Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op wat ik straks allemaal in die vluchttas moet gaan stoppen. Nu heb ik me vooral gefocust op de spullen voor ons dochtertje, maar ik kom zelf natuurlijk ook het ziekenhuis uit na een bevalling. Wat voor soort kleding zat jullie lekker die eerste tocht naar huis, en hoeveel kleding voor jezelf heb je meegenomen? Hoeveel ondergoed? Tips voor een fijn nachthemd voor tijdens de bevalling zijn ook welkom.
Ik geloof in een joggingbroek en positieshirt (en jas) en in een positiebroek en positieshirt. Gewone broeken gingen nog niet. Ik ben bevallen in een hemdje en later een gewone pyjama aangetrokken. Dacht dat ik 2 of 3 stuks ondergoed meegenomen had. Die pyjama en 1set makkelijk zittende kleding voor naar huis.
Ik heb mijn nachthemden bij de action weg mooi donkerblauw. Ben ook bevallen in nachthemd. Daarna in joggingbroek en positie shirt naar huis. Had 2 setjes mee. En degelijk ondergoed van de zeeman gheghe, netbroekje vond ik afschuwelijk zitten dus schoof die surfplanken in de degelijke slip.
Het ligt er natuurlijk aan hoelang je in het ziekenhuis blijft na de bevalling. Ik had een soepel vallend rokje en legging en t shirt, en een dikke jas en sjaal, want het vroor. Ik had wel voor de zekerheid 2 setjes. En dat was maar goed ook want ik vloeide best veel iedere kee r als ik opstond. Ik ging dan ook kort na de bevalling naar huis. En ik had een celstofmatje op de autostoel gelegd voor de zekerheid..
Joggingbroek en zwangerschapsshirt. Heb keizersnede gehad. Als pyjama had ik er een paar vd action en 5 stel ondergoed (vanwege keizersnede). Had extra grote onderbroeken van bij de action gekocht.
Mijn water was gebroken toen we er naartoe gingen, en dat bleef maar lopen. Kraamverbanden lekte steeds door, dus ik heb nog een stuk of 4 extra onderbroeken in de tas gepropt, was geen overbodige luxe. Op de terugweg had ik zo'n losse stoffen broek uit thailand aan (het was een warme dag), wel met een dikke trui die over mn kont viel ivm oncharmante kraamverband bobbel Ik had in totaal bij me: Dikke sokken Joggingbroek 6 onderbroeken (zie bovenstaande verhaal) Sportbh Vestje (voor over nachthemd tijdens bevallen, maar niet nodig gehad) Nachthemd (net over mn kont, dan kon ik zonder onderbroek rondlopen en met knoopjes voor als ie op mn buik gelegd zou worden) Dikke trui Dunne broek Sloffen Dat was t wel geloof ik...
Ik ben bevallen in zo’n oversized slaapshirt en had er daarvan nog 1 bij me voor na de bevalling. Ik had ook een pyjama meegenomen, maar dat elastiek op mijn buik vond ik niet lekker zitten. Qua ondergoed had ik een paar van die strakke boxershorts van mijn man meegenomen, 3 geloof ik, die zitten heerlijk hoog over je buik en houden het kraamverband heel goed op z’n plaats. Naar huis droeg ik de ene keer een positie joggingbroek en de andere keer een positielegging. Die losse buikdelen van positiekleding zijn kort na de bevalling echt heel fijn. Probeer vooral loszittend en zacht mee te nemen, je hebt echt geen zin om jezelf in een spijkerbroek te proppen.
Heb m'n joggingbroek, positieshirt en winterjas aangehad van ziekenhuis naar huis. Ben bevallen in een modieus ziekenhuisjurk/shirtje.
Bij de eerste in legging en blouse. Tweede een legging en een top met lang vest. Derde jawel hoor. In spijkerbroek en een blouse. Bij de eerste 2 gingen we binnen 2 uur weer naar huis, de derde is in de ochtend geboren en gingen pas avonds laat naar huis. Spijkerbroek had ik aan toen we het ziekenhuis ingingen, voor de rest zat er maar 1 legging in mn vluchttas. En laat die nou net vies zijn geworden.
Bij de eerste een wijd shirt van vriend en capri jogging (1 nacht moeten blijven) Bij de tweede langer jurkje en legging (zelfde dag naar huis) Bij de derde gewoon shirt met positiejeans ( 1 nacht moeten blijven)
Ik had een joggingsbroek, voedingsshirr en een lang vest aan. Tijdens de bevalling helemaal niks, nooit verwacht maar had na t douchen geen zin om me aan te kleden en zweette me kapot
Oma tent van de zeeman (ze zitten écht lekker en zitten lekker hoog, kosten iets van 0,59€ dus kun je zo weg kiepen mochten ze vies worden) Een wijde pull-on broek van de H&M met elastiek in de taille. Eroverheen een wijd t-shirt van mijn man en een ruim sweatvest. Lekkere sokken en fijne sneakers, want die had ik aan
Ik zweette juist helemaal niet zo en had het dikwijls koud tijdens de bevalling. Vooral dikke sokken vond ik erg fijn
Oh en ik ben bevallen in een donkerblauw nachthemd met ananassen erop van de Zeeman, 3 maten groter dan normaal. Mijn buik pastte er anders niet in hahaha. Ik heb die bewaard en zal ik nu weer dragen!
Johhhh die dingen zijn huge joh. Had echt het gevoel dat mijn dweilmop nog kleiner was! Maargoed, het kraamverband hadden mijn man en ik (heel kinderachtig) natuurlijk al bestudeerd toen het kraampakket binnen kwam.