Geen ontrekkingsbloeding na stoppen met nuvaring?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Theeleutje, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hallo dames!

Op 12 april 2011 ben ik gestopt met de nuvaring met de wens om zwanger te worden. Tijdens het gebruik van de nuvaring heb ik eigenlijk nooit echt stopweek gehouden op aanraden van mijn ha, dit omdat ik altijd omzettende buikkrampen had als ik ongesteld moest worden.
    In 2010 heb ik wel 2 keer een stopweek gehouden, maar nooit een ontrekkingsbloeding gehad.

Vandaag is de nuvaring er 24 dagen uit, en tot op hedennog geen ontrekkingsbloeding gehad.... Wel de eerste dagen ontzettende buikpijn, as usual, en last van mijn onderrug. Na een week verdween dit. Toen werden mijn borsten ontzettend gevoelig, leek wel of mijn tepels in brand stonden. Later verdween dat gevoel weer, maar werden mijn borsten zelf erg pijnlijk. Het leken wel 2 giga grote blauwe plekken. Dit lijkt sinds gisteren ook weer af te nemen, gelukkig!

Maar goed, dat alles geeft wel aan dat er zeker iets gaande is in mijn lijf, maar ik vind het zo vreemd dat ik nog niet eens een ontrekkingsbloeding gehad heb?
    Ik hebb altijd gehoord/gelezen dat je met de nuvaring niet echt hoeft te ontpillen/ontringen.

Weten jullie misschien hoe het zit met die ontrekkingsbloeding?

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes, Theeleutje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, ook na een nuvaring kun je die klachten van ontpillen hebben, je cyclus is in de war en je hebt allerlei klachten.
    Je kunt natuurlijk ook zwanger zijn. Ik zou een test doen. Als die negatief is mag je gerust nog een aantal weken wachten, soms heeft het echt de tijd nodig om weer in je oude cycluspatroon te komen.

Mirjam

3. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Hoi Mirjam,

Dank je voor je antwoord! Dat ik geen ontrekkingsbloeding heb gehad ligt dan ook geheel aan het ontpillen als ik je goed begrijp?
    Dan wacht ik nog even (on)geduldig af!

Groetjes, Theeleutje

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja dat kan inderdaad, soms duurt het wel 8 weken of langer voordat je weer ongesteld wordt, daaraan vooraf hoeft de eerste (paar) keer niet altijd een eisprong te gaan.

Mirjam

Deel Deze Pagina