Hij weigert de fles / opvolgmelk...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cocko, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dag mama's,

Ons zoontje van bijna 9 maanden krijgt tot nu toe bv. Ik wil echter overgaan op de fles maar hij slaat de fles uit m'n handen. Ook met een oefenbekertje lukt het niet, zodra hij de melk ruikt, gaat hij slaan. Met een lepeltje geprobeerd maar ook dat spuugt hij uit en wordt hij soort boos.
    Ik weet dat het even duurt voordat ze uit een fles willen drinken, maar ik ben inmiddels ruim een week bezig. De andere kinderen waren zo op de fles dus ben het niet zo gewend eerlijk gezegd.
    En als hij blijft weigeren, hoe los ik het dan op dat hij wel genoeg melk binnen krijgt?

Bedankt alvast

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik ben geen expert maar wat als je begint met bv uit een fles/tuitbeker/rietjesbeker?

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Heb jij het alleen geprobeerd of ook iemand anders? Houd er rekening mee dat hij bij jou de moedermelk ruikt vanwege de borstvoeding. Daarbij zou ik beginnen met gekolfde melk, want die smaak/geur kent hij.
    Verder oefenen met een drinkbeker met water tijdens het badderen. Dat is hier inmiddels een spelletje geworden

Ik heb vanaf dag 3 de fles gegeven, dus andere tips kan ik je niet geven. Verwacht niet teveel in 1 keer, want het is best een grote overgang

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik zou de fles overslaan, en met een tuitbeker oefenen :)
    En wat hierboven al gezegd is, geduld geduld geduld. Niet op momenten dat ze honger heeft, maar tussendoor.

5. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Hier pikte dl eerst fv ook niet. Gelukkig had ze geen moeite met de fles maar fv ging pas goed toen ik die niet gaf. Na enkele keren kon ik die wel gewoon geven. Echt een kwestie van volhouden.

6. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Wil je helemaal stoppen of wil je evt een avond en ochtendvoeding blijven geven? Je gaat nu richting een meer stabielere productie dus als het alleen om overdag gaat kun je ook met ander zuivel aanvullen en ochtend en avond bv blijven geven. Of is dat niet wat je wil?

7. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Mijn man en moeder hebben het ook al geprobeerd, zelfs onze dochter al. Maar hij slaat de fles echt weg. Ook een bekertje hoeft hij niet, zodra hij z'n neus erboven houdt dan kokhalst hij en slaat hij dus de beker/fles weg. :( Ik houd wel vol hoor maar ik dacht: is er nou niets anders wat ik nog kan proberen haha.
    Kolven gaat helaas niet :( Heb ik zo vaak geprobeerd maar dat werkt niet.
    Bedankt voor de antwoorden, ik ga het morgen weer proberen!

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik zou eerst met water oefenen. Het merk flesvoeding wil ook nog wel eens verschillen. Eventueel kun je magere yoghurt (=dun) proberen met een beetje water en dan met papspeen. Ik doe er zelf ook een geperste sinaasappel door, maar dat hoeft niet natuurlijk.
    Het kan best dat de geur van de flesvoeding hem tegenstaat, maar hij zit op een leeftijd dat je met yoghurt en/of kwark kunt beginnen

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft max 3 keer een fles geprobeerd. Werd 3x niets :D
    Daarna gewoon vaak water (kamertemp) aangeboden in een rietjesbeker, daar nam hij in het begin een paar slokjes van. Na een tijdje nam hij meer, maar het is nooit veel geweest.

Ik ben sinds een week gestopt met bv, of beter gezegd; meneer vond het genoeg. Ik gaf nog 3x per dag, dit al vanaf een maand of 11. Hij weigerde ineens een dag of 2 daarna heb ik niet meer aangeboden. En nu begint hij pas meer en grotere hoeveelheden water te drinken. Ik geef geen gewone melk ivm allergie, maar wel bied ik soya aan. Dit vind hij niet echt lekker. Limonade/diksap vind hij ook vies.

Om te zorgen dat hij genoeg melk binnen krijgt geef ik iig in de ochtend altijd pap. Verder kun je vla/yoghurt aanbieden als tussendoortje. Aangezien jouw kindje nog wel wat meer melk kan gebruiken zou je 2x per dag pap kunnen geven.

Ze zijn eigenwijs en verwent, die bv-kindjes he?! ;)

10. Moon89

Moon89 Actief lid

18 mrt 2014
    167
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik volg even, want mijn dochter weigert ook de fles. Ze is nu net 11 maanden en krijgt 's ochtends en 's avonds nog borstvoeding. Durf eigenlijk niet echt te stoppen, omdat ze gewone melk weigert. Ze drinkt wel diksap uit een tuitbeker, maar dit is ongeveer 175 ml over de hele dag. Ook erg weinig dus.
    Ben benieuwd naar de tips!

11. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dit was mijn schema trouwens met 10 maanden, wellicht heb je daar iets aan...

