Zo herkenbaar wat je hier boven schrijft!! Zo voel ik het ook, ik mis vaak een moeder, maar niet mijn moeder!
Weet je wat het is? Je mist de ouderrol die er voor jou had kunnen zijn. Ik heb gebroken met mijn vader, moeder is overleden, en ik mis hem niet. Echt niet...Ik mis eerder nog personen waar ik een band mee heb gehad en dat jammerlijk verwaterd is, dan dat ik mijn vader mis. Ik ben alleen maar bang dat mijn kinderen het me later kwalijk gaan nemen, maar dan zal mijn het ze 'haarfijn' uitleggen... Lieve schat, als jij 100 procent achter je keuze staat, blijf dan bij je keuze. Als je twijfelt (je ziet bij familiediner soms dingen waarvan je denkt:als dat alles id...) herstel het contact. En anders kan ik je alleen maar zeggen: echt, het slijt!!
Ja het slijt. Ik heb al 11 jaar geen contact meer met mn vader. Ook totaal geen behoefte meer aan, als ie hier voor de deur staat, sta ik niet meer voor mezelf in. Hij haalt het slechtste in mij naar boven. Maar toch: als ik om me heen zie hoe andere kinderen gek doen met hun opa, of met opa ergens naar toe gaan, of opa komt kijken bij het voetballen. Dan denk ik: kl^^tzak, dit had jij ook met je kleinkinderen kunnen doen! Dan voel ik nog steeds wel een gemis. Misschien komt dit ook wel omdat ik eigenlijk nog met heel veel vragen zit over het waarom. Sterkte meid, het zal je nooit helemaal loslaten denk ik..
Bijzonder om te lezen. Zoveel herkenning. Hier betreft schoonouders maar mijn ouders maken dat dubbel goed gelukkig! Zoals meerdere schrijven je mist een vader en moederfiguur (straks opa en oma) maar niet zijn ouders.
Mijn vader is al 5 jaar overleden, en met mijn moeder heb ik al 15 jaar geen contact meer, maar wat ik het meeste mis is een opa en oma voor mijn zoon. We hebben wel mijn schoonouders, maar toch, je mist toch nog een paar grootouders.
Van de week begon mijn schoonzus over kerst. Ik houd van de kerst en ben een ontzettend familiemens.. Maar ach als ik zonder ze kan trouwen dan lukt de kerst helemaal!
Dat heb ik nou ook. Dat ik denk MAM je had een fantastisch kleinkind in je leven kunnen hebben. Helaas moet ik haar beschermen tegen haar eigen oma en opa.
Ja.. Herkenbaar.. Mijn schoonouders zijn toppers. Ze zijn alleen niet heel erg "gezond". Soms denk ik wel eens, als jullie overlijden dan heeft ze geen opa en oma meer. Aan de andere kant weet ik zelf uit ervaring hoe het is. Mijn ouders hadden geen contact met de ouders van mijn vader. Ik heb ze nooit gemist behalve toen mijn lieve opa en oma overleden. Daarna zei mijn oma: Ik ga een vanaf nu een goede oma zijn en proberen jullie andere oma te vervangen.. Om vervolgens nooit meer naar ons om te kijken. Hoezo m'n vader heeft het niet van een vreemde..
Nee dit komt echt niet meer goed.. Dus ik ga hopen op slijten. Mijn deur gaat nooit helemaal dicht maar dan mag er wel een wonder gebeuren. En het is te naïef om daar nog in te geloven.