Geen naveltruitje of spaghetti bandjes aan naar school

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door vlindermoeder, 18 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn dochter draagt ook het liefst jurken. Vandaag had ze voor het eerst weer een lange broek aan na een week of 2 en kreeg gelijk te horen dat het niet lekker zit. En achteraf is het niet eens zo koud dus had een jurk best gekunt.

2. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    C&A? Daar hebben ze dacht ik nog "normale" T-shirts voor kinderen.
    Maar het hangt ook af van de bodytype van je dochter. Als ze dun en lang is zal het shirtje al gauw te kort zijn.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn dochter is dun en lang :roflmao:
    Ze heeft genoeg shirts hoor heb niets nodig maar shop normaal bij Zara als de sale start alvast wat dingen in een maatje groter voor het nieuwe seizoen dat er al wat in de kast hangt maar dat word hem dit jaar niet helaas. Wel nog wat leuke jurkjes kunnen scoren gelukkig.

TanjaK vindt dit leuk.
  4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn moeder is van 1951 en zij vindt de huidige tijd ook hartstikke preuts. Maar in haar kindertijd zat ze bij de nonnen op school en daar waren strenge kledingvoorschriften. Op de middelbare school niet meer zo, maar ik kan me voorstellen dat in het katholieke Limburg en Brabant, dat weer anders was.
    Die kledingvoorschriften weerhield priesters trouwens niet van opmerkingen en voelen, dus dat sterkt mijn opinie over de nutteloosheid van kledingvoorschriften tegen vervelende blikken, opmerkingen of verder.

SAARC, suus1983 en amdaa vinden dit leuk.
  5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.598
    8.722
    113
    Vrouw
    Mijn moeder is van ‘54 en zat ook op de huishoudschool.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.188
    113
    Mijn moeder is van 54 en heeft even bij de nonnen gezeten volgens mij, mijn tante wel langer (Limburg). Ze moest overigens wel naar de huishoudschool in eerste instantie en weet van haar dat daar nog een beste rel over is geweest met haar moeder. Uiteindelijk heeft haar vader bepaald dat ze naar het hbs mocht.

femkes vindt dit leuk.
  7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn moeder is jonger en zat ook bij de nonnen, tijdens haar opleiding tot verpleegkundige ook - daar mochten echt geen jongens binnenkomen, dus mijn vader (ze waren toen 17 en 22) klom door het raam naar binnen en dan ‘s ochtends vroeg snel weer weg :D Tijdens die opleiding verpleegkunde mochten ze wel spijkerbroeken dragen, dat was toen echt nieuw dat dat mocht. En mijn moeder was zelfs aan de pil, dat was ook wel een dingetje toen :D

tuc en femkes vinden dit leuk.
  8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn stiefmoeder vertelde dat ze wel eens een jongen het dak op heeft gestuurd, uit het raam omdat de hospita naar boven kwam. Ook op kamers, halverwege de jaren 70 was herenbezoek niet welkom. Arme knul heeft daar ruim een kwartier gezeten.

Fuddey vindt dit leuk.
  9. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik koop van alles, maar als de zara vooral dat verkoopt zou ik lekker naar een andere winkel gaan. Takko is hier populair momenteel en Hema ook, en we kopen ook van merken als Jubel en name it. Dus ff rondshoppen helpt.
    Mijn 5 jarige draagt ook als ze ergens gaat zwemmen een uv shirt en een zwemboxer van de jongensafdeling. De eerste omdat ze zo bleek is dat je zelfs haar wenkbrauwen nauwelijks ziet en de laatste omdat ik het geen porum vindt om iedere paar minuten je zwembroek/pak tussen je billen vandaan te plukken. Ze moet gewoon zorgeloos kunnen spelen zonder de hele tijd aan dr broek te moeten zitten.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.188
    113
    Mijn dochter wordt 12 en vraagt er nu om. Zou ze zelf idd niet optimaal een 5 jarige kopen, vind ik toch ook eigenlijk geen gezicht.

Saartje33 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina