Geen neusbotje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Trapizia, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wat naar dat jullie dat gehoord hebben. Bij ons zoontje in de zwangerschap werd met 19.4 weken ook gezegd dat hij geen neusbotje had en dat zijn neus erg plat was. Dit zou duiden op een syndroom. Ons zoontje is ook overleden (niet aan een syndroom maar een hersenbloeding) maar dat staat totaal los van zijn neusbotje!! Toen hij werd geboren had hij inderdaad een platte neus maar wij herkenden die neus gelijk van onze dochter en de zorg voor een syndroom was bij ons gelijk weg. Bij de geboorte van onze dochter vonden ze dat haar neus ook erg klein en plat neusje had. Haha het is gewoon erfelijk bij ons. Bij de babygram van ons zoontje werd later geconstateerd dat hij wel een neusbotje had maar gewoon heel klein. In onze familie allemaal kleine wipneusjes. Sterkte met deze onzekerheid! Nogmaals schrik niet van mijn zoontje want dat staat dus totaal los van zijn neus

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ons zoontje had helaas trisomie18. Bij de nekplooimeting was de nekplooi 4,5 mm en er was geen/verkort neusbotje. Ik moet zeggen dat ik in alle commotie het stuk omtrent het neusbotje heb gemist. (partner net twee dagen daarvoor op IC achtergelaten ivm ernstig hartinfarct dan daarbovenop slechte meting)

Wij hebben na de VWP te horen gekregen dat ons zoontje trisomie 18 had en hebben in de 20 week afscheid genomen.

Heel veel sterkte!

3. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lees ik ook op internet en hou er zeker rekening mee. Maar hoop zo dat er ergens nog iets positiefs te vinden is. Pff.. Twee kindjes achter elkaar met aangeboren syndroom trek ik echt niet.
    Helaas niets anders dan uitslag donderdag afwachten.

4. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi mamavanLe, wat erg om te horen dat je kindje overleden is aan een hersenbloeding. Maar ook hoopvol voor mij (ook al is de kans echt minimaal) dat er kindjes zijn met ene klein neusje.

5. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopmarjanneke, wat een heftige tijd. Een kindje moeten verliezen en een ernstig zieke partner. Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen je dan helemaal ontgaan.

6. Goedemorgen

Goedemorgen Actief lid

5 jun 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Trapiza. Het is een hel om op zo'n uitslag te moeten wachten.. Ik hoop dat jullie kindje gewoon toch een (klein) neusbotje heeft, zoals hierboven iemand anders beschreef!

7. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel Goedemorgen! Ik hoop het ook zo, maar bereid me maar voor op het ergste.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kun je anders niet proberen een extra echo in het Rijnstate (Arnhem zat je toch?) te krijgen, om te kijken of dat neusbotje echt niet aanwezig is?

En het schijnt dat de bloedsomloop in het hart ook anders is voor een kindje met Down, daar zouden ze ook naar kunnen kijken.

9. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Berte,
    Ze hebben naar de bloedsomloop gekeken en dat zag er zo ver ik weet goed uit (voor hoever je dat kunt zien met 12+4), maar heb er niet specifiek naar gevraagd.
    De echo heb ik gekregen bij de prenatale diagnostiek (dus als het goed is de beste echoscopiste van het ziekenhuis) ivm syndroom zoontje. Daarom vertrouw ik wel op haar oordeel.
    Maar zou eens kunnen informeren naar second opinion. Al weet ik niet of dat lukt voor donderdag. Dus waarschijnlijk even doorbijten en weinig slapen :)

10. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    @ trapizia bij mijn zoontje werd ook het afwezige neusbotje gezien door een prenatale screeningsarts gezien onze voorgeschiedenis komen wij helaas ook alleen op de prenatale screeningspoli

11. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mamavanle, ik blijf hopen dat het geen verband houdt met een syndroom. Donderdag weet ik meer.

12. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend morgen hoor ik kans. Inmiddels wetenschappelijk artikel van iemand gekregen waarin staat dat kan 27,5% tot 83% is. Klinkt beter dan de 99,5% wat ik eerder gevonden heb. Maar blijft super grote kans. Nog 1 nachtje.....
    En dan wrs traject met vlokkentest, dus onzekerheid duurt nog even.

13. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Heel veel succes morgen🍀

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Succes morgen! Overigens ik ken een meisje die ook geen neusbotje heeft maar verder wel kerngezond is :)

15. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen veroniQue86. Ik lees maar weinig van dit soort positieve berichten.

16. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ssterkte morgen meid!! Ik blijf hoop voor je houden!

17. sandrien

sandrien Lid

14 nov 2015
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik ken ook iemand zonder neusbotje, afgestudeerd aan de universiteit en super leuk mens!

Sterkte morgen

18. Trapizia

Trapizia Lid

17 jan 2016
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn te horen sandrien!

19. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes morgen!!

20. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Spannend en heftig! Maar de neef van mijn vriend en zijn vriendin kregen ook te horen dat het kindje geen neusbotje had. Maar uiteindelijk heeft het kindje geen syndroom van down. Hoe het verder precies ging enzo weet ik niet. Maar er was hier bijhoorlijke stress om.
    Succes en geluk morgen.

Deel Deze Pagina