Zoals de titel al zegt... Ik denk erover na om (tijdelijk) te stoppen met werken na mijn zwangerschapsverlof. Ik werk op interim basis door heel Nederland, een keuze waar ik lange tijd achter heb gestaan, maar nu de kleine er is voor veel onregelmatigheid binnen ons gezin zal gaan zorgen. Ik heb besproken met mijn werkgever van 4 naar 2 werkdagen te gaan, maar er zijn bijna geen opdrachten voor 2 dagen waardoor ik waarschijnlijk toch 3 dagen (24 uur) zal moeten gaan werken. Ik weet dat mijn werkgever in principe mijn aanvraag voor 2 dagen niet mag 'weigeren', maar ik zie ook niet echt een andere mogelijkheid. Ik heb voor mijzelf helder waarom ik wel wil stoppen... Op nummer 1 zodat ik bij de kleine kan zijn. En hiernaast omdat ik de moeilijke opdrachten/werkzaamheden, veel reizen, bijscholen (nu) niet zie zitten in combinatie met de kleine. Waarom ik niet wil stoppen... We gaan er financieel op achteruit, maar op het salaris van mijn man hebben we het alsnog niet slecht. Ik moet wel een lease auto inleveren, dus we gaan van 1 naar 2 auto's. En omdat ik bang ben dat ik spijt krijg van mijn keuze en het dan niet meer terug kan draaien. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu met dit verhaal wil bereiken... Misschien heeft iemand ervaring met kiezen tussen wel of niet blijven werken na zwangerschapsverlof? En hoe heb je die keuze uiteindelijk gemaakt? Hoe bevalt het? Ik ben benieuwd!
Is het een mogelijkheid om met je baas te bespreken of je een periode onbetaald verlof kunt krijgen? Dan kun je 'testen' zonden gelijk je baan kwijt te zijn. Ga het eens proberen. Dus zet je eigen salaris helemaal weg een paar maanden en leef van het salaris van je man. Een auto is natuurlijk op te lossen door zelf een (klein) autootjebij te kopen ipv lease.