geen nachtvoeding meer?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by WesDaan, Oct 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    ja ik denk ook dat je 1 dag gewoon op veel voedingen bent uitgekomen, omdat hij 's nachts zo overstuur was...en dan drinkt hij vaak maar wel weer kleine beetjes en zo is opeens je hele ritme weg. het is zo fijn als ze hun flessen gewoon helemaal opdrinken, dan weet je zeker dat ze het er 3,5 a 4 u op uit kunnen houden.

heeft je kleintje echt honger na 3 uur, want eigenlijk zou je ook al wel naar de 4 u kunnen gaan met de voedingen, zeker gezien de hoeveelheid... en hoe zwaar is hij nu?

maar ja, rekken als hij echt honger heeft is zielig, dus niet doen hoor!
    en slaap lekker bij vanacht!

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Hij was niet gemeen bedoeld hoor de opmerking dat het teveel is. Even dat kwijt. hihihi.

Nee rekken lukt hier ook niet hoor. Als meneer echt honger heeft dan laat hij dat ook echt merken. Andere kant heeft hij ook wel genoeg reserves met zijn 10 kilo met 7 maanden. Binnenkort gaan we samen gymmen. hihihihihi

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Tja misschien een beetje veel voeding die dag maar goed het was een probeersel en misschien kan je nu weer wat regelmaat vinden.
    Waarom zouden ze met een fles niet een dag meer kunnen vragen vanwege hun sprongetje, doen ze met borstvoeding ook.

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    jaaa.. hier ben ik het mee eens, ik vond dat ook zo moeilijk.. was ook zo bang dat ze te weinig kreeg, maar ze is deze maand weer 1100 gram aangekomen dus dat moet ik nu echt gaan loslaten..

ik merk gewoon, hoe gefrustreerder ik doe met het eten, hoe slechter zij eet.. dus (probeer) heb ik zoiets van "jij hebt niet meer honger? ok dan is dat zo..." ga niet mee pushen.. en dat werkt echt het best..

dus laat het los.. laat hem zelf komen, hij regelt zichzelf wel!

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Ja hij komt echt vaak na 3 uur.
    Hij kreeg dan 6x 120/4 dus 135cc.
    Hij krijgt nu al meer want vooral savonds heeft hij veel trek.
    Ook vaak smorgens na zijn fles van half 7 komt hij eigenlijk ook snel vaak rond een uur of 9 maar dit rek ik dan al tot 10 uur. want anders zit hij straks weer op 8 voedingen.
    Ook heb ik eerst geprobeerd om de voedingen allemaal 10cc omhoog te doen ipv alleen die late voedingen maar dan dronk hij ze niet op.
    Wel kan ik dit wellicht weer proberen, maar ik denk dat dat voor hem ook weer onrust geeft.
    Hij weegt nu denk ik zo'n 5 kilo bijna.

2 weken geleden woog hij 4500 gram.
    Eerst zat ik ook op de 4 uur met zijn voedingen, maar na de onrustige dagen zit hij nu op 7.
    Ik denk dat als hij straks weer goed tevreden is met zijn flessen dat hij straks wel weer om de 4 uur komt.

Hij krijgt nu 2 x 150/5 en 4x120/4 inprincipe.
    Alleen komt hij nu één keer extra dus krijgt hij nog 120/4 erbij.
    Soms is hij ook niet tevreden na zijn fles van 120 dus 135cc.
    Maar hij krijgt eigenlijk al teveel, en ik zit al op hongerige baby voeding. En ik weet echt niet wat ik nog meer moet doen.
    Donderdag moeten we weer naar het CB dus zal ik weer overleggen.
    Nu geef ik hem soms gewoon wat meer, want hij heeft het echt nodig.

En hij is nu ook weer verkouden! Alweer voor de 2 de keer in die paar weken dat hij op de wereld is! Zo zielig, maar neusdruppeltjes doen wonderen.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik dacht ook aan een sprongetje. Kinderen denk je door te hebben en dan gooien ze het soms helemaal om.

