Hoi, sinds een dag of drie is mijn hummeltje van 6 weken ietwat verkouden. Sindsdien drinkt hij ook veel minder en hij raakt vreselijk overstuur als hij zijn 'toetje' mag gaan drinken. Het lijkt erop alsof hij wel wil, begint i.i.g. erg enthousiast, maar na 2 slokjes raakt hij overstuur. Ik geef hem dus geen toetjes meer sinds gisteren, want ik ga hem niet dwingen....als hij eenmaal gekalmeerd is, lijkt hij dat niet erg te vinden. Maar ja, hij drinkt nu wel heel erg veel minder....ongeveer 75-80 ml/ cc per voeding....en hij is 6 weken oud... Mijn vraag: kan dit nou door de verkoudheid komen, of zijn dit regeldagen, of iets anders? Wie heeft hier ervaring mee?
Hoi Renate,hoe het komt , geen idee. Maar mijn dochter is ook verkouden en haar neusje zit dus ook regelmatig erg dicht. Ik geef haar een paar keer per dag neusspray en zuig af en toe haar neusje uit met een neuspeer. Dat helpt erg goed moet ik zeggen en ze drinkt dat als een speer. (ik geef borstvoeding) Succes ermee Renate. Groetjes Suus
Ik zou het nog niet helemaal uitsluiten, het is altijd nog mogelijk dat het boven in zijn neusje nog verstopt zit en dit krijg je er met spray/neuspeertje moeilijk uit.
Update: de laatste voeding dronk hij opnieuw minder. Nu 65 cc..... moet ik me zorgen gaan maken. Naast het feit dat hij vandaag erg weinig sliep en wat huilerig was, gedraagd hij zich niet zorgelijk.
Zou dit een sprongetje zijn? Lynn is bijna net zo oud en heeft dit vandaag ook. Wil niet drinken en huilt veel. liefs Juud
Weer een update: Laatste voeding was weer normaal, gelukkig...hij dronk zoals ik van hem gewend ben...misschien toch die regeldagen dan...
aaaaaaah jullie kleintjes zitten in sprongentje (regeldagen) zo rond 5 a 6 weken dan hebben ze een sprongetje en dan kunnen ze moeilijk drinken en zijn ze huileriger en hangeriger! Dus geen zorgen overmaken, komt goed, duurt eventjes maar en daarna drinken ze weer goed en heb je ineens door dat ze meer kunnen dan daarvoor! Dus let goed op dames, er zit weer wat vordering in de groei van jullie beebs
Hahaha ja de regeldagen. Fiene heeft er nog geen last van maar dat gaat geheid komen. Maar wat vergeet je zulke dingen toch gauw. Kan het me niet meer herinneren van m'n oudste en dat is nog maar bijna 3 jaar geleden. Groetjes Suus
Hoelang duren die regeldagen? Dit is voor mij niet leuk. Lynn is gisteren wakker geweest van 15.00uur tot 23.00uur en daarna om 03.00uur de fles gegeven en ze was weer wakker tot 06.00uur. Dus weer een geweldige nachtrust. Is het normaal dan dat ze ook maar 70 of 80 cc drinkt? normaal krijgt ze 120 om de 4 uur. liefs Juud
Hoe lang die regeldagen duren is ook per beebje verschillend, het kan 1 dag duren of zelfs 2 weken!(gemiddeld denk ik ong.2/3 dagen) En dat ze dan minder of juist meer drinken, ja dat hoort dan ook bij die regeldagen, dus is dan wel normaal.. Maar hou het natuurlijk wel altijd in de gaten, mochten er andere dingen bij komen, zoals uitslag/eczeem of iets anders dat je niet vertrouwd..