geen nachtvoeding meer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by WesDaan, Oct 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jimmy

jimmy Bekend lid

Jul 14, 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Waarom voeding rekken ?
    Je kan hem ook meteen geven, dan is hij minder uit zijn slaap en slaapt hij vast weer lekkerder..

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Maar ik vind het dan zo kort op elkaar.
    als hij om 2.00uur krijgt en dan zich om half 4 alweer meld, voor weer een fles.
    Ik denk ook niet dat het goed is.
    Straks overvoed ik hem nog denk ik dan.
    En hij drinkt ook maar heel weinig dus soms ik dan ook het idee dat hij niet echt honger heeft maar misschien ergens van geschrokken is ofzo.
    Daarom wacht ik soms ff met de voeding niet als er ruim 3 uur tussen zit maar wel met anderhalf uur!

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    #23 Kimmeding, Oct 15, 2009
    Last edited: Oct 15, 2009
    Misschien ben ik blond maar baby's slapen nou eenmaal niet allemaal netjes met 8 weken door.
    Je heb ook kinderen zowel fles als borst die tot aan een jaar 1 keer per nacht komen.
    Daarbij breekt het zeker op maar dan haal je je uurtjes toch gewoon in de middag in.
    Beetje cru misschien maar ik vind het een beetje vreemd.

Ik moet er nog 2 keer per nacht uit en ze is inmiddels 2 maanden oud.
    Om half 11 naar bed, om 2 uur eten, om 5 uur eten en dan om half 8 opstaan.
    Als ik had uit willen slapen dan had ik niet zwanger moeten worden.

Je kindje is een maand oud en je eist wel al heel veel van hem.
    In de buik kon hij pakken wat hij wilde op elk tijdstip en dat kan hij nu niet meer.
    Geef hem een beetje de kans om zijn eigen ritme te bepalen en aan te geven wat hij wil.

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    uitslapen doet hoeft van mij niet en die nachtvoedingen vind ik ook niet erg. Dat heb ik al eerder gezegt.
    Het enige wat ik apart vind is dat het de laatste tijd best goed ging en kwam hij rond 3 uur voor een voeding en rond 6 uur.
    Maar hij maakt er de laatste tijd een rommeltje van en ik weet niet hoe dat komt.
    Tuurlijk heeft hij nog geen ritme en dat verwacht ik ook niet.
    En vroeg op staan vind ik ook geen probleem.
    Maar wat ik apart vind is dat hij zomaar opeens uit het niets zijn ritme veranderd.
    toen hij een week of 4 was had hij het dag en nacht ritme omgedraaid en was ik ook snachts erg in de weer met hem.
    Uiteindelijk heb k dat weer omgedraaid gekregen, en het lijkt nu alsof hij dat weer aan het doen is?

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    lelystad
    zit hij niet in een sprongetje dat hij meer wil hebben?
    Ik had ook het ritme van om 3 uur komen en dan tot half 8 slapen maar dat is de laatste 2 weken dus ook niet meer.

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Dat zou kunnen want ik ben terug gezet op de voedingen omdat hij veels te veel kreeg.
    Ik moest ook voeding gaan geven voor hongerige baby's.
    Hij kreeg eerst 6x150 cc. bij bereiding is het 165 maar ik goot het dan weg tot 150.
    Dit was veels te veel want hij woog toen net 4500 gram.
    Ik heb toen contact gehad met het cb, en die vertelde dat ik echt minder moest gaan geven maar dan wel met hongerige baby voeding starten.
    Ik ben toen begonnen met 5x135 en zijn laaste voeding 165cc.
    Dit ging eigenlijk hartstikke goed. en hij had hier voldoende aan.

