Help!! Mijn mooie kleine jongen is ineens verkouden. Afgelopen nacht en vanmorgen wil hij steeds nog maar heel kort drinken. Nu ben ik bang voor 2 dingen. Krijgt hij wel genoeg? En hoe hou ik mijn productie goed? Moet ik kolven of juist niet zodat mijn voeding zich op hem aanpast. Misschien wel voller word als hij minder drinkt?... Het ging zo super met hem. Hij was een natuur talentje kwa aanhappen en drinken. Hij groeit ook fantastisch!! 270 gram in 6 dagen🙄 (ik was zo trots) Bij mijn dochter is het helaas niet gelukt zelf te voeden, dus was ik zooooo blij dat het nu wel ging. Als ik kolf, moet ik hem dan ook wat bijvoeden met een flesje of iets? En als iemand verder tips heeft kwa verkoudheid bij zoon mini.. Heel sneu hij kocht en zijn neusje zit verstopt. Waardoor hij moeilijk drinkt en steeds wakker word. Hij slaapt nu gelukkig al wel even in de maxicosi. Het liefst houd ik hem de hele dag op schoot maar hier gaat mijn dreumes niet mee accoord.
Voor de verkoudheid: spoelen met fysiologisch water en een gesneden ui naast zijn bed. Je kan ook moedermelk in zijn neusje druppelen, dat maakt alles mooi los. Je kan daardoor bijvoorbeeld een klein beetje kolven met de hand en die melk opzuigen met zo'n pipetje van fysiologisch water en dan in de neus spuiten. Werkt echt heel goed. Voor de bv: je productie reageert vooral op het aantal keer dat een toeschietreflex gecreëerd wordt, niet op de duur van een voeding. Dus gewoon vaak aanleggen, dat is ook beter voor je zoontje nu. Zeker niet langer wachten, want dan verdwijnt net het vet weer uit je voeding omdat dit opnieuw door je lichaam wordt opgenomen. Veel blijven aanleggen is cruciaal.
Maar is het dan niet erg dat er veel melk in mijn borsten achterblijft? Als hij al beide borsten wil aanhappen.. Ik heb per voeding zeker wel 100 ml per borst. Dit kolf ik snachts al wel eens als hij lang door slaapt, dan word bij mij de druk te hoog. En als hij nog geen zin heeft hapt hij gewoon niet.
Je kan wel kolven als je borsten te vol blijven/voelen. Je wilt natuurlijk geen stuwing of ontsteking krijgen. Maar ik zou geen flesjes geven. Tenzij je echt het gevoel hebt dat hij te moe is om live te drinken. Maar dan zou ik eerder spuitjes gebruiken. Of beter nog: een lactatiekundige inschakelen.