Vanochtend opnieuw bloed geprikt voor hcg en ik hoop straks de uitslag te krijgen, deze moet minimaal 120 zijn voor een verdubbeling. Testen lijken niet af te nemen maar gelijk te blijven. Bah wat een onzekerheid
Helaas is mijn hcg gedaald naar 47... nu stoppen met alle medicatie en wachten tot de miskraam door zet. Ik snap het alleen even niet meer, in het verleden zonder problemen 3 keer zwanger geweest op de natuurlijke manier en nooit een miskraam gehad, helaas hebben we die 3 zwangerschappen moeten afbreken bij 15 en 20 weken in verband met een heftige chromosoomafwijking waar ik drager van ben. Vandaar de keuze gemaakt om voor eiceldonatie te gaan, maar met eiceldonatie lukt het blijkbaar niet... de poging hiervoor is het uitgelopen op een bbz en deze poging een miskraam. Weet iemand of je lichaam zo'n embryo afstoot als het niet 'eigen' is?
Oh lieverd wat erg. Ik heb zelf geen ervaring met ecd maar wel ontzettend veel miskramen gehad. Ook 3 x een bbz. De 3e terugplaatsing was een plakker en is mijn zoon geworden. Nu alweer heel wat tp's en miskramen verder (met eigen eicellen dus). Denk niet dat het te maken heeft met de ecd maar 'gewoon' stomme pech. Bij mij is er ook niks uit de onderzoeken gekomen. Alleen een afwijking aan m'n schildklier maar daar ben ik al 2 jaar voor onder behandeling en is stabiel. Heel veel sterkte!! ❤️
Is jouw schildklierwerking al nagekeken? Na herhaalde miskramen, kwamen we er bij een bloedonderzoek achter dat ik een te traag werkende schildklier had. Omdat dit kan horen bij een auto-immuunziekte (je immuunsysteem valt lichaamseigen cellen aan, bijvoorbeeld ook een 'nieuwe', 'onbekende' foetus) dacht de dokter dat dit een mogelijke (mede)oorzaak was voor de herhaalde miskramen. 3 maand na het starten van de behandeling ben ik blijvend zwanger geworden. Of het echt door de behandeling kwam weten we niet, maar het was zeker een 'leuke' bijkomstigheid'. Misschien is dat nog iets om na te kijken? De natuur kan ontzettend hard zijn, maar soms heeft hij ook mooie dingen in petto. Blijf hopen! Ik duim met jullie mee!
Ik weet wel dat ik in het verleden ooit op mijn schildklier ben getest, vraag me niet waarvoor want dat weet ik niet meer. Er kwam toen wel uit dat mijn schildklier iets aan de trage kant is maar zo minimaal dat ik er geen medicijnen voor heb gekregen. Maar is het dan niet zo dat de zwangerschappen met eigen eicellen ook mis hadden moeten gaan?
Bij minimale afwijkingen in de schildklierwaarde wordt in Nederland vaak niets gedaan. Ik weet dat in het buitenland ze dit wel behandelen alvorens je een traject ingaat. Een goede waarde is heel belangrijk dus ik zou het nogmaals laten controleren en bij zelfs geringe afwijkende waarde erop staan dat het behandeld wordt.
Mijn huisarts vond behandelen ook niet nodig met een tsh van 9, terwijl mijn kliniek de tsh liever rond de 1 ziet. Maar ook wel even de kanttekening dat dit niet de heilige graal is hoor, ik zit al langer rond 1-2 en toch lukt het niet.. Maar zeker de moeite waard om dit te laten testen!
@sharon1993 Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het dan ook zou 'moeten' mislopen met eigen eicellen. Ik dacht er gewoon aan dat jouw lichaam deze foetus misschien nog meer als 'indringer' detecteert dan een foetus van eigen cellen? Geen idee of dat medisch gezien allemaal kan of klopt hoor, maar het is misschien het onderzoeken waard? Ik ben wel uit België en weet dat ze hier inderdaad 'sneller' behandelen, dus misschien zullen artsen in Nederland minder vlug iets doen? en wat @Krv zegt is ook waar, de heilige graal is het niet. Ik heb na die eerste voldragen zwangerschap opnieuw een miskraam gehad voor onze dochter kwam.
Ik heb weleens gelezen dat dat idd kan. Je lichaam ziet het dan als vreemd en probeert het af te stoten. Hetzelfde zo hebben sommige dat met meisjes of. Jongens embryo's. Een zwangerschapsvergiftiging is precies een reactie op de baby (DNA van man) omdat dit gezien wordt als iets vreemds in jou eigen lichaam.