Babyshower is dit raar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mam1991, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hoop dat het hier goed staat 😁

Maar oke mijn aller beste vriendin wil voor mij een babyshower organiseren, echt super leuk!!

Nu moest ik de lijst door geven van de vrouwen die ik erbij wouw hebben, hier staan een paar vriendinnen op en mijn zusje.
    Nu is mijn zusje gepikeerd omdat de oma's er niet bij zijn en zei dat ze dat niet leuk vindt. Misschien loop ik hard van stapel maar m'n moeder is een type die overal graag bij wil zijn. En als de oma's wel uitgenodigd worden voel ik me ook verplicht om m'n schoonzussen uit te nodigen.

Ik had juist in gedachten om beetje met een zelfde soort groepje te doen als bij een vrijgezellen feest, gewoon jonge meiden onder elkaar.
    Denk ik nu raar of niet?

Mijn man kan zich wel vinden in de reactie van m'n zusje.

Nu ben ik heel erg benieuwd wat jullie zouden doen.

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Jouw feestje. Familie uitnodigen is niet verplicht toch?!
    Als jij het alleen met je zusje en vriendinnen wilt vieren moet je dat doen.
    Ik heb geen babyshowe maar wel vrijgezellenfeest gehad en daar hoefde ik ook echt niet mijn moeder en schoonmoeder bij. Al is een vrijgezellenfeest miss een beetje anders haha afhankelijk van wat je allemaal gaat uitspoken ;)
    Maar jij bepaalt dus doen waar je je goed bij voelt :)

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Tja.. Ik vind dat familie hier voor mij bij hoort.

Maar uiteindelijk is het natuurlijk jouw keuze het is jouw babyshower. Daar kunnen mensen weinig van vinden denk ik.

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ik vind zelf wel dat de oma's en zussen/schoonzussen erbij horen maar het is jouw feestje!

5. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Ik zou zelf ook de moeders en oma's uitnodigen. Maar dat verschilt denk ik per persoon, ken ook vrouwen die dat helemaal niet zouden doen :) dus doen waar jij je goed bij voelt.

6. Faith2015

Faith2015 Actief lid

10 nov 2014
    101
    0
    0
    Jouw feestje, jouw keuze!
    Zelf zou ik mijn moeder en schoonmoeder er zeker bij willen hebben maaja is persoonsgebonden en hangt ook van de band af..

ook zou ik niet willen weten dat t voor mij georganiseerd wordt... heb t nu 2x meegemaakt waarin de moeder in spe compleet verrast is.. maar ook dit is persoonsgebonden.

volg je hart en beslis wat je hart je ingeeft.. ook deze reacties moeten de doorslag niet hoeven geven!

7. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jouw babyshower, dus het moet voor jou leuk zijn!
    Jij hebt alleen met vriendinnen/zusje voor ogen, en ze betrekken jou bij de plannen, dan moeten jouw wensen ook gehonoreerd worden vind ik.
    Je zusje kan wellicht ooit bij haar eigen babyshower bepalen wie ze er wel/niet bij wil hebben ;)
    (of niet, als ze het in geheim regelen...)
    Het is niet aan haar om te bepalen wie er bij zullen zijn.

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    ik zou het ook wel doen. Het is juist geen vrijgezellenfeest maar een geboorte is wel een familieaangelegenheid.
    en joh, extra kadotjes..!

9. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Ik vind juist dat de aanstaande oma's en tantes er ook bij horen. Zij hebben waarschijnlijk ook een grotere rol in je kindjes leven dan je vriendinnen.

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier is 't de gewoonte om dit enkel onder de vaste vriendinnengroep te doen..

Dus daarom heb ik er zelfs nooit bij nagedacht om de oma's of schoonzus erbij te betrekken.. Maar dat kan natuurlijk wel als je dat graag wil!

11. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou ook niet mijn moeder en schoonmoeder uitnodigen...maar nu houden die daar zelf ook niet van, dus maakt het niet uit.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Voor mij horen de oma's en schoonzussen er zeker bij. Niet omdat ik per se op mijn schoonzussen zit te wachten, maar omdat ik vind dat het hoort... ;)

Ik heb afgelopen zondag mijn babyshower gehad: beiden oma's, 3 zussen, 2 schoonzussen, 1 tante, 1 vriendin-van-de-familie, 3 vriendinnen en mijn stiefdochter en stiefzoontje.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Heb de keuze gemaakt dat ik het niet doe...

Ik kan het wel doen maar dan doe ik het omdat het van me verwacht wordt en omdat het schijnbaar hoort??? Mijn feestje en ik wil het graag klein en intiem houden.
    Mijn schoonmoeder zou het absoluut geen pre vinden om erbij te zijn en mijn moeder staat voor mijn gevoel op z'n moment graag in the picture en doet graag overdreven met extra grootte cadeaus om dan boven de rest uit te komen, daar heb ik even geen zin in.
    Mijn schoonzus komt er wel bij omdat ik haar gewoon zie als mn 2e zus :D

14. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik vind ook dat oma's en schoonzussen er bij horen, zonder twijfel. alle vrouwen die iets betekenen in het leven van jou en je kindje horen dit mee te kunnen vieren.

15. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ze ook niet uitnodigen hoor!

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik vond het heel erg dat mijn vriendinnen mijn moeder en zusje vergeten waren uit te nodigen voor m'n baby shower (ik was de eerste in de groep) dus ik zou ook mijn moeder en evt oma's vragen :D
    Maar... Het is natuurlijk geheel persoonlijk wat JIJ wilt!

17. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Je heb het helemaal goed gedaan.

Voor mij hoeft het ook geen familiefeestje te worden. Loop nu al een lijstje te maken van wie ik wel zou willen uitnodigen en wie niet. Daar zit helaas ook schoon- + familie bij.

Wel zal ik diegene die na geboorte veel voor kindje zullen betekenen, uitnodigen.

18. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja, zelfs mijn oma was op mijn vrijgezellenfeest...
    Ik zou zelf de oma's en schoonzussen wel uitnodigen maar zoals eerder gezegd is het jouw feestje!

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Geen babyshower gehad, maar voor mijn gevoel is dat idd meer iets voor met je vriendinnen.

Deel Deze Pagina