Geen ontrekkingsbloeding

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dientje, 7 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Spannend!! Ik duim voor jullie!

2. sterredag

sterredag Lid

12 jun 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgelopen maand toen we besloten te stoppen met de pil had ik hem ook aan het begin paar keer wel, toen paar dagen niet, toen weer paar dagen wel geslikt. Het heeft een week geduurd voordat de ongi kwam... en deze was gelijk heel anders dan anders, heftiger, meer last van allerlei rug en buikpijntjes, dus wij gaan er ook gewoon voor, zie niet in waarom niet. Als mensen zwanger kunnen worden door een keer de pil niet te slikken of echt door de pil heen, kun je dat zeer zeker als je net gestopt bent :)

Wat ik me wel afvraag is waarom een ontrekkingsbloeding zou inhouden dat je nog moet wachten tot de eerste echte ongi... want je ongi is het EIND van de cyclus en niet het begin.

Anders gezegd, je kan zwanger worden als je nog nooit ongi geweest bent. Want eerst komt het eitje dat rijpt en dan vrij komt en als het dan allemaal niet gelukt is, dan wordt je baarmoeder schoongemaakt en volgt de ongi.

3. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben het helemaal met je eens Sterredag, waarom wachten! Bij mijn was de bloeding ook heftiger dan normaal, ook met meer buikpijn en andere klachten.

Er wordt meestal aangeraden om je eerste echte menstruatie af te wachten zodat je dan goed de vermoedelijke bevallingsdatum kan uitrekenen. Verder is er geen rede om te wachten!

4. sterredag

sterredag Lid

12 jun 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, daar hebben ze tegenwoordig toch termijn echo's voor uitgevonden? Dus dat vind ik nou ook niet echt een reden en het is nou niet dat je er weken naast kan zitten lijkt mij :)

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ah, ik ben net door m'n eerste ronde heen.. Wel kreeg ik m'n hormoon uit het spiraal maar toch deze maand was het mis.. Dacht ook nog heel regelmatig te zijn 28 dagen elke vrijdag avond beginnen met ongi.. Dus toen ik vannochtend ging bloede heel teleurgesteld. Gister negatief getest met een sensi test..
    Was over het weekend misselijk zelfs overgeven vrijdag en zondag, over gevoelige geur.. Daarvoor had ik nog gevoelige tietjes en een borrel buik met hier en daar wat flinke steken..
    Het voelde wel aan als forever maar goed nu door de ongi heen en op naar de 2e ronde!

6. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    @Void Wat jammer dat je negatief heb getest, ons lichaam kan ons helaas erg voor de gek houden. Succes met de volgende ronde!

Deel Deze Pagina