wat kan dit zijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Liesben, 7 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben vandaag 17 weken zwanger. Gisteren werd ik op mijn werk echt even niet lekker. Ik had last van een licht gevoel in mijn hoofd (alsof ik zo flauw kon vallen), trillen, hartkloppingen/gejaagd voelen. Echt niet lekker. Gelukkig geen buikpijn, harde buiken of wat dan ook. Op mijn werk even bloeddruk laten meten (ik ben verpleegkundige), die was wat verhoogd. 142/82 (normaal 120/70). Na 15 minuten was de bloeddruk weer gezakt naar 130/67. Ik denk zelf aan alle veranderingen mijn lichaam (toenemend bloedvolume, hormonale veranderingen) maar het kan vlgs mij ook passen bij hyperventilatie? Herkent een van jullie dit, en moet ik contact opnemen met mijn eigen verloskundige?

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

[edit] Ik heb inmiddels toch maar even contact gehad met mijn eigen verloskundige. Ze maakt zich geen zorgen, het zijn ws allemaal fysiologische reacties van mijn lichaam op de zwangerschap. Licht in mijn hoofd, hartkloppingen, versnelde ademhaling, het kan er allemaal bijhoren. Dus ik ben redelijk gerustgesteld!

Deel Deze Pagina