Jaja ik weet het, dit is topic 10.000 die hierover gaat, maar ik ben toch heel benieuwd wat jullie per maand kwijt zijn? En dan heb ik het niet over de boodschappen. Maar wel de huur/hypotheek, energie, water, verzekeringen, autobelasting, peuterspeelzaal, zorgverzekering, uitvaartverzekering, gemeentelijke belastingen, internet/tv, bellen. Wij zitten namelijk rond de 1400 euro in totaal, is dat gemiddeld of zitten we er ruim overheen?
Wij zitten ongeveer op 1700 euro vaste lasten die je hierboven opnoemt. Komt dan nog benzine bij en natuurlijk de boodschappen. Is wel bruto, de belastingaftrek is 350 euro. Dus kom netto ook uit op ongeveer 1400 euro.
Oh benzine had ik nog niet eens meegeteld.. Maar dat is ook nog eens 75 tot 100 euro per maand. Ik weet trouwens niet of ik iets niét genoemd heb van vaste lasten?
Huur: 315 Gas en electra: 163 Water: 25 Tv internet tel: 61 Mob. Abbo: 78 Sportschool: 60 Zorgverz: 225 Auto verz: 138 Auto belasting: 130? per mnd Kdv: verschilt per maand, ong. 200 Boodschappen: ong. 300 per maand Dus zo'n 1700 euro, daar komt nog zorg toeslag bij en kgb. Er gaat nog benzinekosten af dus al met al blijft het gelijk voor 3 pers in een 3 kamer flat
Hypotheek: 900 Gas en electra: 250 Water: 25 Tv internet tel: 55 Mob. Abbo: 70 Zorgverz: 250 Schade verzekeringen: 110 Auto belasting: 70 per mnd Kdv: 450 Rond de 2150,- per maand Geen recht op toeslagen
Wij zitten op ongeveer 2200 euro (zonder benzine en boodschappen). Een groot deel daarvan is voor het kdv (wij betalen bijna 400 euro netto voor twee dagen).
Huur 873 euro Energie 138 euro Water 20 euro Verzekering huis 11 euro Verzekering auto 32 euro Autobelasting 56 euro Internet/tv 55 euro Gemeentelijke belastingen 250 per jaar, daarnaast 7,50 per lediging van de grijze container. Dus totaal ook rond de 1400 euro.
Inclusief standaard 200 euro sparen zitten we hier op 1800 Daar zit ook zwemles bij van 70 euro. Dat houdt straks weer op maar is nu nog een vaste last voor zeker 1 jaar. Zonder sparen dus 1600 euro.
Wauw, het valt mij op dat het veel hoge bedragen tussen zitten. Ik vraag me af of jullie dan geen rekening hebben gehouden met het feit dat één van jullie werkloos zou kunnen raken? Wij zouden bijvoorbeeld nooit.. maar dan ook nooit! Een hypotheek op 2 lonen nemen, dan maar een iets kleiner huis
Hier is de hypotheek gebaseerd op een salaris. Dus wij hebben hier zeker rekening mee gehouden. Mijn man verdiend best redelijk.
Ja juist...want ik werk niet Wij hebben alles op 1 salaris. Ook hebben we arbeidsongeschiktheid voor mijn mijn 100% verzekerd...ook andere vervelende dingen. Alleen werkeloosheid niet. Want mocht dat gebeuren kunnen we allebei werken en zal mijn man alles aannemen ( dus ook in het buitenland) zodat de kansen groter zijn. Maar je kunt nooit dingen zeker weten. Wij zaten in 2010 ineens met een baby van 2 maanden en een kind van 3 met lege handen. Maar na 1 maand alweer een andere ( en veel betere) baan.
hier: huur: 610 zorgverzekeringen: 230 gas/licht/water: 180 auto verzekering: 45 inboedel+aansprakelijkheid verzekering: 20 kpn: 75 mobiele abo: 25 extra rekeningen gemiddeld: 200 (nu al 4 maanden alleen al aan mijn tanden). diesel man : 800 benzine mijn auto: 80 totaal: 2,265 en ook nog auto belasting 1 keer in de drie maanden 80,-
Wij zitten rond de 1600 euro per maand, zonder boodschappen en benzine. Hierbij is de maandelijkse aftrek er al afgehaald.