Geen oproep UWV voor 1 jaar ziek

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Noelle85, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Goeiemorgen.

Ik heb een vraag mbt mijn ziektewetuitkering.

Op 13 januari 2014 ben ik ziek uit dienst gegaan, wegens klachten van mijn zwangerschap. Op 18 juli 2014 ben ik bevallen van mijn zoon. Na mijn verlof, ben ik op 13 oktober 2014 weer ziek gemeld, met nieuwe klachten van mijn zwangerschap (en bevalling).

Alleen heb ik na dat telefoongesprek van 13 oktober 2014 voor het ziek melden, helemaal niks meer gehoord van het UWV. Geen telefoon, geen brieven, geen oproep voor een keuring.

En ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. En wanneer zou mijn ziektewet in deze situatie aflopen? Want ik ben in oktober met nieuwe klachten ziek gemeld, dus dit zou dan als ik het goed begrijp, als nieuwe ziekteperiode gelden?

Overigens is mijn werkgever in najaar 2014 failliet gegaan, ik weet niet of dit verder ook nog mee speelt?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes,
    Noelle

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Noelle,

Wat rot dat je al zo lang ziek bent.

Je geeft aan dat je na het verlof met nieuwe klachten bent ziek gemeld. Er is toen telefonisch contact met je geweest maar je hebt verder niets gehoord. Je weet nu niet wat je moet doen.

Als eerste wil ik je graag uitleggen dat je brieven van de afdeling Ziektewet niet meer allemaal per post ontvangt. De brieven vind je terug op ‘Mijn UWV’.
    De brieven die je nog wel via de post ontvangt zijn:
    - de ontvangstbevestiging van je ziekmelding
    - als UWV informatie van je nodig heeft. Je krijgt dan een formulier dat je moet invullen en opsturen.
    - brieven over re-integratieafspraken met UWV tijdens de Ziektewet-uitkering
    - brieven die in het kader van verzuimbeheer verstuurd worden zoals afspraakbevestigingen.

Als je geen oproep hebt gehad of er is geen nieuwe afspraak met je gemaakt dan raad ik je aan contact op te nemen met 0900 9294.

Als je na het verlof ziek bent met een andere oorzaak dan voor het verlof, dan gaat inderdaad een nieuwe ziekteperiode in. Je hebt recht op maximaal 104 weken ziektewet.

Dat je werkgever failliet is gegaan heeft hierop geen invloed.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina