geen ongi wel eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door esther 7, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    lieve meiden.

    heb je als je een hele niet ongi word (bijv 90 dagen) wel meerdere keren een eisprong? ongeveer 3 dus.

    of moet je altijd ongi worden bij een niet bevruchte eicel?

    graag zoveel mogelijk antwoorden.

    liefs esther
     
  2. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    volgens mij volgt er op een eisprong altijd een menstruatie als het ei niet bevrucht is. Dus ik denk niet dat er meerdere eisprongen zijn.
     
  3. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    oke dus mocht je uiteindelijk weer ongi worden dan heb je dus een week of 2 ervoor een eisprong gehad?

    of zie ik dit verkeerd...

    liefs esther
     
  4. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    volgens mij heb je idd dqn maar 1 keer een ei
    en dat is idd vaak 14 dagen voor je ongesteld gaat worden
     
  5. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    ja volgens mij wel
     
  6. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Het hoeft niet zo te zijn dat je altijd een eisprong hebt omdat je ongesteld wordt. Je baarmoeder maakt zich altijd klaar voor het eitje, maar als deze niet of nooit komt word je evengoed ongesteld, omdat er dan sowieso niets ingenesteld is.
     
  7. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Echt waar? Dacht dat je enkel met een eisprong ongesteld werd. Dus op het moment dat je ei niet bevrucht is en niet ingenesteld dat je dan ongesteld wordt. Maar dat is dus niet zo?
     
  8. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Volgens mij niet, maar zeker wetendoe ik het natuurlijk ook niet.
    Maar er zijn vrouwen die dus nooit een eisprong hebben en wel ongi worden?
     
  9. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Dat vraag ik mij ook af! Kun je de menstruatie hebben, zonder een eisprong te hebben gehad?
     
  10. Sunshine09

    Sunshine09 Fanatiek lid

    4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Heb het volgende gevonden op internet

    dat er menstruatie optreedt wil o.a. zeggen dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden, het zegt niets over een eisprong. De baarmoeder bereidt zich maandelijks voor op een eventuele embryo dit gebeurt onafhankelijk van een eisprong.Meestal beginnen meerdere eitjes aan een reiping, maar komt geen van de eitjes tot een "sprong". Als dit het geval is ontbreken de volgende verschijnselen: middenpijn links of rechts onderin de buik omstreeks de 14de dag ( eisprong vindt 14 dagen voor de menstruatie plaats), de vaginale afscheiding is helder en je kan "draden trekken".

    Weer wat geleerd
     
  11. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Succes hoor ;)
     
  12. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    En als je na het stoppen me de pil na 2 maanden nog niet natuurlijk ongesteld bent geworden,kun je dan wel een eisprong hebben? gr Herma
     
  13. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Volgens mij niet.
    Bij mij heeft dat ook best lang geduurd en bij iemand hier op het forum kwam het ook heel laat.
    Misschien is het verstandig om je temperatuur bij te houden, hiermee kun je namelijk wel ongeveer zien wanneer je een eisprong hebt.
    En wanneer je die hebt, zou je ongeveer 14 dagen daarna je mensturatie moeten krijgen.

    Maar zeker weten doe ik het niet?
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat kan zeker, maar mocht je na die 2 maanden ongesteld worden, dan weet je nooit zeker of je een eisprong hebt gehad, of dat je baarmoederslijmvlies werd afgestoten omdat het dik genoeg geworden was. Met temperaturen kan je inderdaad wel een eisprong waarnemen als die is geweest.
     

Deel Deze Pagina