Huis te koop, huis verkocht en dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 19 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik zijn van plan om te gaan verhuizen.
    Het allerliefst willen we het huis van mijn nicht gaan kopen, maar zijn uiteraard ook naar andere huizen aan het kijken, just in case ;)

Ons huis gaat dus ook de verkoop in, maar wat nou als ons huis eerder verkocht wordt, dan dat we wat anders hebben?
    Ik ben momenteel een beetje als een kip zonder kop en zie het allemaal niet zo helder meer :) Dus hoe kunnen wij dit het beste aanpakken? Of hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik ga ter overbrugging liever niet huren, maar wil gelijk over als het kan.
    Tips? Ideeën? Ervaringen? Ze zijn allemaal welkom!

Alvast bedankt,

Liefs Minya

2. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Het blijft natuurlijk altijd een gok.

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en hebben ons huidige huis op tijd te koop gezet.
    De kopers hadden gelukkig geen probleem met de opleverdatum van pas 1 juni 2009. Ze hadden ook eisen kunnen stellen, maar wij hadden ons voorgenomen geen verkoop te sluiten als we er eerder uit zouden moeten.
    We hebben dus geluk gehad. Je weet nooit hoe het gaat lopen.
    Veel suc6 iig!

3. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Ik zou in deze periode trouwens wel eerst je eigen huis verkopen voordat je een ander huis koopt!

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dat is dus sowieso de bedoeling! Wij willen echt graag het huis van mijn nicht kopen, mits dat haalbaar is natuurlijk.
    Ach, misschien zie ik ook nog wel te veel beren op de weg. We doen dit voor het eerst :) Vind het gewoon spannend en eng tegelijkertijd.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou inderdaad zeker eerst je eigen huis verkopen en dan pas op zoek naar een ander huis. Je kunt altijd afspreken dat de overdracht pas een half jaar later (dus een half jaar na het tekenen van de koopovereenkomst) plaatsvindt bijvoorbeeld. Ik werk bij een notariskantoor en zie dat dat heel gebruikelijk is.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ah, gelukkig! Dus ik maak me nu eigenlijk druk om iets wat niet echt hoeft :) How typical... :rolleyes: :)

7. BoBam

BoBam Niet meer actief

ons huis is ook te koop en we hebben ook nog geen andere, er is hier niet veel betaalbaars op dit moment.. denk dat we dan eerst bij mijn ouders in zouden gaan als we ons huis eerst zullen verkopen

8. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Houten
    Zoals Mermaid al zei hebben wij dus ook gedaan :D In oktober 2008 verkocht en 2 juni 2009 hebben we de overdracht! 8 maanden later dus zelfs!

9. sevtamzel

sevtamzel Lid

5 apr 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Mocht je eigen woning nog niet verkocht zijn wanneer je nieuwe woning al opgeleverd is, kun je een overbruggingskrediet aanvragen om de kosten te overbruggen. Dit kan je adviseur regelen.

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Even een misverstand uit de wereld helpen:
    Een overbruggingskrediet is er puur en alleen om ervoor te zorgen dat je de overwaarde van je oude woning alvast kunt gebruiken voor de aankoop van je nieuwe woning, zonder dat je de opbrengst van je oude huis al binnen hebt. Het is dus NIET om de kosten van dubbele lasten te dekken...

11. Tja het is nu ook een moeilijke tijd.
    Huizen worden niet zo makkelijk verkocht.

Wij hebben een huis gekocht en ons huis in de de verkoop gezet en de oplevering in onze oude huis op de opleverdatum van ons nieuwe huis afgestemd.
    En dat ging gelukkig ok. Anders hadden wij moeten intrekken bij mijn schoonouders of vrienden.
    Of een huis huren maar dan zit je weer met dubbele lasten en dat hadden wij niet echt kunnen dragen.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou sowieso mijn eigen huis eerst verkopen, in welke tijd dan ook.
    Nu in deze tijd blijf ik mooi zitten, de huizenprijzen zijn gedaald hoor!

13. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    En dus een nieuw huis ook!

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1