- 7:30 uur bv daarna soms wat hapjes brood
    - 9 uur 150ml pap (spelt) van water en een halve banaan (daarna slapen)
    - 12:30 warme maaltijd minimaal 150gr en wat slokken water uit rietjesbeker
    - 13:30 bv (daarna slapen)
    - 15:45 liga met wat water en bakje fruit van 100gr, paar slokken water uit rietjes beker
    - 17:45 150gr havermout met fruit pap
    - 19:30 bv (slapen)
    - 23:00 droomvoeding

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt! Je zegt: 150 ml pap (spelt). Sorry nog nooit van gehoord en ook nog nooit gezien :$ Daar ga ik eens naar op zoek want ik heb dus ook al verschillende smaken bambix geprobeerd maar hij gruwt ervan.
    Kun je een kind van 9 maanden al uit een rietjesbeker leren drinken? Nog nooit geprobeerd dus ook dat ga ik maar eens doen.

Ik dacht eigenlijk dat een kind van 9 maanden echt nog bijvoorbeeld 3 a 4 flessen melk moest. Is dat iets van vroeger ofzo?

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier met 8 maanden de rietjesbeker geintroduceerd en ruim 2 weken later begreep hij prima hoe hij eruit moest drinken en dronk ongeveer 1 beker per dag leeg.
    Daarnaast kreeg hij met 9 maanden nog 2,5 fles, meer moest hij echt niet.
    's Morgens en 's avonds 150+5 en 's middags 90+3. Ze hebben op die leeftijd 500cc aan zuivel nodig, hoe je dat indeelt is aan jezelf, maar dat kan ook prima met yoghurt en pap bijvoorbeeld.

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Speltpap hebben ze bij de AH, het is heel anders en de smaak is prima. Hier ook geen bambix liefhebber.

Je kunt zelf heel zachtjes in een rietjesbeker blazen. Dan bouw je een soort druk op. Als je te hard blaast, dan spuit het er uit. Als je zachtjes blaast, dan komt er al water in het rietje en hoeft je kindje de eerste paar keren erg weinig moeite te doen om het er uit te krijgen ;)

Ze hebben nog 3 melk-voedingen nodig. Dit nam mijn kindje bij mij. Ik heb geen idee hoeveel hij dronk, maar ik neem aan genoeg want hij had zat volle luiers.

Dus als je 2x pap zou geven en een voeding bij jou (of een keer en nog 2 voedingen bij jou) en wat aangelengde yoghurt, lijkt mij dat zat.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Thanks!
    Nou ik vanmorgen pap geprobeerd en heb er maar wat diksap doorheen gedaan. 3x een hapje en hij begon te krijsen en hoefde echt niet meer :$
    Dus ik ga eens op zoek naar dat spelt, bij de coop heb ik het nog nooit gezien...

En ik ga eens kijken hoe hij aan z'n zuivel moet komen, want yoghurt griezelt hij ook al van.. Zit echt een beetje met m'n handen in het haar wat ik nou nog kan doen.

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    zuivel gaat vooral om calcium. Je hebt ook calciumrijke groentes. In Azie wordt vrijwel geen melk gedronken en krijgen mensen ook genoeg calcium binnen. Op Calciumrijk! | Melk moet niet staat een lijst met groentes die veel calcium bevatten. Ook ideaal bij KMA! Houd er wel even rekening dat kool (muv bloemkool en broccoli) pas wordt aangeraden vanaf 1 jaar, omdat de darmen het eerder nog niet goed aan kunnen (alhoewel het cb ons al 'groen licht' gegeven heeft omdat onze dochter alles naar binnen bunkert)
    Verder kun je (smeer)kaas op brood geven. De kindervariant van smeerkaas is de 15+ variant met extra calcium.
    Kwark, naturel of met een smaakje. Vaak kun je bij natuurwinkels/biologische winkels producten met weinig extra toevoegingen kopen. Je zult wel een beetje creatief moeten zijn, maar ook zonder melk kun je leven (ik adviseer je wel om nu nog niet volledig met bv te stoppen in jouw geval, aangezien je zoontje er nog wel belangrijke bouwstoffen uithaalt, maar het is jouw kindje en jij moet doen wat je het beste lijkt)
    Wie weet, werkt speltpap wel heel goed.
    Succes!

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik bedoel dit goed, hoor ;), waarom wil je stoppen?

Ik heb vanaf de 8 maanden ook vaak willen stoppen, maar omdat hij ook zo slecht dronk en last heeft van kma ben ik telkens toch door gegaan. Ik vond het uiteindelijk ook wel prima en makkelijk en ben dus sinds een week pas gestopt, omdat meneer weigerde :D

18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Melk moet idd niet. Maar bv dan wel. De norm is toch wel minimaal een jaar (eigenlijk 2 maar goed :D) dit word in azie ed vaak wel gehaald. In nederland stoppen we eigenlijk veel te snel. Logisch, maar ook wel jammer....

19. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kan je als hij yogurt ed weigert de yoghutjes van Nestle proberen. Zijn een soort dunne danoontjes en je kan ze geven vanaf 6 maanden. Uit m'n hoofd heb je aardbei en banaan, en ook is er een kwarkvariant met perzik. Yogolino heet het geloof ik. SM had het hier eens gehaald en de kleine vond het erg lekker, maar ik heb mazzel dat ie sowieso alles eet en vond het een duur(der) grapje worden o, ze te blijven halen.

Edit: deze NESTLÉ Yogolino Banaan - Producten - Toetjes

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Op hoeveel voedingen zit je nu?
    Als je afbouwt naar 3 voedingen per dag, is de kans best aanwezig dat je productie dat aan kan. Dan krijgt je zoontje genoeg melk, en kan je zonder druk rustig blijven oefenen met een rietjes of tuitbeker.

Deel Deze Pagina