Dan lost hij het oppasproblemen toch en hoeft niemand zich schuldig te voelen? Jij hebt het druk op het werk, man niet. Kdv dicht. Dan lijkt me best logisch bij wie de verantwoordelijkheid voor de oplossing moet liggen.
Als het bij jouw man niet druk is, zou ik inderdaad proberen om bij hem een extra vrije dag te regelen zodat jij een dag extra kunt werken.
In dat geval zou ik inderdaad je man een dag op laten nemen! Zo doen wij het tenminste wel. Wij kijken als er een opvang probleem is wie er het beste vrij kan nemen.
hier hadden we ook een kinderdagverblijf wat tussen kerst en oud en nieuw dicht ging. manlief had altijd 2 weken kerstvakantie dus geen probleem maar toen heeft werkgever het terug gedraaid en dan gewoon werken hebbe we besloten om een ander kdv te kiezen wat wel open was ik kan weinig vrij krijgen in december, zitten met zijn 5-en op de afdeling en er moeten er altijd 2 aanwezig zijn dus weinig mogelijkheden tot vrij nemen
We kunnen beide geen vrij nemen tijdens de kerstperiode, dat is de drukste periode in het jaar. Maar mijn man werkt al fulltime, dus hem zullen ze niet vragen om extra te werken. Bovendien is de drukte bij hen op de afdeling op een heel andere manier merkbaar, het werk kan beter en anders worden verdeeld. Maar we mogen inderdaad beide niet vrij nemen momenteel.
Maar dan moet je dus je kind in zijn vakantie weer wegbrengen. En niet alle kinderen vinden dat fijn. Dus weer schuldgevoel omdat jij je kind ergens moet brengen omdat jij moet werken en hij eigenlijk vakantie zou hebben. Onze oudste vind bso echt niet leuk dus vakantie bso proberen we te vermijden door afspraken met opa' s en oma's. Waarbij ik overigens niet gezegd is dat al die schuldgevoelens terecht zijn. Dat zijn ze meestal juist niet. Je hebt ze omdat je het goed wil doen. Alleen kan dat helaas niet altijd voor iedereen.