over te stappen, naar een groter autostoeltje, de lengte vd beentjes speelt hierbij geen rol.
    Het heeft dus meer met de lengte als met het gewicht te maken.
    Op de site van Maxi-cosi staat hier meer over, bij veel gestelde vragen.
    Er stond ook bij maxi-cosi tot 9 maand (leeftijd).

3. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Heb je er 1 van het merk Maxi-Cosi? want deze kunnen van 0-13kg.
    De daarop volgende stoel van het merk Maxi-Cosi is geschikt vanaf 9kg, dus misschien kun je deze erna gaan gebruiken? Als je hem in de slaapstand zit, kan je kindje nog lekker een beetje liggen ook. Meestal gebruik je deze trouwens vanaf 9 maanden ongeveer.

www.maxi-cosi.nl

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    Nederland
    Ik heb de maxi cosi cabrio, en de autostoel maxi cosi piority heb ik ook al gekocht.

5. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars is met 7 maanden in de autostoel gegaan. Hij kwam toen iid met zijn hoofdje boven de stoel uit.

De grotere autostoel hebben we 2 maanden in slaapstand gehad zodat hij bij lange stukken een beetje lag.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter van 15 maand heeft van het weekend nog zelfs ff in de maxi-cosi gezeten en zij is 77cm en ong. 10 kilo. Ze had dr autostoel waar ze sinds 11 maand inzit ondergespuugd. Ze vond het niet zo leuk omdat ze gewend is rechtsop te zitten nu maar het pastte nog wel... zolang ze maar niet met hun hoofd boven de rand uitkomen mogen ze er gewoon in, dat de beentjes een beetje opgevouwen zitten is niet erg. Voor 9 maand is het echt niet veilig ze in een grotere stoel te vervoeren ivm hun nek/rug die dan bij een aanrijding teveel te verduren krijgen

7. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Kylian is op dit moment zo'n 7,5 kilo en zo'n 70 cm (maar dat is uit de hand gemeten en gewogen 6 november weer officieel bij cb) en als hij zo door blijft groeien denk ik dat hij ver voor de 9 maanden al uit zijn maxi cosi is gegroeid. :rolleyes:

Groetjes Anita

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    Hohoho het is zeker wel veilig om je kind voor 7 maanden in ene autostoel te vervoeren! Mits je een groot kind hebt.

Lars kwam met zijn hoofd boven de cosi uit en zowel het cb als de fabrikant vertelde mij dat je dan gewoon een autostoel MOET aanschaffen omdat het anders gevaarlijk is voor de kleine!

Dussss komt je kind zijn hoofdje boven de cosi uit dan in de autostoel.

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan zat ook met 7 maanden in de autostoel, het paste gewoon niet meer.

Overigens zit er aan de onderkant van de maxi-cosi een hendel die je om kunt zetten, zodat de maxi-cosi wat dieper wordt.

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Klopt.. de Maxi cosi Cabrio is tot 13 kg en er zit onder een hendel om de zithoek te verstellen.
    Ik heb hem vandaag op de stand <5 kg gezet.

11. kristel

kristel Niet meer actief

Mij is altijd verteld dat het beste is om zo lang mogelijk in de baby-maxicosi te vervoeren. De reden hiervoor is dat babies en dreumessen de klap op hun borst en nek niet aan kunnen. Men schijnt zelfs bezig te zijn om stoelen te maken, zodat babies/kinderen nog veel langer achteruit blijven rijden. Dit is de meest veilige manier van vervoeren.

Met de maxi-cosi cabrio geldt dat inderdaad de lengte een rol speelt. Het kruintje van de baby mag net een stukje er bovenuit steken. Voor de vervolgstoel geldt dat het kind minimaal 9 kilo MOET wegen.

Mijn zoontje heeft overigens tot 16 maanden zonder problemen in de maxi-cosi gezeten (klein/tenger kind).

12. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Ik ben toch echt overgestapt op een autostoel, de Maxi Cosi Tobi vanaf 9 kg. Mijn zoontje is 5,5 maand maar weegt al rond de 9 kilo en is bijna 70 cm. En ik vind het niet meer te tillen die Maxicosi..

Nu met zijn winterjasje, zit hij ook helemaal klem in die maxicosi...

13. Roos

Roos Bekend lid

Jan 2, 2006
    783
    0
    0
    HIHI ik voel me een beetje dom. :oops: Zag net jou tekst staan en dacht bij mezelf UHHHHHH wattes, heb snel gekeken en de stand goed gezet!
    Ben zoooooo ontzettend blij met jullie allemaal..... ;)

14. Roos

Roos Bekend lid

Jan 2, 2006
    783
    0
    0
    Ook wij hebben de volgende stoel al in huis. De Maxi Cosi XP.
    Ivan weegt naelijk ook al 9,5 kilo en is 71 cm lang.
    En net pas 5 maanden. Dus wat staat me nog te wachten.

15. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Nou daar heb je een punt zeg.. Joey is krap 3,5 maand, is 65 cm en weegt RUIM 8 kilo al. Buiten dat ik niet geloof dat hij nog lang in de maxi cosi past, vind ik hem nu al niet meer te tillen zeg :confused: !

16. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

Dec 5, 2005
    1,487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Nou volgens mij doen ze tegenwoordig pokon groei in de Nutrilon...
    onze kids gaan wel erg hard..hihih...

Share This Page