omdat ons ventje nu al ruim 3kg weegt volgens de echo's hebben we gekozen voor een keizersnede ( er vanuit gaand dat hij nog 7 weken lang 200gram per week aan gaat komen) ik heb een kz gehad bij mn 1e maar dat was spoed. dus eigenlijk heb ik nergens wat van meegekregendoor de adrenaline. nu is het anders want ik weet dat 31juli DE dag is. en ik ben doodzenuwachtig!
Spannend!!! Maar, je weet het, een geboorte kan je niet plannen hè? Haha. Ik had dat ook. Het gaf mij wel wat rust omtrent weten wanneer hij zou komen...maar ja, je weet het nooit hoe het gaat Bij mij kwam hij een paar dagen eerder. Veel plezier alvast met je kindje!
Spannend! Bij mij is vandaag zo goed als zeker geworden dat het ook een geplande ks. gaat worden, omdat een kindje al met de beentjes aan het indalen is en de ander dwars ligt. Zal ongeveer dezelfde periode worden Ik tel dus met je mee!
Ik ken het gevoel maar al te goed!! onze kleine word aanstaande maandag gehaald met ks. Onze eerste was ook met spoed gehaald en ze willen nu zekerheid hebben dan deze veilig ter wereld komt. Maar ik vind het spannender omdat ik nu een datum weet, dan dat ik het niet weet. Klinkt vreemd ik weet het, haha
wie weet komt ie wel eerder vanzelf.. maar zo'n baby op bestelling vind ik toch maar raar haha. ben gelukkig niet de enige!
Spannend! Ik kan mezelf ook al helemaal zenuwachtig maken als ik straks weet wanneer ik mag! Ik krijg ook een geplande keizersnee. Hoop dat ze 12 juli bij mijn volgende afspraak ook de datum plannen. En dat de baby dan straks spontaan voor de geplande datum gehaald gaat worden dan kan ik me ook niet zenuwachtig maken!
Ga jij trouwens aan je omgeving vertellen wanneer het moet gaan gebeuren? Wij denken dat we het alleen vertellen aan degene die op onze dochter moet passen, blijft het voor de rest toch nog een verassing.
Dat hebben wij dus ook, maar dan met degene die ons naar het ziekenhuis brengt. Ik hoop ook volgende week of die week erop een vaste datum te hebben. En dan stiekem hoop ik dat de bevalling zich alsnog spontaan aandient, zodat ik geen tijd heb om zenuwachtig te zijn. Hebben jullie trouwens ook een soort van opluchting dat je weet waar je aan toe bent? Hier spande het eigenlijk al weken om of er eentje goed ging liggen, maar nu is toch wel heel duidelijk dat het niet gaat gebeuren. Ergens ben ik wel soort van blij. Had helemaal geen lekker gevoel bij het idee van bevallen en hoewel ik weet dat een ks. echt geen makkie gaat worden voel ik me er wel heel gerust bij.
ik ben vooral blij dat ik er niet weer een 10ponder uit hoef te werken.. pff wat deed dat zeer zonder verdoving!! hier weet eigenlijk iedereen het al. evenals de naam vd baby. dit omdat ik het voor mijn kindjes al zo echt mogelijk wilde maken en zij dus de naam weten. en ik heb maar 2 mensen die de jongens op kunnen vangen als ik ga bevallen. ik zie mijn eigen familie niet meer namelijk, opa en oma van de andere kant zijn de enige optie , samen met een koppel vrienden die waarschijnlijk nog op vakantie zijn tijdens de bevalling.
@bijoux ik ben ook alleen aangewezen op mijn schoonvader, mijn schoonmoeder is een paar jaar geleden overleden. Met mijn moeder heb ik al jaren geen contact meer en mijn vader is overleden dat ik 5 was. Aan mijn broers laat ik het niet over om mijn dochter op te vangen. Lastig hè?! Ik ben blij dat ik een keizersnee krijg. Bij mijn dochter ben ik 30 uur bezig geweest en uiteindelijk nog een knip en vacuümpomp. Door de bevalling heeft mijn dochter een erbse parese aan haar linkerarm opgelopen. Haar zenuwen zijn uit d'r ruggenmerg getrokken door de bevalling en resultaat een verlamde arm. Toen ze 3 maanden oud was heeft ze een zenuwreconstructie gehad en inmiddels kan ze haar arm redelijk gebruiken, zit alleen nog weinig kracht in haar arm en vingers/hand en kan haar arm tot maximaal haar mond optillen. Verder hebben we iedere week fysio en regelmatig controle in het vu. Jullie snappen dat de gyn en wij geen enkel risico willen dat dit nog een keer gebeurt. Ben blij dst ik niet meer hoef te bevallen maar ben eigenlijk net zo bang voor een keizersnee vanwege het herstel daarna.
pfff ik herken het. vandaag weer in het ziekenhuis geweest voor alle laatste gesprekken. en het komt toch wel heel dichtbij nu haha
Bijzonder hè! Wat ik zelf wel leuk vond is dat we de avond voordat onze kleine man geboren zou worden nog even foto's van mijn buik konden maken etc. Maar ik was ook zo zenuwachtig! Succes met aftellen, voor je het weet is het al zover!
Hier is ie ook gepland, gek idee hoor! Maar het zou gezien de omstandigheden een wonder zijn als we die datum halen; ik vermoed dat ze eerder komt en dat het dan een spoedks wordt. Naja, zijn we een beetje verrast Wij vertellen het wel aan onze ouders en goede vrienden...maar mijn zwangerschap is dan ook een doorworstelen van mijlpaal naar mijlpaal waarin iedereen ontzettend meeleeft, dus mogen ze ook weten naar welke 'uiterste datum' we toeleven!
Hier ook een geplande ks.. hebben jullie allemaal nog geen datum? Die van ons wordt 22 juli gehaald, dan ben k 38w3d.. (de banner klopt niet meer helemaal) Maar hij lag nu ook al ruim voor qua geschat gewicht.. Ik vond ook dat het erg dichtbij kwam toen eenmaal de screening was geweest e.d. Maar kijk ook wel naar de dag uit Hoe doen jullie dat eigenlijk met uitstapjes?? Ik durf eigenlijk niet meer ver van huis te gaan (bijvoorbeeld een uur van huis), omdat het niet meer comfortabel is, maar ook het idee dat hij waarschijnlijk niet via de normale weg zou kunnen komen.. dan zit je daar, ver weg van je eigen ziekenhuis..ik vind het maar niks!
Ik had een geplande ks op 12 juni, het was nog wel spannend of we de datum zouden halen. Ik liep al 2 weken met 2cm ontsluiting en het rommelde behoorlijk. Iedereen om heen was nerveus en ik heel erg rustig. Behalve de avond ervoor, maar dat was omdat ik haar bijna de hele dag niet voelde. Toch de nacht ervoor met ml in het ziekenhuis geslapen. Maar op de dag zelf, geen zenuwen hoor! En we hadden een top ks, de kleine heeft zelfs op de ok borstvoeding gekregen! Bijna de hele tijd bij me geweest! Ook op de uitslaapkamer mocht ze op de borst. Complimenten aan het ziekenhuis in Goes.
Spannend hè??? Ik heb vorig jaar op 18 september een geplande keizersnede gehad en ik vond het ook mega spannend! We mochten zelf onze datum kiezen (binnen een bepaalde periode) en hebben gekozen voor Prinsjesdag, hoe mooi kan het zijn? We moesten 's ochtends om zeven uur in het ziekenhuis zijn en dan moest er op onze beurt gewacht worden. Het liep ietsje anders. Om vijf uur verloor ik m'n bloedprop en toen zijn we direct maar naar het ziekenhuis gegaan (wist ik veel, ik dacht daar ben ik op de goede plek.. hahaha). Gelukkig was ik als tweede aan de beurt en om 10.07 is onze zoon geboren! Was wel gek dat onze familie en dichtbij staande vrienden al wisten dat onze zoon geboren zou gaan worden. Op het geboortekaartje hebben we ook laten zetten. 'Hoera, het is me gelukt! Ik ben op m'n verjaardag geboren!' Vond ik wel toepasselijk... Heel veel succes (en toch ook een beetje sterkte!) met de laatste loodjes en het aftellen!!
Hier is de bedoeling ergens in week 31, maar de gyn verwacht niet dat ik dit ga redden. Een exacte dag en tijd hebben we niet gekregen.