Vandaag hadden wij een tweede GUO, vervolg op de eerste die we weer naar aanleiding van de gewone 20 weken echo hadden. Hier was een afwijking in de placenta geconstateerd, dit bleek om een 'placenta circumvallata' te gaan, of wel een soort 'shell' die niet aansluit op de baarmoederwand. Met 30 weken zien ze dat in 90% van de gevallen verdwijnen. Dus kregen we een tweede GUO om te zien of dat daadwerkelijk zo was. En ja, helemaal netjes. Ik ben opgelucht! Kindje is ook weer helemaal opgemeten en bekeken, was bovengemiddeld groot (wat fijn is omdat mijn baarmoeder heel lang aan de kleine kant was bij gewone controles), en een super beweeglijk meisje (ook fijn om toch nog een keer bevestigd te horen als je alles al zachtpaars hebt zitten verven en geen jongensnaam hebt ). Nu heb ik echt een geweldige gyn, die ook bij de eerste GUO een paar mooie plaatjes van het gezichtje heeft geschoten. Toen nog supermager en met grote oogkasjes (22w). En vandaag... Eerst wilde ze haar gezichtje niet laten zien, en toen ze eindelijk goed lag gingen de armpjes als een kiekeboe spelletje voor haar gezicht (zie dat lachje!!). Toen daarna was ze helemaal relaxed en leek ze sprekend op haar grote zus We zijn zo verliefd:
Ik zou zeggen, doe het niet te vroeg en niet te laat. Met 22 weken is het heel anders, veel magerder, ook mooi hoor! Met 32 weken kan het al wat moeilijker zijn om het goed in beeld te krijgen. Maar wij hebben van onze eerste toen nog heel mooie pretecho beelden gekregen. (na wat moeite, want ook die wilde er niet goed voor gaan liggen ). Ik zou het ergens rond 28 weken doen. Ik vind het natuurlijk ontzettend aardig dat wij bij een medische echo zulke mooie beelden kado hebben gekregen, maar had liever een pretecho gehad zonder de zorgen die ik nu had (en ik kon het moment dit keer niet kiezen). Vorige keer hebben we pas op het allerlaatste moment besloten om het te doen omdat we per ongeluk het geslacht gezien hadden met een gewone echo, en dat wilden we laten bevestigen.
Wat super dat alles nu helemaal normaal is en wat een mooi meisje zeg! Geniet van dat verliefde gevoel
Wat een knap toetje zeg!! Heel mooi! Fijn dat alles goed, geniet van dit heerlijk verliefde gevoel meid
Wow wat een mooie plaatjes! Ik vind soms 3D foto's wel een beetje eng Maar deze zijn prachtig babyachtig! En ook héél fijn natuurlijk dat alles goed was, dat is het allerbelangrijkste!
Wat fijn dat het goed gaat! En wat een schatje zeg! Echt mooi en duidelijk plaatje. Lief hoor, geniet er van!
Hihi, dat vond ik bij de eerste ook, daar zat er ook van alles voor en in de weg wat de foto echt een stuk minder mooi maakt. Maar ik vermoed (weet natuurlijk niet) dat de apparatuur die ze in dit ziekenhuis hebben (UMCG) het nieuwste van het nieuwste is. Ook bij de GUO op 22 weken hadden we zo'n prachtig niet-vervormd beeld, en ook op het beeldscherm zag het er nooit 'eng' uit. Ja, het is een beetje een kers op een zuur taartje zeg maar, en gelukkig is het zure er niet meer! Heel aardig van die gyn dat ze dat voor ons gedaan heeft