Twee ouders met kanker en ze zullen nooit meer beter worden

Discussie in 'De lounge' gestart door elisabethbas, 27 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Mijn leven zit op dit moment in een stroomversnelling. Een jaar geleden is bij mijn vader keel- en slokdarmkanker ontdekt. Hij is bestraald en heeft chemo gehad en leek schoon, maar de slokdarmkanker is toch weer terug gekomen. Hij kan nu alleen nog levensverlengende chemo krijgen.

Afgelopen december stortte echt mijn wereld in toen mijn moeder uitgezaaide longkanker bleek te hebben en ook niet meer beter zal worden. Ze is hier nog niet voor behandeld omdat ze een hardnekkige longontsteking kreeg die niet reageerde op antibiotica. Uiteindelijk hebben ze twee weken geleden de longkwab (met tumor en ontsteking) operatief verwijderd. Haar herstel ging goed en snel en ze had er weer zin in. Totdat ze afgelopen donderdag met spoed geopereerd moest worden aan een darmperforatie die veroorzaakt zou kunnen zijn door een darmtumor.

Mijn ouders zijn gescheiden, mijn vader woont in het buitenland en mijn moeder op anderhalf uur rijden van ons vandaan. Mijn moeder is echt mijn steun en toeverlaat en ik kan haar echt nog niet missen. Maar ik zie hoe ongelofelijk snel ze achteruit gaat en hoe vreselijk hard de klap van de darmoperatie aangekomen is.

Ik weet op het moment haast niet hoe ik het rond moet krijgen. Twee doodzieke ouders, mijn gezin met mijn drie kleine kindjes, mijn man, mijn werk... En ik, ik bungel ergens op prioriteit laag. Ik ga door op de automatische piloot omdat het nou eenmaal moet. Maar ooit ga ik mezelf tegenkomen...

2. Veera

Veera Niet meer actief

Wat ontzettend heftig en verdrietig. Weet je al wat voor behandeling je moeder krijgt naast de operatie? Mijn vader heeft ook uitgezaaide longkanker en kwam in aanmerking voor immunotherapie waardoor hij niet kan genezen maar zich wel goed voelt en hopelijk een paar jaar langer bij ons kan blijven
    Ik wil je heel veel sterkte wensen, het is zo'n rotziekte!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jeetje wat erg. Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Mijn ouders waren nog wel bij elkaar. Zijn 'n week na elkaar overleden, ook beide aan kanker. Het was een ontzettend zware periode. Ik had 2 kindjes en zwanger van de derde. Ik moet wel zeggen dat die kleintjes mij er door heen getrokken hebben. Je kunt niet anders dan doorgaan.

Probeer er veel met anderen over te praten. Heel veel sterkte.

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wat erg!!
    Veel sterkte voor alles wat komen gaat.

5. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Vreselijk. Heel veel sterkte!!!

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wat ontzettend heftig! Heel veel sterkte!

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Heftig meid. Zorg, waar dat kan, goed voor jezelf. Af en toe echt even niks doen. Met een boek of tv-serie op de bank. Even er uit.
    Op het werk goed praten over de situatie. Wellicht is er wel wat te regelen aan extra verlof nu. Als dat niet mogelijk is, wellicht is het dan een optie om ouderschapsverlof op te nemen? Dan maak je tijd voor jezelf om de zaken draaiende te houden, maar ook om bij je ouders te kunnen zijn.
    In elk geval heel veel sterkte.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    vreselijk meid!
    heel veel sterkte voor jullie allemaal

9. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Wil je sterkte wensen.

10. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Heel veel sterkte! Zorg goed voor jezelf!
    Idd wat al genoemd is kun je miss zorgverlof opnemen of desnoods onbetaald verlof. Gelukkig heb ik er geen ervaring mee, mijn vader heeft wel een zware herenbloeding gehad en tegelijkertijd zijn tweede hartinfarct maar is gelukkig redelijk hersteld. Ik heb toen ook zorgverlof gekregen en heb er veel over gepraat.
    Heb je de mogelijkheid om je vader nog een keer op te zoeken?

Jij ook sterkte, sjorsje, heftig hoor zo snel na elkaar je ouders verliezen..

11. Koon

Koon Niet meer actief

Vreselijk! En oneerlijk!
    Heel veel sterkte.

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wat erg zeg. Heel veel sterkte

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik weet gewoon niet wat ik zeggen moet...

Wat ontzettend heftig en vreselijk! Ik wil je superveel sterkte wensen. Ik hoop dat je je ouders nog heel lang bij je mag houden.

14. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Wat erg zeg! : ( Ik wil je heel veel sterkte wensen

15. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Vreselijk en herkenbaar helaas. Hier in 4 jaar tijd allebei m'n schoonouders en m'n vader verloren. Heftig en oneerlijk. Heel veel sterkte!

16. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Oh meid wat erg en wat oneerlijk. Vreselijke ziekte is het.
    Onlangs mijn vader verloren aan kanker. Het is inderdaad doorgaan op de automatische piloot. Je wordt geleefd i.p.v. dat je leeft. Maar probeer toch wat momenten voor je zelf te nemen. Iets doen waar je van ontspant, even je gedachtens kan uitschakelen.
    Ik heb dat zelf niet gedaan, mijn vader rolde van de ene infectie in de ander. Was ook een kort ziekbed, 2 maanden na ontdekking vd kanker overleden.
    Bij mij uitte het zich daarna lichamelijk. Ben na zijn overlijden 4 weken ziek thuis moeten blijven.
    Probeer ook aan jezelf te denken!

Heel veel sterkte en kracht!!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Afschuwelijk:(
    Heel veel sterkte.

Ik krijg er kippenvel van.

18. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Wat verschrikkelijk
    Een paar woorden typen voelt nu ook echt niet voldoende.. Konden we maar iets voor je betekenen.. Knuffel!

19. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Verschrikkelijk! :(

Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

20. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wat ellendig zeg....en dat is nog een understatement....
    Heel veel liefde, kracht en sterkte!

Deel Deze Pagina