Je moet denk ik toch nog wat geduld hebben. Toen iemand me zei dat kinderen vanaf 8 week kunnen doorslapen dacht ik dan al? dacht altijd dat het langer zou duren. Emma slaapt ook niet geheel door, Gaat al wel veel beter maar die heeft ook periodes dat ze s nachts vaker wakker word (niet van honger). Luister naar je gevoel dat is volgens mij het beste.

7. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    ik weet zeker dat je het dan gewoon goed doet: je kijkt naar je kindje en wat hij nodig heeft en of hij tevreden is of niet!! Top!

8. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    soms vind ik het echt moeilijk.
    En denk ik geef k hem niet te veel, en is hij straks niet te dik of overvoed ik hem en dat soort dingen.
    Als ikdan kijk op internet dan zie ik dat veel kindjes het echt volgens het boekje doen zeg maar en dan denk ik van doe ik het dan verkeerd of weet ikveel wat....
    ze mogen natuurlijk niet meer als een liter voeding hebben, en als ik echt helemaal op verzoek ga voeden en de voeding geef die hij nodig heeft komt hij al bijna op 900 cc.
    Nou dat kan gewoon niet.
    Aangezien hij ook tot 4 maanden het hier mee moet doen ( 1 liter) voordat hij pas bijvoeding mag!
    En dat brengt mij dan zo aan het twijfelen of k hem dan wel al die voedingen moet geven.
    Misschien gaat het over ik weet het niet maar soms twijfel ik daar gewoon aan,
    Herkenbaar voor iemand?

9. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ja hoor, herken mezelf er wel in. Maar ik had zoiets van. Heb je honger nou dan krijg je gewoon een fles. Gaat je fles op mooi, gaat hij niet op nou dan niet. Ik zat er ook wel eens overheen hoor. Maar ik dacht als hij het nodig heeft waarom niet. Hij zit heus wel op een gegeven moment vol en dan hoeft hij gewoon niet meer.

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    je hoeft alleen het water te tellen he, wat je gebruikt. En t geeft niet als ze nu al op 900 ml zitten...ze groeien ook echt enorm deze maanden. Mijn kleintje weegt op 2 maanden al bijna 2 kilo meer dan bij geboorte (3490gr - nu 5400 gr)....

als onze ukkies straks doorslapen (t zal toch een keer gaan gebeuren;)) dan valt er alweer een fles af en dan kan je de andere flessen iets gaan ophogen.

als ze straks ouder zijn, valt er vanzelf weer een fles af, die van rond 22:30 u.....die hebben ze dan gewoon niet meer nodig....nu hebben ze die melk wel nodig!

en tuurlijk, ik twijfel ook genoeg. Iemand op het forum hier zei dat ik mijn kindje overvoedde...die vond ook dat hij zoveel kreeg! Nou, dan ga je nog meer twijfelen....heel irritant eigenlijk, maar ja we proberen elkaar hier te helpen natuurlijk.
    maar naar mijn idee doe je het super hoor!

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Mijn dochtertje sliep met net 3 maanden door. Mijn zoontje slaapt nu gemiddeld tot een uur of half 5, soms komt hij een uur of 1,5 uur eerder en soms een uur later.
    Ik geef bv, maar hij krijgt meestal om een uur of 8 's avonds voeding en dan maak ik hem om half 12 weer wakker voor nog een voeding.
    Als ik erg moe ben, ga ik gewoon om half 10 of 10 uur ook naar bed en zet dan de wekker.
    Tja, ik zie wel hoe het loopt. Mijn zoontje is ook enorm (weegt al ruim 7 kilo), dus hij heeft aardig wat nodig om zijn lijf te verzadigen :D. In ieder geval winnen we binnenkort weer een uurtje als de klok verzet wordt!
    Trouwens, het ging hier de goede kant op, de nachten werden steeds langer, maar toen weer hij een week of twee verkouden. Toen kwam hij zelfs een keer 4 maal per nacht en de nachten er op om 3 uur. Hij kon maar steeds kleine beetjes drinken, omdat zijn neus verstopt zat, dus had ook weer eerder honger.
    Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat!

Share This Page