Op een gegeven moment kreeg hij meer honger
    ( na 2 weken ongeveer) en dacht ik van nou dat CB lult maar als mijn kleine honger heeft dan krijgt hij voeding anders vind ik het zo zielig. Dus nu zit hij op 145 cc. Dus ik maak 150/5 klaar en giet dan terug tot 145cc. Hier is hij super tevreden op.
    Maar drinkt ook regelmatig nu zijn flesje niet meer leeg.
    Dus ik giet nu vaak 135 over en heeft hij meer trek dan giet ik nog wat meer over, en krijgt hij iets meer.
    Daarna is hij gewoon heerlijk tevreden.
    Maar overdag laat hij er redelijk 4 uur of 3 en een half uur tussen.
    Maar snachts vaak niet.
    En dat vind ik apart.
    Zou het ook zo kunnen dat hij snachts meer nodig heeft?
    Voor het slapen krijgt hij al een grotere fles, zodat hij misschien 4 uurtjes slaapt.

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    het kan idd heel goed het 8-weken sprongetje zijn!!
    wat ik lees, is dat je rond 17:30 u een fles geeft en dan pas rond 22:30 u weer? Daar zit teveel tijd tussen denk ik zelf, dat is 5 uur en dat wil je juist s'nachts hebben.
    is het nachtprobleem begonnen toen hij 's avonds is gaan slapen?
    dan denkt hij misschien dat de nacht al is ingegaan...en dat moet je doorbreken.

probeer op de dag het ritme van 3 a 4 uur aan te houden, ook 's avonds.

en is jou kleintje niet al veel eerder moe? mijn kleintje ligt echt wel tussen alle voedingen op bed, slaapt dan of 45 min of meer...maar als hij maar 45 min slaapt is hij echt niet te genieten, is hij overduidelijk moe...hij is nu precies 2 maanden oud.
    het kan zijn dat hij op de dag te weinig slaapt en dan niet voldoende is uitgerust om 's nachts ook goed te kunnen slapen. Zo werkt dat is mij verteld / heb ik ook gelezen op www.inbakeren.nl. veel slaaptips staan daar, ook de slaapsignalen...

maar ik zal beginnen met te proberen om een extra voeding s'avonds te geven, die tussentijd tussen de flessen is te lang...

ben benieuwd. Houdt me op de hoogte!

8. Klaartje78

Mar 3, 2009
    77
    0
    0
    amsterdam
    Naar mijn mening kan je het beste het gewoon helemaal loslaten en je zoontje het laten aangeven. Mijn ervaring is: hoe meer je er mee bezig bent des te "slechter" gaat het. Het heeft echt tijd nodig. Hij gaat nog wel 10 keer alles omgooien. Mijn zoontje is nu 6 maanden en we hebben een paar moeilijke nachten achter de rug met steeds wakker worden. Ik vraag me niet eens meer af hoe en wat. Nu komen z'n tandjes door, straks is het weer wat anders. Er breekt vanzelf een rustiger periode aan. Met 3 maanden bijvoorbeeld. Maar dat is bij iedereen anders.
    Succes!

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    lelystad
    meid als je kleintje honger heeft dan heeft hij honger klaar uit.
    6 voedingen per dag op zijn leeftijd zou prima zijn alleen nu het aantal cc nog.
    Weet niet hoe zwaar hij nu is maar dan kun je even rekenen.
    waarom gooi je elke keer je voeding terug naar de cc die hij mag hebben?
    Zo kijken ze toch niet bij fles voeding?
    120 cc + 4 schepjes voeding en dat gewoon geven toch en niet weer afgieten naar 120 cc.

Petra heeft wel een heel goed punt met teveel tijd tussen de laatste 2 voedingen.
    Voor mij ook een tip trouwens al geef ik borstvoeding.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier wordt onze dochter ook nog elke keer in de nacht wakker meestal tussen 3 en 4. Maar daarvoor slaapt ze meestal wel een uurtje of 6 a 7 (soms wat minder, meer nog niet).
    Overdag heeft ze nu een ritme van om de 3 1/2 a 4 uur. Had een tijdje terug ook dat ze overdag 6 uurtjes sliep en in de nacht om de 3 uur kwam. Nu maak ik ze als ze langer als 4 uur ertussen laat overdag ze wakker voor de voeding. Als ze voor 21.00 uur komt in de avond dan maak ik ze rond 23.00 uur wakker en anders laat ik ze lekker liggen. Vaak is nu de laatste voeding tussen kwart over 9 en 10 uur. Daarna ga ik meestal ook snel slapen en kom ik toch ook aan mijn uurtjes slaap. Na de nachtvoeding kan ik nog eens zo'n 3 uurtjes slapen.
    Nog iets meer als 3 weken en dan moet ik ook weer werken, denk dat ze dan ook nog elke nacht komt, maar dat is dan maar zo. Geef wel bv dus hoef niet extra naar beneden voor de fles te maken ofzo.

