Gel blaster geweren

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Leemax, 7 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leemax

Leemax Actief lid

11 mrt 2014
    105
    34
    28
    Ik moet even m’n verhaal kwijt.

Mijn zoon van 8 is vanmiddag door twee kinderen beschoten op z’n rug met een gel blaster.

Hij was op een speelpleintje aan het voetballen met een vriendje. De bal kwam in de bosjes terecht en ze konden hem niet vinden. Daarop zeiden de twee andere kinderen dat ze dombo’s waren omdat ze de bal niet konden vinden. Al snel vonden ze de bal en zei m’n zoon dat ze zelf dombo’s waren. Vervolgens werd hij dus een aantal keer op z’n rug geschoten. Hij is verder niet gewond geraakt, maar was wel ontdaan van alles.

Het vriendje wist toevallig waar de kinderen wonen en ik ben net even verhaal gaan halen. Ik zat nog aardig hoog in m’n boosheid en heb daar staan bekvechten met die vader. Hij vond het allemaal niet zo’n probleem. Hij had immers al tegen z’n kinderen gezegd dat ze niet op mensen mogen schieten (waar ze duidelijk niet naar geluisterd hebben) en er was niemand gewond geraakt. Op een gegeven moment komt hij op me af lopen en stopt een paar cm voor m’n gezicht. Hij stonk naar alcohol en was opgefokt. Ik voelde me niet heel veilig. Gelukkig kwam er op dat moment iemand voorbij lopen die tegen hem zei dat ie rustig moest doen. Daarop liep hij weer weg en ben ik ook weg gegaan.

Ik voel me best boos nu en vraag me af of ik me nu aanstel over die gel geweren? Het is gelukkig niet gebeurd, maar als z’n oog geraakt zou zijn had het best anders kunnen aflopen.

2. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Ik begrijp je boosheid. Ik denk alleen dat je nog iets te hoog in je emotie zat toen je naar die vader ging. Soms kan je beter even wachten en dan het gesprek aangaan.
    De reactie van vader vind ik dan wel weer fel.
    Ik had in deze situatie misschien zelf eerst de jongens aangesproken en als ze het dan nog een keer hadden gedaan naar vader gegaan!

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.029
    113
    Overijssel
    Nee, je stelt je niet aan. MAAR: de wereld bestaat niet uit allemaal redelijke mensen.
    Leer je kind dat er ongelofelijke e*kels bestaan en dat het allemaal niet eerlijk is. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar. Heel jammer maar voorkomt heel wat ellende. Soms is het beter om maar uit de weg te gaan.

YaelStone vindt dit leuk.
  4. Leemax

Leemax Actief lid

11 mrt 2014
    105
    34
    28
    Het was ook mijn bedoeling om de kinderen aan te spreken. Ze waren echter buiten met hun vader en die begon direct zeer aanvallend tegen mij uit te vallen. Was dat niet gebeurd, dan had ik echt wel een heel redelijk gesprek kunnen voeren. En het feit dat hij niet eens vraagt of m’n zoon gewond geraakt is of geschrokken is vind ik ook wel iets zeggen over hem als persoon.

Mammavantwee vindt dit leuk.
  5. Leemax

Leemax Actief lid

11 mrt 2014
    105
    34
    28
    Dat is zeker waar. En dat geef ik m’n kind ook mee. Maar dan nog was het voor hem op dat moment best even bedreigend dat hij werd ‘beschoten’. Mijn kind is altijd heel hard voor zichzelf, maar hij was op dat moment echt ontdaan over het incident.

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.828
    18.548
    113
    Vrouw
    Ik vind het weer van dat onnozele 'speelgoed'. Het zou verboden moeten worden. En als je het wel wil kopen voor je kind, gebruik het dan lekker thuis.
    Mijn zoon heeft ook heus wel wat speelgoed geweren, maar die gaan niet mee de straat op en we hebben duidelijke instructies gegeven dat er nooit op mensen of dieren gericht mag worden. Doet hij dat wel, dan pakken wij het af.

Er is hier laatst een kind gewond geraakt door zo'n gelblaster, dusja ik begrijp je boosheid heel goed. De volgende keer zou ik inderdaad eerst je boosheid laten zakken, voordat je een ander erop aanspreekt. Dan is er minder kans op escalatie.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Het zal inderdaad een combinatie zijn geweest van je eigen boosheid, en de manier waarop je zelf misschien over kwam, en een vader die denkt dat hij zijn kinderen goed heeft aangesproken, en op zijn eigen manier dit misschien wil oplossen en niet op jouw boze reactie zat te wachten, en daarop zelf ook niet heel verstandig handelde.

Maar ik moet zeggen dat ik dat soort dingen ook echt heel lomp en link vind. Bij ons mogen ze ook niet op mensen richten met nerfs, ze hebben geen gel guns, en hier in de wijk heb ik die ook nog niet gezien gelukkig. maar ze hebben bij ons wel beide een katapult, nou ik kan je zeggen dat je daarmee steentjes kunt schieten door blikjes heen, dus het zijn echt wel gevaarlijke krengen, daarmee mogen ze alleen in de tuin, en op specifieke doelen schieten, blikjes dus.
    Als ik zelf kinderen zou hebben gezien die gericht schieten op andere kinderen met dit soort dingen had ik exact hetzelfde gedaan als jij! en dan had ik ook pislink geweest.....

8. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant

Deel Deze Pagina