Aangezien mijn eicelvoorraad en -kwaliteit niet best zijn, vroeg ik me af of jullie nog tips hebben om dit te verbeteren (DHEA slik ik al)? Of dat er nog bepaalde behandelingen zijn in het buitenland waarbij m'n kansen verhoogd worden?
Bij mij in de ziekenhuis is het mij geadviseerd om goed gevarieerd te eten. En vitamines slikken, ze wilden zelfs vitamine pilletjes voorschrijven, ik had ze davitamon mama plus met visolie laten zien, en die keurde ze goed. - weinig of geen koffie te drinken, geen alcohol en over roken zeiden, dat je kansen alleen kleiner wordt. Ow ja, mijn vriend drinkt elke dag verse jus! En zijn sperma kwaliteit is gestegen. Werkt echt!
Visolie, inositol, q10, bee propolis, Royal jelly en er zijn nog wat meer supplementen die het kunnen verbeteren......
Hoi Mariska, In het subforum MMM is een groep met POF'ers ( lage eicelreserve, vervroegde overgang). Mocht je interesse hebben om mee te schrijven, schroom niet. Ook kun je (mag je flink de tijd nemen eens even door het topic heenworstelen. Behalve persoonlijke verhalen en het verloop van behandelingen vind je ontzettend veel terug over klinieken, welke IVF/ICSI behandelingen geschikter zijn voor POF' ers, ook wordt er veel geschreven over supplementen, gezonde voeding. You name it. Ik schrijf er zelf ook, heb ook hetzelfde, en mede door het topic heb ik goede inzichten in allerlei mogelijkheden. In Nederland is een laag AMH meer een constatering achteraf, in de huidige IVF prtocollen komen we er in de regel niet al te best af.
Ik zou niet zomaar aan de Royal Jelly gaan. Voor zover ik weet zit hier ook suiker in en suikers (muv fruit) mijden schijnt juist heel goed te zijn voor je vruchtbaarheid meer in het algemeen. Verder zou ik eens in andere topics van meiden met dezelfde problemen gaan zoeken. Vooral Juulzon en Maartje hebben hier volgens mij redelijk wat verstand van (zie bijvoorbeeld oude topic van Juulzon, wordt omo-wit ooit ariel- colour?)