IVF vraagjes.. ( UMCG )

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Gemma79, 10 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Afgelopen vrijdag heb ik een laparoscopie gehad en bleek het niet goed te zijn.
    1 eileider + stok is helemaal niks meer ( verkleefd en vervormd ) en andere wel doorgankelijk, maar verkleefd en hangt dusdanig vreemd dat bevruchting kans nihil is. ( endometriose, eerder al vastgesteld, is niet meer aangetroffen )
    IVF is ons aangeraden.
    Hiervoor worden we, waarschijnlijk, doorgestuurd naar Groningen ( UMCG )
    Zijn er meer mensen die hier ervaringen hebben?
    Hoe lang is de wachttijd en hoe gaat zoiets in zijn werk?
    Wat zijn de "eisen"?
    Hoe vaak moet je ( gemiddeld ) voor een behandeling naar het ziekenhuis?
    Kortom..wat kunnen we verwachten?
    Ik ben natuurlijk teleurgesteld dat het niet anders kan dan via IVF, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat we nu duidelijkheid hebben.
    Ik hoop van jullie te horen.

Groetjes Gemma

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Gemma,
    Wat ellendig zeg, als dit je even meegedeeld wordt.
    Er is een topic van het UMCG, wellicht dat je je daar aan kan sluiten.
    wij hebben twee prachtige jongens gekregen (ICSI in het UMCG).

Hoe het precies in zijn werk gaat is afhankelijk van verschillende factoren. De tijd die de vooronderzoeken in beslag nemen net zo. Bij ICSI onderzoeken ze ook de chromosomen (i.v.m. slechte zaadkwaliteit), dit duurt zo'n 3 maand (hoeft bij IVF volgens mij niet).
    Daarnaast doen ze onderzoek naar Chlamidia, HIV etc. Dit duurt minder lang hoor.
    Wachtlijsten waren toen wij begonnen 9 maand, inmiddels is er volgens mij niet eens meer echt een wachtlijst (dat scheelt dus al enorm).

Je kan nog naar een voorlichtingsavond (vind ik een aanrader) en krijgt prikinstructies.

Wij hebben het team altijd als enorm lief en aardig ervaren, ik hoop dat het voor jullie ook goed voelt.

Heel veel sterkte!
    Elmo

3. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Elmo,

Wij hebben in ons huidige ziekenhuis al een semenanalyse gehad ( dat was goed, prima zelfs ) en bloed-onderzoek ( ook goed )
    Het is al duidelijk dat het echt aan mijn eileiders/verklevingen ligt.
    Dus ik weet niet of er dan veel voor-onderzoek gedaan hoeft te worden..
    27 april hebben we weer een afspraak met de ferti-arts hier, dan horen we meer.
    Zij had het wel over een wachtlijst van minimaal 4 maanden (?) voor UMCG.
    Ben heel benieuwd naar de procedure.
    Het "domper" gevoel heeft nu plaats gemaakt voor een soort "vecht-lust".

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het bloedonderzoek doet het UMCG volgens mij standaard. Ze willen hun eigen onderzoek en hun eigen resultaten (logisch ook denk ik).
    Super te lezen dat je vol vechtlust zit!
    You go girl!

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ja ik herken dat wel. Wij zijn in ons eigen ziekenhuis ook aardig onderzocht, maar het is standaard dat het umcg zelf alles ook na gaat kijken (protocol). Omdat met je man alles goed lijkt te zijn zal het vast sneller gaan dan bij ons (wij konden na 1,5 jaar incl. alle onderzoeken meedoen aan de prikinstructies - dat was in december en eind januari dit jaar mocht ik beginnen met de hormooninjecties.)

Ik denk dat ze uitgaan van vier maanden.. maar dat het wellicht ook sneller kan. Als ze zeggen wachtlijst van 2 maanden en het wordt langer baal je alleen maar, nu houden ze zelf ook nog een slag om de arm denk ik..

Deel Deze Pagina