Ons kindje is nu 9 dagen oud. Ik heb zelf het idee dat hij best veel huilt. Op de volgende momenten huilt hij: -als hij wakker wordt altijd! -als hij verschoont wordt altijd! -als hij uit bad komt altijd! -als hij geen zin heeft om te gaan slapen! Ik heb het idee dat hij niet echt tevreden is. Hij huilt alleen niet als hij bij mij ligt. Is dat normaal voor een baby van zijn leeftijd?
Hmm, Lena moppert en 'huilt' nog steeds op al die momenten geloof ik Huilt hij lang dan? Is hij echt ontroostbaar of het is gewoon mopperen? Het klinken (vind ik dan) gewoon als momentjes waarop baby's inderdaad wel eens huilen. Vond Lena ondanks dat ze ook wel op die momenten huilde (ook niet altijd of heel lang, dat niet) eigenlijk heel blij, maar die lag ook veel bij mij en daar was ze inderdaad ook stil.
Huilen bij momenten die jij beschrijft klinkt heel normaal. Hij is pas 9 dagen, natuurlijk huilt hij als hij wakker wordt etc. Wordt vanzelf wel minder.
Dat is heel normaal hoor! Je kindje is net nieuw op deze wereld en moet overal aan wennen. Het is de manier van communiceren!
jep heel herkenbaar.... pas als het je niet lukt om je kindje te troosten dan moet je je af gaan vragen of er iets is.... maar als het stil is zodra het lekker bij jou ligt... is het gewoon de grote onbekende wereld waar je kleintje nog erg aan moet wennen. lekker knuffelen en vasthouden als het huilt.... het word vanzelf minder.. gr Jose
Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje!! Ik vind het geen rare momenten om te huilen. Je baby is nog maar net op de wereld en heeft zo veel te verwerken. Mijn zoontje heeft eigenlijk nooit veel gehuild, maar als hij op die momenten zou huilen, sta ik daar echt niet van te kijken. Hij wil op die momenten ook nog wel eens huilen (en hij is bijna 10 maanden), niet altijd hoor, maar het zijn wel de normale tijdstippen. En ik vind het ook niet raar dat hij stil is als hij bij jou ligt, jij bent het enige wat voor hem 'veilig' is. Je kindje is nog zo klein, hij mag hierom best huilen vind ik.
Nog gefeliciteerd! Milan huilt ook op die momenten hoor. Alleen niet altijd als hij wakker wordt, maar hij is dan ook al wat ouder. Het is voor hem natuurlijk ook nog erg wennen allemaal. Hij wordt zo uit je warme, veilige buik gehaald in deze koude, lichte wereld gezet. Zou ik ook niet blij van worden. Maar als je twijfeld zou ik het met het CB overleggen. Je moet altijd je eigen gevoel volgen. Jij bent zijn moeder en weet het het beste.
heel erg normaal, als je de eerste 3 maanden door bent is het al een heel verschil. ik geloofde dit ook niet als ze dat tegen me zeiden maar het is echt zo. komt goed
bedankt voor jullie reacties. Hij is zeker wel te troosten door mij. Papa probeert het ook met alle goede bedoelingen maar bij hem is hij wel ontroostbaar. Alleen bij mij wordt hij stil. Nu tussen de fles van 19.30 en 22.30/23.30 uur wilde hij niet in zijn ledikantje slapen. Telkens als ik hem rustig had en hem erin legde begin hij te jammeren. Nu heb ik hem naast mij in de box gelegd en slaapt hij wel. Ik knuffel hem ook telkens als hij huilt. Maar toch maakt het me soms onzeker en twijfel ik of ik hem niet teveel bij me pak zodat hij daar aan gaat wennen.
gewoon lekker bij je houden hoor. tis heel wat voor z'n kleintje vanuit mama's warme buik de grote koude wereld is. hier hebben we 8 weken alleen maar met fynn op onze arm gelopen.en na die 8 weken sliep hij vanzelf in zijn eigen bed
Je kunt hem nu nog niet verwennen met teveel aandacht hoor, dus gewoon lekker knuffelen. Hij heeft zijn mama nodig, dat blijkt wel. In het begin was ik hier ook onzeker over maar je zult echt zien dat hij steeds wat zelfstandiger wordt.
Is heel normaal. En pak m vooral heeeeel veel bij je; hij is nog ontzettend jong, je kan m dus nog echt lang niet verwennen!! Geef m maar lekker t vertrouwen dat papa en mama er altijd voor hem zijn.
Gijs huilt bij elkaar opgeteld minstens 3 uur per dag..( gisteravond was t van 19.15 tot 21.30 bijna on af gebroken vertelde mn man en ook 's middags was Gijs al "lekker bezig" ) volgens de CB-arts hebben wij een huilbaby.. Als t minder dan 3 uur is ( bijelkaar geteld) zou ik zeggen dan is t niet veel..
Annemarie, vindt het wel een erg snel getrokken conclusie van het cb! Hier huilt hij heel kort. Als hij bij mama is, is het goed. Maar als hij krampjes heeft kan hij wel heel lang huilen. Dat is te herleiden. We hebben hem vannacht lekker tussen ons in gehad. Dat werkt een stuk beter.
Ach.. 't maakt me niet zoveel uit of t een naam heeft.. T feit dat Gijs veel huilt en niet goed in zn velletje zit veranderd daar niet mee.. Over 14 dagen gaan we naar de osteopaat.. en ik hoop dat zij wat voor ons alledrie kan betekenen..
@Annemarie, ik hoor in mijn ongeving (o.a. de kraamzorg) erg positieve geluiden over de osteopaat. Ik hoop dat hij wat voor jullie kan betekenen.
Jill huilde in mijn ogen de eerste 3 maanden ook erg veel. ik heb haar 1 keer een uur lang laten huilen waar ik nu achteraf vreselijke spijt van heb en dit dus ook nooit meer zonder reden doe. ik merk nu goed wat echt serieus huilen is, mopperen of wat dan ook. wij zijn ook bij een osteopaat geweest omdat ik dacht dat ze iets met haar nekje was aangezien mevrouw er met 2 persween al was en ze snel moesten handelen omdat de navelstreng om haar nekje zat. Hij kon niets echt iets voelen dus na 1 keer ben ik daar niet meer naar toe geweest (aangezien het handenvol geld kost). eigenlijk is het naarmate ze ouder werd vanzelf over gegaan. En nu gilt ze nooit meer als ze moet gaan slapen! ik heb veel naast haar gezeten en getroost dit werkte hier dus uiteindelijk echt het beste, ik heb nu een schat van een meid die alleen huilt/mopperd als ze moe is of honger heeft. ga vooral je gevoel achterna, soms heb ik ook wel eens even de deur dicht getrokken van haar kamer en even tot 10 geteld om weer met goede moed naar binnen te gaan. wat ik ook veel heb gedaan is haar bij me gehouden in een buikband, dit vond ze heerlijk en sliep dan heerlijk terwijl ik ook mijn eigen dingetjes kon doen. En oja, inbakeren. maar om dat te gaan doen zouik het echt nog even afwachten want hier was echt een hele strijd maar uiteindelijk heeft ze daar wel een mooi slaapritme mee opgebouwd. lekker bij je houden , je kunt ze nog niet verwennen is mijn tip
nog een allerlaatste tip: kijk eens op www.inbakeren.nl daar staat erg veel waar ik toen der tijd veel aan heb gehad (slaapsignalen, regelmaat etc)
Fijn om te lezen dat jullie over het algemeen met dezelfde tips komen en dat is om hem gewoon bij me te pakken.... Dit zegt mijn gevoel al maar ik twijfelde nog.