Vind je het niet raar van je ouders dat ze jou min of meer voor een keuze zetten? Hij of zij. Als het zo is gegaan, zoals jij zegt dat het is gegaan.. terwijl jou vriend het goed bedoelde, vind ik het verdomd (sorry voor mijn taalgebruik) egoïstisch om je kind zo te laten kiezen. Zij kiezen dan niet voor JOU geluk, maar voor hun eigenste geluk. Zij mogen hem niet, dus jij moet maar kiezen. Zo werkt het niet. Als jij gelukkig met hem bent, moet je er niet eens mee zitten. Jij deelt je leven met je vriend, niet met je ouders.. die kinderjaren waarin jou ouders kunnen bepalen met wie en wat je omgaat, zijn voorbij. Kies voor jezelf meis!
Zodra er geld in het spel is veranderd letterlijk het spel. Ik vraag me af of je ouders diezelfde reden gegeven zouden hebben als ze geen schulden gehad hebben. Lief dat jullie ze willen helpen hoor. Maar ik denk dat je vriend nu aan jou, de toekomstige kleine en hem, dus het totaal plaatje van gezinnetje denkt. Ook dat kost geld. Stel eens de vraag aan je ouders? Zien ze zichzelf liever gelukkig en hun dochter ongelukkig? In feite vragen ze jou te kiezen tussen je vriend en je ouders. Ik vind niet dat ze dat kunnen doen. Als jij gelukkig met hem bent, en zij hem ineens niet vertrouwen alleen maar omdat hij geen geld wilt lenen? Ik snap dat wel hoor, ik zou ook niet zomaar geld lenen aan mijn schoonouders als ze schulden hebben of maken, zeker niet als je op de toekomst gericht gaat kijken en een eigen gezin gaat stichten. Laat het maar eventjes bekoelen bij je ouders. Laat een tijdje niets van je horen. Hopelijk draaien ze bij! Succes!
Hey meiden bedankt voor alle lieve reacties, doet me goed. Ik heb gister me moeder alleen even gesproken en die vond de opmerking toch ook niet op ze plaats.. Zij heeft der excuses aangeboden alleen me vader nog niet die heb ik ook nog niet gesproken overigens.. Ik laat het nu even betijen en ga aan me eigen denken en mijn ventje. Zo 1 Week voor nod is het allemaal al weer spannend zat Nogmaals bedankt meiden, vind het fijn Dat ik me ei zo even kwijt kan! Knuffel voor jullie allemaal..
Waarschijnlijk waren je ouders enorm teleurgesteld. Ergens rekenden ze op je vriend, omdat het beloofd was en ineens zien ze hun toekomst in scherven vallen. Ze projecteren dan hun teleurstelling op jou vriend. Nu vind ik het zelf verstandig van je vriend dat hij het niet gedaan heeft. Geld lenen aan vrienden en familie lijkt me nooit een super idee, al zijn er altijd wel uitzonderingen, net omdat het erg veel druk op de relatie kan leggen met die persoon. Ik ben blij dat je moeder al wat kunnen kalmeren is en ziet dat ze overdreven heeft in haar reactie. Je vader volgt waarschijnlijk ook nog. Hoe dan ook, het zou jammer zijn om zo'n overhaaste beslissingen te nemen en meteen de belangrijkste personen in je leven te schrappen over geld. Het is aan je ouders om voor zichzelf uit te zoeken hoe ze het financieel kunnen redden, zonder daarvoor per se op jullie te leunen. Jullie gaan het geld nog hard nodig hebben met een baby erbij. Het koelt wel en misschien komt er een andere oplossing uit de bus. In ieder geval vind ik dat je er goed aan gedaan hebt om je vriend te steunen.