Hoi Ik ben vanmorgen bij de HA geweest om te laten controleren op een blaasontsteking. De laatste twee dagen een apart onderbuik gevoel, dus vandaar mijn stap. Nu heeft ze het nagekeken alleen ze kan er de vinger niet op leggen dus sturen ze het op naar het lab. Alleen, de uitslag duurt 5 werkdagen!! Nu heb ik ook gelezen dat een verwaarloosde blaasontsteking kan leiden tot vervroegd bevallen? Maar is dat dan niet veel te lang die 5 dagen? Ik maak me een beetje zorgen... Lieve groetjes
Hoi Lady Ingrid, het klinkt nu niet naar een vroeggeboorte. Dan moet je wel echt buikpijn hebben als weeën. Heel soms komt dit inderdaad door een blaasontsteking, maar dan vind je vaak toch al aanwijzingen in je urine. Maar een kweek kan heel nuttig zijn om te zien of er een bacterie zit die je urinewegen kan irriteren. Maar de kans is klein dat je bij deze klachten gaat bevallen. Het past veel meer bij een groeispurt. Rond 20-22 weken heeft je kindje een groeispurt, moet je baarmoeder ineens flink meegroeien en kun je last krijgen van een trekkend, duwend of juist stekend gevoel onder in je buik. Dat hoort er meestal gewoon bij, maar heel goed dat je alert bent op een urineweginfectie. Ik zou het toch gewoon rustig afwachten, maar als het gevoel erger wordt en kan lijken op weeën, bel je meteen je vk op voor advies en controle. Meer dan alert zijn kun je nu helaas niet doen. Groetjes Brigitte