Hai meiden, Ik ga toch twijfelen aan mezelf hoor.. Straks als de kleine er is heeft mijn mannetje ook 3 weken vrij. In die tijd gaan we de nachten saampjes doen...ik wil graag borstvoeding geven als het allemaal lukt dus dan pakt hij de kleine en ik ga d'r voeden. Zo ben je allebei betrokken bij het ritueel vind ik. Maar straks als het mannetje weer gaat werken en ik ben thuis dan hoeft hij de nachten er niet meer uit van mij. Hij heeft zijn slaap dan hard nodig...hij zit 10 uur lang op de weg (werkt in de beveiliging) Iedereen verklaard me voor gek...en vind dat manlief ook snachts zijn bed uit moet! Ik ben het daar zoooo niet mee eens en vind dat zoo oneerlijk. Ik ben de hele dag thuis...wel met de kleine en natuurlijk kan dat vermoeiend zijn maar ik kan smiddags een uurtje rust pakken als de kleine ook slaapt. Ben ik te lief of ben ik gewoon redelijk? Edit moderator: verplaatst naar zwangerschap
Ik ben het helemaal met je eens. Waarom met zn tweeen opstaan als hij zn rust kan gebruiken? Met de BV kan hij je toch niet helpen. Hier staat mannetje nog wel 90% van de nachten mee op om de pamper te doen, maar alleen omdat hij dat zelf graag wil. Van mij mag ie blijven liggen.
Sja... ik vind het ook onzin! Als je vriend die 3 weken vakantie heeft en het toch samen met jou wil doen, is dat alleen maar leuk! Ook goed voor de band met jullie kind ben ik van mening. Maar als hij weer moet werken, vind ik het ook niet meer dan normaal als hij lekker blijft pitten Want zeg nou eerlijk; als jij toch borstvoeding geeft, wat kan jou vriend dan werkelijk doen?
Hier gaat het ook zo hoor! De eerste 3 weken deden we het samen, nu hij weer werkt doe ik het en laat ik hem slapen. In de weekenden doet hij Jayden zodat ik dan door kan slapen omdat hij vrij is.
hier ging het ook zo als hij vrij was deed hij het snachts maar als hij moet werken stond ik op vind ik niet anders dan normaal hij moet geld verdienen, en ik was thuis.
Ja dat hebben wij ook afgesproken. Hij een dag uitslapen en ik ook...wel zo eerlijk als ik ook weer werk. Mijn beste vriendin heeft een kindje...is 4 weken te vroeg geboren waardoor ze onwijs lang verlof heeft (had net 2 dgn verlof toen de kleine kwam) De kleine krijgt flesvoeding...zij doet de laatste voeding van 11 uur...dan komt ie om 3 uur weer dan moet haar man eruit.....maar het flesje geven duurt bij hun 1 1/2 uur...hij drinkt m niet in een keer leeg en hij moet 20 minuten rechtop ivm spugen...dat betekend half 5 voordat ie klaar is...om 6 uur moet ie eruit om naar zijn werk te gaan. Die jongen heeft nog 5 uur rust in een nacht, Vind dat echt abnormaal hoor! Hij ziet er ook uit als een lijk moet ik zeggen
Ja en ze zegt ook nog doodleuk: Ja ik ben de hele dag al met hem bezig...als ik er snachts ook nog uit moet dan trek ik t overdag niet
Nee hoor je bent niet te lief. Vind dat de man op zijn werk uitgerust moet zijn,dus niet meer dan logisch dat je er snachts zelf uit gaat.
Mijn vriend had maar een weekje vrij, maar toen hij weer aan het werk ging, heb ik de nachten ook alleen gedaan. Ik kon overdag nog slapen. En ik gaf ook bv, dus ik moest toch zelf voeden. We hadden wel afgesproken dat als ik weer aan het werk zou zijn (hij sliep toen gelukkig door, maar werd weleens wakker omdat hij zn speen wou) we om de beurt er uit zouden gaan. Helaas kreeg ik m met geen mogelijkheid wakker 's nachts:-S. Dus je bent niet te lief (vind ik), maar mocht je evt. weer gaan werken dan zou ik wel proberen om het samen te doen.
Dat zoieso.....dan werk je allebei en heb je allebei je rust nodig...dan gaan we fijn afkolven en mag manlief er ook uit!
Ik vind het helemaal niet raar, het moet gewoon eerlijk verdeeld zijn. Als hij zoveel werkt en jij bent thuis is het toch logisch dat jij er uit gaat voor de kleine (meestal dan)?! Is bij ons trouwens ook zo. Mijn ervaring is trouwens wel dat het erg dubbelop is als je man de kleine uit bed haalt en bij je neerlegt en weer terug moet leggen. Hij kan verder toch niks doen, jij moet voeden en dan ben je toch al wakker. En tegen de tijd dat je klaar bent en je man de kleine weer terug moet leggen moet je manlief waarschijnlijk ook weer wakker maken! Maargoed, daar vind je allemaal je draai in als de kleine er is én is voor iedereen verschillend natuurlijk
Vind het ook onzin,. als bij ons de kleine er is laat ik mijn vriend s'nachts gewoon lekker doorslapen,zijn wekkergaat meestal al om 05.00 en komt de ene dag pas om 18.00 thuis maar er zijn ook uitschieters zoals gister toen kwam hij pas 23.30 thuis.dus hij heeft zijn rust hard nodig, weekends of als hij vrij is helpt hij zowiezo al,ook met mijn dochter van 7 (die niet van hem is) hij stopt haar inbed en leest verhaaltje voor. Ik heb echt getroffen met hem als mijn vent
Och laat die mensen toch kletsen, dat slaat nergens op hoor. Wacht maar af, als de kleine er is gaat dat allemaal vanzelf!
Wij gaan het dalijk ook zo doen hoor! Als ik overdag vrij ben, ga ik eruit 's nachts. Moet ik werken en is hij vrij (in het weekend) dan gaat hij. En als ik aan het werk ben 's nachts tja.. dan moet hij ook (én dan moet hij ook 's ochtends gaan werken..maja dat is niet anders) Ik wil trouwens wel bv gaan geven, maja, heb in het begin verlof he
Hier is het ook zo hoor, als ik van hem zou moeten verwachten dta hij de kleine uit en in bed haalt en legt dan is hij overdag een wrak en ik moet zeggen dat is voor mij ook niet prettig. Als hij gewoon 's nachts zijn slaap krijgt en verder z'n werk doet dan is hij ook niet zo vreselijk moe in de avond en dan kan hij dan eens even met de kleine lopen....(bij mijn dochter was dat nodig want die huilde elke avond, de hele avond lang, en had als baby heel veel aandacht nodig omdat ze zich verveelde in de box...dus ik was hele dagen met haar bezig en dan was hubbie 's avonds aan de beurd en 's nachts ik want ik kon in de ochtend wat langer blijven liggen met de kleine, die voede ik dan in bed en daarna sliepen we allebei nog weer) Hoop het bij deze weer net zo te doen, alleen dan natuurlijk het liefst zonder de huilavondjes...haha Gewoon lekker doen wat jullie goed lijkt, dat is het beste en de rest lekker laten kletsen, iedereen denkt anders over dit soort dingen, laten we elkaar in de waarde laten dan is iedereen tevreden!
Ik vind dat het wel een beetje aan de situatie ligt hoor. Wij hadden het ook zo als jullie afgesproken van te voren, maar het werd toch anders. Ik had een keizersnede en daar heb ik erg lang last van gehad. Bovendien was Jesper een huilbaby en kwam ik overdag echt niet aan een slaapje toe. Ik was op een gegeven moment zo vermoeid en kapot van alles dat mijn vriend er in de nacht uit ging.
Je bent niet te lief hoor! Wij hebben het hier ook zo gedaan. Maar zoals bij Suus kan ik dat dan wel begrijpen hoor als manlief er ook een keer 's nacht uit moet. Ik had gelukkig geen last van m'n keizersnede!
Mijn man is ook nog nooit opgestaan s'nachts. Ik zou ook niet weten wat hij zou moeten doen.. ik geef de borstvoeding dus tja En mannen met borstvoeding, dat is helaas nog niet voorgekomen
Dat heb ik er idd niet bijgezet. Elke situatie is anders. Als je er hel slecht aan toe bent na de bevalling, keizersnede hebt gehad, een ontzettende huilbaby hebt en jij de hele dag alleen de zorg hebt..... enz... Tja, je kunt het wel van te voren afspreken maar je weet toch nooit hoe het loopt. Ik denk dat het het beste is om gewoon op zn beloop te laten, dat loopt allemaal vanzelf wel los...
ow nou ik geef ook flesvoeding, en mijn vriend moest 6 uur 's ochtends weer opstaan en deed ook de nachtvoeding. toen ze 's nachts niet meer wakker werd deed hij de ochtendvoeding vlak voor hij ging werken. ik vind dat dus echt niet zielig. zelf was ik helemaal kapot na de bevalling en had ook ff een paar uurtjes slaap nodig om bij te komen. en niet alleen de eerste weken, want ik had echt niet ineens energie voor 10. nu nog niet trouwens. de eerste weken kolfde ik nog en ja dan ging hij er ook uit, om haar te halen, te verschonen en dan sliep hij weer verder. en dat deed hij uit zichzelf. ik vind heel de dag met een baby (die veel huilde) vermoeiender dan een dagje werken. nu doe ik haar gewoon zelf hoor, maar ik voel me gewoon weer iets fitter en het loopt wat makkelijker.