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    @Petra: Ja klopt als ik om 17:30 zijn voeding geef gaat hij vaak om een uur of 19:00 moe worden en dan breng ik hem naar bed.
    Eigenlijk moet ik hem dan altijd wakker maken voor zijn voeding om 22:30. Ik haal hem dan echt uit een diepe slaap wat ik ook zielig vind.
    En misschien laat ik er dan wel teveel tussen daar kan je gelijk in hebben want idd slaapt hij dan vaak 5 uur achtereen als ik hem niet wakker maak. Dus het zou denk beter zijn dat ik hem wakker maak na 3 of 4 uurtjes en dan zijn laatste fles geef.
    Als hij daaraan went misschien slaapt hij snachts dan ook wat meer en pakt hij dan die uren achter elkaar.
    Eerst sliep hij eigenlijk rond deze tijd niet (19:00)maar hij heeft dat nu wel nodig, dus leg ik hem lekker op bed.

@kimmeding; Ik vind idd ook als hij honger heeft dan heeft hij honger en krijgt hij van mij een flesje. Het is niet de bedoeling dat hij honger gaat leiden. Dat vind ik zielig.
    Hij woog vorige keer 4500 gram ik denk nu ongeveer 5 kilo.
    Dus 5x150= 750 /6= 125 per voeding inprincipe. En ik geef hem al iets meer omdat hij gewoon honger heeft.
    Hij krijgt nu op een dag zo'n 810cc gemiddeld.

@panda: Wat is jou voedingsschema ongeveer?

Ook is het niet goed om dat iedere keer om te gooien, dat doe ik ook niet.
    Maar zelf rommelt hij er nu heel erg mee.
    Eerst zat ik op een mooi schema met hem dat was
    6.00
    10.00
    14.00
    17.30
    22.00
    3.45 of soms half 5 dan kreeg hij een klein flesje en dan kreeg hij om 6.00 gewoon weer zijn eerste volledige fles.
    Dit ging super.
    Maar zoontje lief heeft het omgegooid, en ik weet zelf ook niet wat hij er van gemaakt heeft. Dus daarom is het denk ik ook zo lastig.

12. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ik heb even zitten snuffelen op google over het 8 weken sprongetje, en als ik dat allemaal zo lees kan dat best de boosdoener zijn, waardoor hij zo in de war is van alles.
    Nou maar hopen dat dat het is, en dat hij straks zelf zijn oude ritme weer op pakt. Of ieder geval dat er weer een beetje ritme in zit.

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Nou gisteren heb ik voeding op verzoek gedaan en het volgende schema gaf ons mannetje aan:

2.00 135cc
    4.00 100cc
    6.30 70cc
    10.15 135
    13.45 135
    17.30 100cc
    20.00 100cc
    22.30 50cc

toen kwam die vannacht om 2.30 dronk toen 145cc
    6.30 135cc
    9.30 135cc
    12.45 120cc

Dus ik ben benieuwd hoe het verder loopt.
    Misschien nu ik meer voed op verzoek dat hij dan rustiger wordt.
    hij heeft van 8 tot half 10 vanmorgen weer geslapen en van half 11 tot half 1.
    Hij ligt nu ook net op bed, wel nog wakker maar hij is wel moe want viel beneden bijna in slaap en zat maar te gapen.
    Misschien dat het zo beter gaat.
    ben benieuwd.

14. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    ik ben ook benieuwd joh! het is altijd zo aftasten...laat je het weten hoe hij het komende nacht gedaan heeft?

vandaag bij ons rommelig begonnen.
    zijn laatste voeding had hij gister om 23:00 u moeten hebben, maar we sliepen al (slaap inhalen en dus vroeg naar bed...met het idee: t jochie wordt vanzelf wel wakker zoals de avonden ervoor klokslag 23:00 u )
    maar ik werd om 00:15 u wakker. Hij sliep toen nog. Wel wakker gemaakt natuurlijk en fles gegeven.
    toen was het 05:45 uur toen hij weer wakker werd, geen hele fles op, 100cc, hij hoefde niet meer.
    hij sliep moeilijk in en werd om 07:45 u alweer wakker (poepbroek hoera!), uiteindelijk in de wipstoel beneden gezet en om 08:30 u maar een flesje gemaakt. Moest naar osteopaat dus het kwam ook wel goed uit zo. Maar hij luste niet zijn hele fles, had wederom maar 100 cc op. Na de osteopaat was hij zo moe dat hij niet in slaap kon komen en dus om 11:30 u maar weer de fles gegeven, die dronk hij volledig op en nu ligt hij lekker op bed. Zo komt het ook wel weer goed uit met de laatste fles haha... maar na een paar onrustige dagen van klokslag elke 4 u een voeding vragen, heeft hij er gisteren 2x 5 u tussen laten zitten...er zit weer ietsje vooruitgang in hahahaha...misschien toch het sprongetje geweest?? de komende dagen zal het gaan uitwijzen. Zaterdagnacht gaat hij bij mijn ouders logeren...we hebben een feestje...super spannend!

15. Bri

Bri Niet meer actief

Toen ik weer ging werken was hij 13 weken oud. Hij sliep toen sinds kort door (vanaf een week of 12) - wat inhield dat hij nog maar één keer per nacht wakker werd; 5 uur na de laatste voeding. Met één keer eruit per nacht vond ik het wel te doen.
    Ik weet niet meer zo goed vanaf wanneer ik er 's nachts helemaal niet meer uithoefde...

16. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ik weet niet wat anderen hiervan vinden maar ik vind dit zelf persoonlijk best veel.

Maar kan je anders niet proberen om na zijn flesje savonds die van half 6 volgens mij. Om die iets uit te stellen als het lukt tot 19.00 uur en dan lekker laten slapen. Aangezien je er toch wel snachts uitmoet dan hem gewoon laten komen vanaf die fles van 19.00 uur. En dan eens kijken hoe laat hij komt snachts. Misschien is het dan maar 1 keer dat hij komt rond 3 uur misschien en dan sochtends weer.

17. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    VAnavond slaapt ons mannetje bij mijn ouders, dus dat is ook wel spannend.
    Misschien slaap ik wel door maar misschien wordt ik zelf ook wel klokslag 3 uur wakker!

Gisteren avond dronk hij overigens maar 60cc! Moest hem er ook voor wakker maken.

Ik zal je vertellen hoe de zaterdag nacht dan bij ons gaat, vannacht mag oma hem verwennen;):p...

Veel plezier op je feestje

18. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

hihi lekker he. MAar je gaat toch waken. HAd ik hier thuis ook. Denk je lekker ooo hij is bij oma en dan kan ik lekker uitslapen. Nou echt niet. Half 7 lag ik alweer klaarwakker.

19. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ik begrijp je reactie en ik vind het zelf ook erg veel!
    Ons mannetje was gister vreselijk van streek en dat begon snachts.
    Ik kreeg hem echt niet anders tevreden, en uitstellen had absoluut geen zin! Hij werd heel driftig en ging echt gillen van de honger.
    Ik denk dat het zijn hoogte punt van een sprongetje is geweest.
    Want afgelopen nacht en vandaag gaat het gewoon weer zoals anders.
    Ik probeer al vaak de fles van 17,30 uit te stellen zodat ik savonds ook wat beter uit kom.
    Als ik nu kijk naar zijn schema heeft hij vanavond ongeveer rond een uur of 10 zijn fles, dus dat valt dan nog wel mee.
    En dan kan hij dan de nacht in.

20. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hij is al een keer uit logeren geweest en ik moet zeggen wij gingen om 23:00 naar bed en ik werd pas de volgende ochtend om 10.00 wakker en dacht ooooh shit die kleine....
    Maar die was gelukkig bij mijn zus.. Het was wel het eerste waar ik aan dacht, en ik vond het zo raar dat hij niet thuis was.
    Dus na het ontbijt maar snel weer opgehaald!

Share This Page