Hallo dames ! Ik heb een vraagje. Ik sprak er laatst over met een vriendin die zwanger is geweest maar zij begreep het ook niet echt. Soms schopt ons kleintje echt heel hard. Mijn buik beweegt dan heftig heen en weer. Mijn man was vorige week nog zeer verbaasd hoe hard die kleine al schoppen kan. Maar al die schoppen doen nooit pijn ! Er lopen toch genoeg zenuwbanen door de baarmoeder en zo maar pijn doet het nooit, wel voel ik de trapjes natuurlijk, maar dat is juist leuk ! Hoe kan het dat deze toch soms wel harde trappen geen pijn doen ? Bedankt voor het antwoord ! Groetjes, Nikki F
hoi Nikki, het doet geen pijn omdat het alleen maar tegen je huid en baarmoeder is. Daar lopen wel zenuwbanen maar echt pijn doet het nog niet. Dit kan nog wel komen! Maar dat is dan vooral als je kindje tegen je ribben gaat schoppen over een paar weken. Dan zijn de spieren nog sterker en je baarmoeder komt dan meer tegen je ribben aan. Soms kun je dan een gekneusde rib oplopen en dat doet wel echt pijn! Gelukkig gebeurt dat niet zo vaak. Mirjam