Hoop dat het hier goed staat 😁 Maar oke mijn aller beste vriendin wil voor mij een babyshower organiseren, echt super leuk!! Nu moest ik de lijst door geven van de vrouwen die ik erbij wouw hebben, hier staan een paar vriendinnen op en mijn zusje. Nu is mijn zusje gepikeerd omdat de oma's er niet bij zijn en zei dat ze dat niet leuk vindt. Misschien loop ik hard van stapel maar m'n moeder is een type die overal graag bij wil zijn. En als de oma's wel uitgenodigd worden voel ik me ook verplicht om m'n schoonzussen uit te nodigen. Ik had juist in gedachten om beetje met een zelfde soort groepje te doen als bij een vrijgezellen feest, gewoon jonge meiden onder elkaar. Denk ik nu raar of niet? Mijn man kan zich wel vinden in de reactie van m'n zusje. Nu ben ik heel erg benieuwd wat jullie zouden doen.
Jouw feestje. Familie uitnodigen is niet verplicht toch?! Als jij het alleen met je zusje en vriendinnen wilt vieren moet je dat doen. Ik heb geen babyshowe maar wel vrijgezellenfeest gehad en daar hoefde ik ook echt niet mijn moeder en schoonmoeder bij. Al is een vrijgezellenfeest miss een beetje anders haha afhankelijk van wat je allemaal gaat uitspoken Maar jij bepaalt dus doen waar je je goed bij voelt
Tja.. Ik vind dat familie hier voor mij bij hoort. Maar uiteindelijk is het natuurlijk jouw keuze het is jouw babyshower. Daar kunnen mensen weinig van vinden denk ik.
Ik zou zelf ook de moeders en oma's uitnodigen. Maar dat verschilt denk ik per persoon, ken ook vrouwen die dat helemaal niet zouden doen dus doen waar jij je goed bij voelt.
Jouw feestje, jouw keuze! Zelf zou ik mijn moeder en schoonmoeder er zeker bij willen hebben maaja is persoonsgebonden en hangt ook van de band af.. ook zou ik niet willen weten dat t voor mij georganiseerd wordt... heb t nu 2x meegemaakt waarin de moeder in spe compleet verrast is.. maar ook dit is persoonsgebonden. volg je hart en beslis wat je hart je ingeeft.. ook deze reacties moeten de doorslag niet hoeven geven!
Jouw babyshower, dus het moet voor jou leuk zijn! Jij hebt alleen met vriendinnen/zusje voor ogen, en ze betrekken jou bij de plannen, dan moeten jouw wensen ook gehonoreerd worden vind ik. Je zusje kan wellicht ooit bij haar eigen babyshower bepalen wie ze er wel/niet bij wil hebben (of niet, als ze het in geheim regelen...) Het is niet aan haar om te bepalen wie er bij zullen zijn.
ik zou het ook wel doen. Het is juist geen vrijgezellenfeest maar een geboorte is wel een familieaangelegenheid. en joh, extra kadotjes..!
Ik vind juist dat de aanstaande oma's en tantes er ook bij horen. Zij hebben waarschijnlijk ook een grotere rol in je kindjes leven dan je vriendinnen.
Hier is 't de gewoonte om dit enkel onder de vaste vriendinnengroep te doen.. Dus daarom heb ik er zelfs nooit bij nagedacht om de oma's of schoonzus erbij te betrekken.. Maar dat kan natuurlijk wel als je dat graag wil!
Ik zou ook niet mijn moeder en schoonmoeder uitnodigen...maar nu houden die daar zelf ook niet van, dus maakt het niet uit.
Voor mij horen de oma's en schoonzussen er zeker bij. Niet omdat ik per se op mijn schoonzussen zit te wachten, maar omdat ik vind dat het hoort... Ik heb afgelopen zondag mijn babyshower gehad: beiden oma's, 3 zussen, 2 schoonzussen, 1 tante, 1 vriendin-van-de-familie, 3 vriendinnen en mijn stiefdochter en stiefzoontje.
Heb de keuze gemaakt dat ik het niet doe... Ik kan het wel doen maar dan doe ik het omdat het van me verwacht wordt en omdat het schijnbaar hoort??? Mijn feestje en ik wil het graag klein en intiem houden. Mijn schoonmoeder zou het absoluut geen pre vinden om erbij te zijn en mijn moeder staat voor mijn gevoel op z'n moment graag in the picture en doet graag overdreven met extra grootte cadeaus om dan boven de rest uit te komen, daar heb ik even geen zin in. Mijn schoonzus komt er wel bij omdat ik haar gewoon zie als mn 2e zus
Ik vind ook dat oma's en schoonzussen er bij horen, zonder twijfel. alle vrouwen die iets betekenen in het leven van jou en je kindje horen dit mee te kunnen vieren.
Ik vond het heel erg dat mijn vriendinnen mijn moeder en zusje vergeten waren uit te nodigen voor m'n baby shower (ik was de eerste in de groep) dus ik zou ook mijn moeder en evt oma's vragen Maar... Het is natuurlijk geheel persoonlijk wat JIJ wilt!
Je heb het helemaal goed gedaan. Voor mij hoeft het ook geen familiefeestje te worden. Loop nu al een lijstje te maken van wie ik wel zou willen uitnodigen en wie niet. Daar zit helaas ook schoon- + familie bij. Wel zal ik diegene die na geboorte veel voor kindje zullen betekenen, uitnodigen.
Tja, zelfs mijn oma was op mijn vrijgezellenfeest... Ik zou zelf de oma's en schoonzussen wel uitnodigen maar zoals eerder gezegd is het jouw feestje!