Geen oppas hoe dit op te lossen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Shirleytje26, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Ik weet me even geen raad
    Mijn oma is overleden en dinsdag is de begrafenis.
    Mijn dochtertje van 4 jaar gaat mee maar mijn zoontje van 2 jaar is daar veelste gevoelig voor.
    Nu zit ik dus met een probleem ik heb geen oppas familie is naar de begrafenis en vrienden zijn er bijna niet en zowel wonen ze aan de andere kant van nederland.
    ik ben thuisblijf mama dus ze hij gaat ook niet naar een opvang of iets dergelijks
    Wie weet wat ik zou kunnen doen zit er al aan e denken om niet te gaan en maar gewoon thuis te blijven

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    een goede vriendin? buren?
    Ik wil ook wel oppassen maar ja woon niet in de buurt.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Gecondoleerd!

Je partner?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb je een partner? Anders zou ik hem bij hem thuis laten.

5. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Vrienden heb ik dus bijna niet en de vrienden ie ik heb wonen aan de andere kant van nederland helaas. En de buren hier daar is eigenlijk hellemaal geen contact mee en het zijn nou ook niet echt mensen waarvan ik denk die laat ik wel even op me kind passen

6. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

4 mrt 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Helaas sinds kort uit elkaar hij mag voorlopig de kinderen ook niet zien maar daar wil ik hier liever niet verder op in gaan

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar wat zou je zoontje doen?

8. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mischien idee hem in de wagen met flesje knuffel of speelgoedje ofzo

Lastig jah maar zou toch gaan

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ok, ja dan wordt het lastig:(.
    Ik zelf zou ook niet een onbekende aan mijn kinderen toe vertrouwen.
    Ik zou dan, denk ik, mijn zoontje meenemen en het toch proberen, als het niet gaat dan zou ik weggaan.
    Als dit voor jou geen optie is, dan zou ik op een andere manier afscheid gaan nemen van oma, avond van te voren bijvoorbeeld.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Oh, dat is moeilijk zeg. Ik denk ook niet dat ik mijn 2 jarige mee zou kunnen nemen. Anders het gewoon proberen en kijken hoe het gaat? Hij is waarschijnlijk niet stil, maar daar hebben de meeste mensen vaak toch wel begrip voor als het om kinderen gaat?

11. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Oppas bureau voor 1 x?

12. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Als je ouders er nog zijn en contact met ze hebt...Is er niet een vriendin of buurvrouw van je ouders om op te passen? Of een tante van vaders kant? Ikzelf zou het dan in die vertrouwde hoek zoeken. Ik zou mijn peuter nooit meenemen, ik zou me namelijk erg bezwaard voelen als ze niet willen blijven zitten en tijdens de afscheidsdienst om aandacht vragen, mekkeren, zeuren, huilen etc. (Mijn zoontje heeft dit gedaan tijdens een bruiloft...dus dat vind ik dan nog minder erg)

13. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Gecondoleerd! Veel sterkte!

Heb je geen familie aan de andere kant (vaders kant / moeders kant) die je misschien iets minder kent maar wel vertrouwd is?

14. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou hem meenemen en helemaal achterin gaan zitten of staan vlak bij de deur zodat ik bij de eerste overlast buiten zou staan.... en anders eventueel een ouder van een klasgenootje van je dochter benaderen en uitleggen waarom je het vraagt? Sterkte

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Ik zou hem toch meenemen. In de buggy,gezicht naar jou toe en hem heel opvoedkundig onverantwoord wat te snoepen geven/gsm met filmpje zonder geluid. Desnoods ga je achterin de zaal zitten zodat je bij onrust van je kindje meteen even de gang op kan.

kinderen horen bij het leven. Ik zou dus ook nooit wat zeggen van een huilend of hoorbaar aanwezig kind.

16. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Neem heb gewoon mee.
    Daar is vast wel iemand die bij hem wil zitten en de zaal uit wil als het mis gaat.

Onze dochter is bijna 3 jaar. En hebben we al 2 keer mee gehad naar een begrafenis. Gewoon wat lekker mee, eventueel een kleurboek.

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik zou hem toch meenemen, en hem afleiden, vaak zijn kids toch wel afgeleid hoor met bepaalde nieuwe dingen zoals bijv een ander (nieuw) speelgoedje oid?
    Snap best dat het voor sommige kinderen eng kan zijn, maar het lijkt me voor jou wel belangrijk om te gaan.
    Zijn er meerdere met kleine kids?

18. Ik heb een PB gestuurd, als je wilt kunnen wij hem best een uurtje opvangen, maar kan me voorstellen dat je dat niet wilt aangezien we wildvreemden zijn... Maar wilde het toch aanbieden

19. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Gecondoleerd hoop dat je snel met een oplossing komt.
    @bolkje super lief van je

20. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Allereerst gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.

Wij hebben onze jongste een paar maanden geleden ook gewoon meegenomen. Hij heeft in de buggy gezeten en na een kleine 3 kwartier werd hij wat onrustig. Toen is hij door mijn moeder mee naar buiten genomen (was de crematie van mijn zwager, dus daar wilde ik de hele dienst bijblijven en had dit zo met mijn moeder besproken).

Deel Deze Pagina