Dames een vraagje: kheb last van onregelmatige cyclussen. zit nu terug op dag 38 en vrees dat ik ga ongesteld worden. Heb ook al 7 dagen bruinverlies. nu heb ik dinsdag bloed laten prikken en gisteren vernomen dat ik niet zwanger ben (dacht ik ook), maar dat er ook geen eisprong was... de huisarts gaat nu de gyneacoloog opbellen om een afspraak te plannen.. Ik weet niet of ik hier terecht kan met mijn vraag, maar zijn er nog mensen die dit voorhadden en welke oplossingen zijn er dan aangereikt? én werden jullie dan wel snel zwanger ? Ik weet dat ik waarschijnlijk eerst het gesprek moet afwachten alvorens conclusies te maken.. maarja... ben er toch enorm mee bezig.. thanks !
Hey Lotteke, kan me voorstellen dat het je bezighoudt. Het is idd verstandig om het gesprek af te wachten, want je (en je partner) zult sowieso een aantal onderzoekjes moeten ondergaan als je doorgestuurd wordt naar het zh. Maar maak je niet al te druk hoor, want een eisprong kunnen ze zo opwekken met hormonen. Dus dat onderdeel komt zeker goed in de toekomst! Succes met alles!
Hallo Lotte, Ik heb het PCO syndroom in lichte mate. Dat wil zeggen dat ik maar heel weinig ovulaties heb. Ongeveer 5x per jaar. Wil je niet zwanger worden is dat ideaal natuurlijk, maar ja dat willen we nu juist wel! Ik ben op advies van een mesoloog teunisbloemolie in capsules gaan gebruiken, dit zorg voor een betere cyclus. En ja inmiddels ben ik van mijn beide kinderen binnen 2 maanden zwanger geworden. Ik ben inmiddels weer aan de teunisbloemolie en nog een ander alternatief middeltje om te proberen voor kindje nr 3. Ik ben ook regelematig bij de gynocoloog geweest, maar daar krijg je alleen maar Clomid. En dat wilde ik nog niet proberen (was nog erg vroeg in mijn situatie!) En bovendien een grotere kan op een 2-ling. Tja als je voor nr 3 gaat wil je dat risico ook vermijden als het even kan!
kan ik me inbeelden dat je dan minder kans wil op een tweeling Ik heb nu ook reeds 2 cyslussen teunisbloemolie genomen in capsules (ook gelezen op deze site ergens). Vorige cyclus was 26 d, maar deze weer 38 dagen... en in deze laatste cyclus bleek dus ook dat ik geen eisprong had.. Is clomid "slecht" ? waarom wou je dit nog niet proberen ? Wat is PCO ? weinig eisprongen, maar ben je dan ook maar 5 x ongesteld geweest ? of zijn er dan ook ei-loze cycli ? Goed voor je in alle geval dat het zo snel gegaan is dan uiteindelijk !
Hallo Meiden, Ik ben jullie verhalen allemaal aan het lezen. Ik lees dat jullie teunisbloemolie gebruiken. Wij zijn in sep 2007 gestopt met de pil en hebben een zwangerschapswens. Nu ben ik tot nu toe nog steeds niet spontaan ongesteld worden en heb ook alleen maar medicijnen geslikt om ongesteld te worden (provera) en medicijnen voor de eisprong (clomid). Verder zijn we bezig met zaadonderzoek, binnenkort het tweede. Maar ik zou best die tenisbloemolie eens willen proberen om te kijken of ik daar wel mijn cyclus mee krijg. Waar hebben jullie die teunisbloemolie gekocht? Kun je die bij een drogist kopen of moet je daarvoor bij een apotheek zijn. Alvast bedankt voor de reactie, groetjes Ingrid
Ik gebruik clomid, ik heb ook erg onregelmatige cylcussen, zie onderschrift. Ik heb weinig bijwerkingen van de clomid, gebruik wel een lage dosis, en mijn cyclus doet het prima. De kans op een meerling met clomid is voor 2-lingen 6,9 % en 3-ling maar 1 %. En meestal wordt je onder controle gehouden met follikelmetingen en kun je dus zelf beslissen wat je doet als er meerdere follikels zitten. Je kunt dus belsissen de ronde over te slaan als er 2 of 3 of meer follikels zitten. Bij veel follikels zal je gyn je dat ook aanraden. Bij de gyn. zul je dus een aantal onderzoeken krijgen en aals alles er goed uitziet clomid. Veel succes en sterkte!
Hey die teunisbloemolie heb ik gevonden bij Kruidvat. (vond ze ook al in een gezondheidswinkel: met allerlei oliën, verzorgingdproducten,...) Kheb een afspraak bij de gyn, binnen 3 weken. Kben benieuwd. ze vertelde me alvast dat de temp metingen volgens haar ook niet echt betrouwbaar zijn, ovulatietesten wel; dus ben ik daar alvast weer mee gestart Khoop dat ze mijn cyclus dan snel op orde kan krijgen. Maar als ik je goed versta, geven ze niet zomaar Clomid. je moet eerst een reeks onderzoeken ondergaan ?
Hallo Lotteke, PCO betekent Poly cysteus ovarium: Veel cysten in de eierstok. De follikels rijpen dan niet volledig uit met het gevolg dat je geen of laat een eisprong krijgt. De gynocoloog kan je dit goed laten zien op een echo. Je kunt al wel vrij snel beginnen meestal met medicatie is wat ik hoor? En ik denk niet dat het per definitie slecht is, maar wij waren steeds nog maar 2 maanden bezig met zwanger proberen te raken. Dus om dan al over te stappen op medicatie vind ik vroeg. Op een natuurlijke wijze helpen wil ik dan wel. Mijn mesoloog heeft ontdekt dat een aantal hormonen teweinig wordt aangemaakt en die probeert ze weer te stimuleren met oa. teunisbloemolie en ik heb ook ayus forte, dat is een ayur vedisch kruid. Maar het wil niet zeggen dat dit voor iedereen werkt. Je krijgt iets van bij je past. Sukses bij de gynocoloog en hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid. groetjes Agnes
Hallo Ingrid, Ik heb de teunisbloemolie bij een natuurgeneesmiddelen winkeltje gehaald van het merk aov. Je hebt het ook idd bij het kruidvat en bijv. bij de tuinen. Wat betreft het temperaturen. Dat doe ik ook en achteraf blijkt het toch wel steeds te kloppen. Alleen op het moment dat mijn temp omhoog gaat ben ik toch altijd onzeker en weet ik niet hoe ik het moet lezen. Ik heb trouwens wel zo'n oortermometer, veeeeeeeel gemakkelijker!
heyy ik heb ooki teunisbloemolie gehad van etos maar dat hilep bij mij niet, me cyclus was gewoon weer 8 weken net als de 2 keer ervoor. heb vervolgnes van de gyn clomid gekregen en was in 1 keer zwanger. keer daarna mer clomid weer in 1 keer zwanger, helaas beide een ma, maar ga over 2 weekejs weer met de clomid beginnen, bij mij werkt het dus prima . suc6