Waarom Nutriton?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Pollewop, Oct 29, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pollewop

Pollewop Actief lid

Dec 7, 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Ik heb een vraag waarom doe sommige nutriton bij de voeding..?
    Ik lees dat vele dan reflux hebben ( dat is toch last van spugen? )
    Maar dacht ook dat t maagje beter gevuld is en dat ze langer tevreden zijn of is dat nie zo..
    Ons mannetje komt s'nachts nog voor de fles. rond de klok van half 4.
    Hij weegt meer dan 6 kilo dus hij kan eigenlijk goed zonder zeggen ze, maar ik krijg helaas de nachtvoeding er niet uit.
    Wat hebben jullie gedaan? en zou evt. nutriton een optie zijn? of voeding voor hongerige baby's de laatste fles..?

Bedankt!

2. Pollewop

Pollewop Actief lid

Dec 7, 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    oh ja en hij drinkt met gemak 180 + 6 schepjes tot de laatste drup leeg..

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Hij is nog jong, dat doorslapen komt vanzelf wel hoor. Nutriton is inderdaad tegen het spugen.

4. linnepin

linnepin Fanatiek lid

Aug 25, 2006
    1,030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Toen ons zoontje zo oud was als je jouwe sliep hij al wel door en dat hebben we voor elkaar gekregen door hem lekker te douchen voor de laatste fles. Dan was hij lekker moe en sliep hij de nacht door. Ik zou geen Nutriton gaan gebruiken als het niet nodig is..... En anders is het gewoon een kwestie van tijd......

5. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

mijn meisje drinkt ook met gemak 180+6 leeg, door de laatste voeding doe ik nutriton. Zo slaapt ze op de voeding door. Ik heb eerst bv gegeven met de fles en daar deed ik door de laatste ook nutriton en ze sliep toen ineens door. (van 23 tot 6) Nu slaapt ze van 22 tot 7 of zelfs langer.

Je kunt ook proberen om de laatste voeding de gewone voeding te vervangen voor nachtvoeding, dat is die voor hongerige babys.

6. deb1

deb1 Actief lid

Nov 28, 2006
    256
    0
    0
    volgens mij heeft het niet zoveel met de nutriton te maken of ze doorslapen ja/nee.

mijn zoontje kreeg vanaf een week of 3 nutriton door zijn voeding, ivm spugen. nu ben ik het aan het afbouwen dus nog maar 1 schepje ipv 3,5. en hij slaapt er net zo goed door hoor. denk dat jullie ventje gewoon nog niet zo toe is aan het doorslapen.

weet niet hoeveel keer per dag hij die 180cc krijgt. sverre krijgt nu 4x 190 +6 scheppen.
    daar redt hij het prima op.

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik doe nutriton door de voeding omdat Isa ongelooflijk snel en haastig drinkt, in 10 minuten drinkt ze anders 200cc weg.
    Nu doet ze er 20 minuten over dus puur om haar wat langzamer te laten drinken en haar hersens de kans te geven het signaaltje door te geven dat haar buikje vol is.
    Anders blijft ze drinken.

8. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Doorslapen komt vanzelf geef je kindje de tijd;)

9. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leander krijgt ook nutriton, maar idd ook tegen het spugen.
    Ik zie dat je kindje nog maar 2 maanden is, het is normaal dat hij dan nog niet doorslaapt.
    Leander is zondag 3 maand geweest en heeft pas deze nacht voor de eerste keer doorgeslapen.
    Doorslapen is iets wat je niet kunt forceren, je kindje doet dit pas als hij/zij er zelf aan toe is.

Ik zou ook geen nutriton geven, moest het niet nodig zijn hoor.

10. Ik zou ook echt geen nutriton gebruiken als je kindje niet spuugt. Je loopt het risico op onnodige krampjes, dunne ontlasting danwel te dikke ontlasting en andere ellende, spreek uit ervaring.. helaas... zou liever nutrix ofwel rijstebloem aan de laatste fles toevoegen waardoor hij beter slaapt. Overigens wordt dit pas vanaf 4 maanden geadviseerd. Zou bij het CB even informeren of je dit al kunt gebruiken.

11. 1 keer is wel genoeg dacht ik :)

Share This Page