Geen nachtvoeding meer? (baby 6 weken)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Miaauw, 20 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Onze dochter van bijna 6 weken laat sinds een paar dagen ineens 8 uur tussen de late fles en die erna.
    Gisteravond rond 22.30 de fles en vanochtend kwam ze dus om 6.30.

    Onze eerste dochter sliep ook al erg snel door maar ik weet niet meer precies met hoe veel weken.
    Ze drinkt nu 6x120+4 en heeft deze niet altijd op. Ze weegt rond de 5100 gram nu. Ik ga regelmatig wegen en ze komt mooi op haar eigen lijntje aan (bij geboorte 4500 gram)
    We hebben geen strak schema omdat ze vanaf de geboorte een rustige drinker is en vaak veel liet staan. In de kraamweek viel ze vaak in slaap halverwege de fles (en viel best wel veel af) dus sindsdien volgen we haar. Want wanneer ze echt honger heeft drinkt ze veel beter. Maar de laatste fles zit altijd wel ergens tussen 22.00 en 00.00u

    Mijn vraag is dus:
    Is dit niet te snel voor zon kleintje om geen nachtvoeding te hebben? Zit er niet te veel tijd tussen(of zou ik haar wakker moeten maken)?
     
  2. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje sliep ook vanaf 6 weken door. Heb hem nooit wakker gemaakt voor een fles.
     
  3. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Mijn zoontje is 5 weken, drinkt nu om (ongeveer) half 8 dan 1 uur en dan 6 uur in de ochtend. Ook al veel uren er tussen en hij gaat nu ook naar de 120 per fles dus wellicht straks nog meer er tussen. Overdag drinkt hij echt elke 3 uur soms al iets eerder.

    Als ze het zelf aangeven is het goed toch? Is ze verder goed wakker in de ochtend? En drinkt ze overdag wel regelmatig?
     
  4. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Ja, 5 uur er tussen in de nacht deed ze idd al een tijdje, maar ik vind 8 uur er tussen zo veel. En dat in combinatie met het wat hogere gewicht. Opgeteld krijgt ze voldoende binnen maar dacht meer aan de suikerspiegel
    Verder heeft ze gewoon 6 flessen overdag tussen 7.00 en 23.00 dus komt ongeveer om de 3/3,5 u.
     
  5. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Volgens mij mag dat prima boven de 5 kg?
    Maar goed, ik ben stik jaloers want mijn zoontje van 6 weken komt ook snachts om de 2 a 3 uur nog...
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Gewicht heeft er niet zoveel mee te maken. Er zijn kinderen die met 4,5 (of meer) kilo geboren worden. Die zitten zo aan de 5 kilo natuurlijk.

    Maar als de groei goed gaat. En je kindje slaapt bij je zonder speen en is niet ingebakerd, mag je er vanuit gaan dat je geen hongersignalen mist. Dus mag je kind gewoon slapen.
     
  7. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Ja dit dus, ze is geboren met 4,5kg. Is in het begin veel afgevallen omdat het drinken wat moest opstarten.
    Groeit mooi op haar lijn en slaapt op dr eigen kamer zonder speen. Wel in puckababy piep omdat ze zichzelf wakker sloeg. Ik laat haar nu gewoon slapen en dit gaat eigenlijk goed. Komt de ene keer wat sneller dan de andere keer maar zit wel steeds tussen de 6 tot 8u tussen.
     
  8. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Ja het is vrij vlot, dit was bij onze dochter ook zo. Ach ieder kindje is anders en wij lopen vast weer tegen andere dingen aan.
     
  9. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Tis jullie gegund hoor!

    Ik dacht dat baby's onder de 5 kg te veel bloedsuiker dippen konden krijgen, vandaar om de drie uur voeden. Maar dat heb ik dus verkeerd!
     
  10. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Niet perse baby's onder de 5 kg, maar baby's in het algemeen. Voor alle baby's tot 12 á 18 maanden zijn nachtvoedingen gezond. Deze houden inderdaad oa de suikerspiegel op pijl.
     
    nizzie86 en Zoe123 vinden dit leuk.
  11. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Maaar neem aan dat je ze er niet voor wakker maakt toch?
     
  12. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Nee dat zou ik ook niet doen hoor. Als je baby gewoon goed groeit en niet suf wordt van het lange slapen, zou ik er gewoon van genieten.
     
    Nonamenononsense vindt dit leuk.
  13. Miaauw

    Miaauw Niet meer actief

    Ja dit dus, vandaar mijn vraag. Natuurlijk vind ik het fijn dat ze zo goed slaapt. Maar als het nog te snel is dan zet ik liever mn wekker voor een flesje. Overigens slaapt ze niet iedere niet iedere nacht 8 uur, vannacht kwam ze ook voor een voeding, dus ik denk dat ze het toch zelf wel aangeeft.
     

Deel Deze Pagina