Hallo, Mijn zoontje is 9,5 weken oud. Hij krijgt om de 4 uur een fles van 150/5, wat neerkomt op 5 flessen. Nu is het zo dat we hem altijd voor de laatste fles van 22.00 uur wakker moesten maken, maar deze dronk hij dan half slapend wel leeg. Voorheen kwam hij dan 'snachts voor de fles tussen 3 en 4. Nu is het zo dat wij hem de laatste tijd echt om 22.00/23.00 uur echt uit een diepe slaap moeten halen; zo diep dat hij deze fles niet leegdrinkt. soms maar 40 cc, soms de helft. Nu heb ik laatst toen hij snachts wakker werd, zn speentje teruggegeven en is toen weer in slaap gevallen. hij huilde ook verder niet, maar hij werd gewoon wakker. Vanaf dat moment moet ik wel een paar keer deruit ( wiegje staat op onze kamer) om de speen te geven. Ik wilde vragen wat ik nu het beste kan doen met die avondfles, en die nachtfles? Wel geven omdat hij immer wakker wordt en daarna onrustig verder slaapt. of niet omdat hij niet echt mega honger lijkt te hebben? En die avondfles? Alvast bedankt!
Hoi hoi Ik zou als eerste de nachtfles niet meer geven. Hoe zwaar is hij? Je moet rekenen dat hij 75 per pond lichaamsgewicht nodig heeft. Dus als hij 10 pond weegt, dan heeft hij 750 per etmaal nodig. Als hij de nachtfles niet meer krijgt zal hij de avondfles beter leeg drinken. Mocht dit niet lukken dan probeer je andersom. Hij is te klein om al op 4 flessen te gaan. Groetjes Adrienne