Goedemorgen dames, Mijn baby is al een aantal weken geleden begonnen met de indaling. Sinds 1,5/2 weken is hij volledig ingedaald. Het indalen is gepaard gegaan met wat indalingsweeen (wat steken en menstruatieachtige pijnen) daarna is het verdwenen. Daarna had ik af en toe last van voorweeen en ('s nachts) soms harde buiken. Die voorweeen duurden nooit lang. Hooguit een kwartiertje en soms later op de avond weer een kwartiertje. Mijn verloskundige gaf aan dat dit ook weken kan aanhouden. Gisteren laat in de middag voelde ik pijn in mijn navel (trekkerig gevoel) en vanaf 18:00 uur had ik (lichte) menstruatiekrampen. Het kwam in golfjes. Het was een beetje pijnlijk maar zeker niet zo erg dat ik het interpreteerde als een wee. Het leek een beetje op de voorweeen maar net iets pijnlijker. Ik had het ook continue. Ik ben gaan slapen en dacht "wie weet zet het vannacht door". Ben af en toe van de krampen wakker geworden maar kon daarna gewoon weer slapen. Het heeft geduurd tot een uur of 7:00 uur deze ochtend. Vanochtend opgestaan en de krampen zijn weg. Zijn dit nu ook voorweeen geweest, want ik vind het wel lang hebben geduurd. Ik heb overigens geen blaasontsteking (daar laat ik regelmatig op controleren vanwege mijn gevoeligheid hiervoor en dat is toevalling afgelopen vrijdag gecheckt).
hoi, ja dit zijn vooorweeën of oefenweeën geweest. Dit kan inderdaad behoorlijk lang aanhouden. Zolang er geen regelmaat inzit (elke 3-4 minuten en een minuut of langer per stuk) en ze niet toenemen in kracht is het nog niet het echte werk. Afwachten wanneer het zoorzet. Alvast een goede bevalling gewenst! Mirjam