Wij geven ons zoontje nu 5 flessen van 180+6. Om 7.30-10.30-14.00-17.45-21.45 Hij heeft de fles vrij snel op (na 10 minuten) en drinkt het al met johannesbroodpitmeel en de s-speen. Ik heb het gevoel dat hij nog wel meer zou lusten.. Bijkomend 'probleem' is dat hij (omdat hij overdag weinig slaapt) na zijn fles van 17.45 al vrij snel gaat slapen (rond 18.15/18.30) Ik vroeg me af of ik ipv 5 flessen van 180+6, 4 flessen van 210+7 mag geven. Lijkt me alleen dan wel lastig als hij uiteindelijk over zou gaan op 4 flessen (icm vaste voeding rond 6 maanden) Hoe doe je dat dan? Wat een vragen allemaal
Hoi, Voor het gevoel van verzadiging is het drinktempo belangrijk. Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. 10 minuten is dus inderdaad wat aan de snelle kant. Het is goed om te proberen eerst het drinktempo aan te passen. Dan kun je eerst kijken hoe het dan gaat. Op zich is het goed om op deze leeftijd nog 5 voedingen van 200 ml te geven. Misschien kun je nog kijken naar een andere fles/speen met een kleiner gaatje? Wanneer je zoontje een goed drinktempo heeft en hij eraan toe is om wat meer per keer te gaan drinken kan je kijken om over te gaan op 4 voedingen van 235 ml (ochtend, middag, tussendoor en voor het slapen gaan). Groetjes Angélique
Ja, maar ik heb dus al de kleinste speen (en al verdikking erin), denk niet handig om nu naar een andere fles te gaan... Hoe kan ik dan het drinktempo aanpassen?
Hoi, Soms kan een s-speen van een ander merk nog wel anders (kleiner) uitvallen. Dit is soms even uitproberen. Anders kan je de voeding ook indikken met johannesbroodpitmeel. Doordat het geheel dikker wordt gaat je kindje ook wat rustiger/langzamer drinken en wordt de zuigebehoefte beter bevredigd. Groetjes Angélique