uitrekenen cyclus.... heb geen idee

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door totallyinlove, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. totallyinlove

totallyinlove Niet meer actief

heey meiden!

in maart een miskraam gehad met 10 weken.
    was niet gepland, ben door de pil heen zwanger geraakt.
    maar mijn vriend en ik hebben toch besloten nu niet meer aan de pil te beginnen en we toch nu echt(gepland) voor een kindje willen gaan.
    alhoewel ik op de gok vrijen heel erg leuk vind, wil ik toch een beetje gaan bereken wanneer de meest vruchtbare periode is (mijn vriend is voor zijn werk nogal vaak weg van huis)

maar n hoor ik jullie denken, cyclus berekenen is toch niet zo moeilijk?

ik zal het uitleggen....
    heb vroeger extreem veel last van puistjes gehad en ben dus al vanaf mijn 11e begonnen met de anti conceptie(diana 35 en andere varianten).
    ben ook nog nooit gestopt en gebruik nu dus al ruim 14 jaar de pil.
    door de miskraam is de menstruatie tot nu toe nog niet doorgebroken maar de VK zegt dat dit wel goed gaat komen.

maar mijn vraag is nu : als je begint te tellen met je cyclus....
    wanneer begint dit? ik voel namelijk nooit een eisprong of kramp of iets dergelijks.
    tel je dan pas als het bloed doorkomt(sorry voor het vieze praat)
    of wanneer je daadwerkelijk die eisprong hebt.

sorry voor de newbie vragen maarja ik slik al 13 jaar de pil dus geen idee ;)

en als ik dan uiteindelijk mijn cyclus weet aan dagen , dan begin je met temperaturen? en wanneer weet je dan dat je op zijn vruchtbaarst bent? hoge temperaturen.
    ben er al wel achter dat je moet temperaturen als je net wakker bent.

hoop dat jullie deze newbie kunnen helpen, mischien is hier al een topic over, heb al wat rond geneust maar ben nog niet veel wijzer

2. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Je eerste dag van je cyclus begint op de eerste dag van je menstruatie. Dus vanaf dat je begint met menstrueren en tel je tot de volgende menstruatie. Je weet dan hoe lang je cyclus is. Gemiddeld bij een cyclus van 28 dagen is de eisprong rond dag 14 of 15 maar kan ook eerder of later. Als je zeker wilt weten wanneer je eisprong is dan zou je ovulatietests kunnen gebruiken.
    Na het stoppen met de pil kan je cyclus ontregeld zijn waardoor deze langer of korter kan zijn dan het gemiddelde van 28 dagen.

Hoop dat je snel een positieve test in handen hebt.

Deel Deze Pagina