Hoi allemaal, Ik moet toch even mijn verhaal kwijt en hoop dat jullie me wat ideeën kunnen geven over wat ik kan verwachten. Ik voel me er even echt niet fijn bij. Dinsdagavond (met 34.2) begon ik last te krijgen van pijnlijke harde buiken, maar deed er nog niet echt wat mee. Slecht geslapen en de volgende ochtend naar het ziekenhuis gefietst voor een afspraak met de lactatiekundige. Helemaal gesloopt en telkens harde buiken, dus zij zei: je bent hier nu toch, ga even aan de ctg liggen. Ging prima met kindje, harde buiken waren wel zichtbaar. Geen ontsluiting, baarmoedermond was wel een beetje week. Thuis op de bank krampen liggen opvangen en 3 uur laten had ik een flinke hoeveelheid bloed/slijm verlies. Gyn gebeld en ik mocht langskomen. Ctg liet inderdaad erg veel harde buiken zien, baarmoedermond half verstreken en ze kon met moeite bij de vliezen komen met haar vinger. Ik mocht een paar uur blijven. Aan de ctg en dan weer ontsluiting controleren. Harde buiken kwamen vaker en werden pijnlijker, ontsluiting leek niet heel veel te veranderen, maar ze wilden me toch de nacht houden. Om half 3 had ik 3 weeën per 10 minuten, baarmoedermond was vrijwel helemaal verstreken en ik had een volle cm ontsluiting. Ze waren er heilig van overtuigd dat ik ging bevallen. Naja, nu anderhalve dag verder en het is weer afgezwakt. Zit alweer thuis en nu dus afwachten. Nog steeds harde buiken, maar niet zo vaak als toen. Ben wel misselijk, kramperig en mijn darmen zijn onwijs overstuur. Ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten... Iemand ideeën om mij een beetje gerust te stellen? Ik weet dat het voor die kleine beter is als de bevalling nog niet begint, maar ik vind die onzekerheid heel naar en als ik me de komende weken zo blijf voelen word ik daar ook niet heel gelukkig van.
Tja, je hebt helemaal niks aan mijn reactie, want het valt niet te zeggen. Je zou binnenkort kunnen bevallen, maar er zijn ook vrouwen die weken door blijven lopen met gerommel en een centimeter of wat ontsluiting... Ik hoop voor beeb dat hij nog even blijft zitten; het is nu toch echt een beetje vroeg nog. Probeer je zinnen te verzetten, zoek afleiding en veel succes de komende tijd!
Dankjewel! Inmiddels ook druk op stuitje/onderkant. Probeer wat dingetjes in huis te doen om afleiding te zoeken. Vanmiddag belt de gyn, misschien dat die me wat tot rust kan brengen.
Ik had met 33 weken ook vel harde buiken op ctg, maar altijd gedacht zal er wel bij horen, deed ook niet erg pijn. Ze hebben toen gevoeld had 2 cm ontsluiting na het toucheren braken mn vliezen en heb ik de hele dag op de verloskamer gelegen met weeën daarna niet meer naar de ontsluiting gekeken ivm de vliezen ik ben nu bijna 35 weken en heb nog steeds veel harde buiken, 2 keer per dag ctg en als ik pijn heb 3 keer. De bevalling is tot nu toe niet doorgezet. Ik word met 37 weken zowiezo ingeleid als het er dan nog niet is. het is inderdaad afwachten en heel onzeker maar probeer maar te bedenken dat elke dag er een is, want het is natuurlijk het beste als het zolang mogelijk mag blijven zitten. Ik vind het ook erg lastig lig namelijk al 5 weken in het ziekenhuis met elke dag onzekerheid over de ctg's het helpt mij wel om af en toe verhalen te lezen of foto's te kijken van prematuren, dan weet je weer waar je het voor doet en dat elke dag er 1 is dat het weeer heeft mogen groeien in je buik.
Tifa, wat ontzettend fijn om jouw verhaal te lezen. Jeetje, je hebt het wel heel heftig... Mijn vliezen zijn gelukkig nog niet gebroken, dus ik mag nog gewoon rondlopen en van alles doen. Wel prettig dat je een einddatum hebt. Dat je weet dat je over 2 weken sowieso je kindje krijgt. Vandaag ben ik bij de gyn geweest en er is niks veranderd sinds donderdag. Dus het lijkt allemaal stabiel. Nu afwachten dus. Voor woensdag was ik nog helemaal niet aan het opletten op symptomen van een bevalling, maar daar kom ik nu dus niet meer onderuit. Wel weer wat rustiger dan vanmorgen en gisteren gelukkig. Merk wel dat ik nu echt alles klaar wil hebben. Huis opruimen, ziekenhuistas goed inpakken (vorige keer moest manlief dat in het midden van de nacht opeens doen). Heel veel sterkte in ieder geval! Zal aan je blijven denken! Mocht je willen kletsen kun je ook een keer een persoonlijk berichtje sturen
ZOrg inderdaad maar dat alles klaae staat, kan zomaar ineens gebeuren! ja dan heb ik het kindje als het goed is wel, maar mag dan nog lang niet naar huis, het heeft namelijk een groeiachterstand van 4 weken. ik zoi gewoon alles blijven aangeven waar je last van hebt, dat moet ik in ieder geval wel. Moet je nof weer komen voor een ctg of mag je gewoon afwachten nu?
Gewoon wachten. Over anderhalve week weer een afspraak en dan iedere week. Er is me wel op het hart gedrukt om echt te bellen als ik het niet vertrouw. Liever een extra ctg dan er te laat bij zijn. Ze zeiden wel dat - omdat ze toch niet meer remmen - het ook niet zo erg is als ze er niet instant bij zijn. Stel nou ik zou daar aankomen met 5cm ontsluiting is dat ook geen probleem. Kindje laten ze toch komen. Wel vervelend dat jij dan nog een tijd moet blijven! Hopelijk valt het allemaal mee
/ Dat is hier ook zo inderdaad. Spannend hoor! Voel je je nog goed? Ik moet nog 2 weken als het niet eerder komt. Heb vandaag een groeiecho gehad en het kindje word nu geschat op 2 kilo, dus dat is positief. Nu maar hopen dat die nog even blijft zitten...