Omdat ik van alledrie kinderen snel zwanger ben geworden wil ik na de geboorte van de derde aan de minipil (icm borstvoeding). Zijn er hier ervaringen mee? En wanneer stop je met de minipil? Ik reageer heel sterk op hormonen en ben geen fan van de pil. Ik heb in het verleden Microginon 30 (als ik het goed heb) en Lovette gebruikt. De laatste was toen het laagst qua hormonen, maar ik had hier toch veel last van (depri gevoel, hoofdpijn, vocht vasthouden). Zonder pil voel ik mij happy. Maar ik wil niet meer alleen vertrouwen op condooms als de derde geboren is. Daarbij vind ik het ook altijd zo'n 'gedoe'. Ik heb een spiraal overwogen maar qua hormonen lijkt me dat ook niet heel fijn...
Ik ben na de geboorte van de oudste begonnen met de minipil (na 6 weken) dit ivm de bv die ik gaf. Toen ik gestopt ben met bv (toen dl 8 maanden was) ben ik overgestapt op de normale pil. Voor mij werkte dit prima tot 6 maanden ongeveer, daarna kwam de menstruatie terug met de minipil en die kwam toen om de 2 weken een beetje. Op hormonen reageer ik niet zo sterk volgens mij dus daar niet veel last van gehad. Na de geboorte van deze kleine wil ik een spiraaltje. Mirena lijkt me ideaal want wil geen zwaardere menstruatie maar de hoeveelheid hormonen in Mirena is voor zover ik heb begrepen wel erg laag. Wellicht info opvragen bij de vk/ha over hormoon gehalte in Mirena VS minipil? Evt koperspiraal heeft geen hormonen dus dat kan je ook nog overwegen.
Een mirena bevat minder hormonen dan de minipil. In de minipil zit 75 μg progestageen, de mirena geeft 20 μg progestageen per dag af.
Ik ben me een beetje aan het inlezen en het zijn allemaal hormonen he (duh). Jammer dat ik er gevoelig aan ben. Ik denk dat de nuvaring nog een optie kan zijn. Over spiraal hoor ik te veel negatieve ervaringen.
Ik ben na mijn eerste bevalling de minipil beginnen nemen, en ben hier na de borstvoeding ook mee doorgegaan. Ik heb heel die periode (dik 3 jaar) nooit doorbraakbloedingen gehad. Was dus erg tevreden. Nu ga ik voor het hormoonspiraaltje. Wil er niet meer elke dag aan hoeven te denken op mijn pil te nemen ( ben nogal vergeetachtig wat dat betreft ...)
Ik ben nu aan de minipil en merk wel bijwerkingen, maar zonder minipil heb ik heftige menstruatie- en ovulatieklachten. De bijwerkingen van de pil vind ik minder heftig. Ik voel me psychisch ook stabieler, zonder pil ben ik 2wkn per maand heel labiel voor mijn gevoel. Ik overweeg een Implanon als ik zeker ben dat ik niet binnen 3jr zwanger wil worden. Spiraaltje vind ik zelf geen prettig idee.