geen pet&geen zonnebril...iemand een tip ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miran6, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Wat bij ons helpt is om hem bij de aanschaf te betrekken. Zonnebril was niet moeilijk, die dragen wij beide ook. We dragen ook een gewone bril, dus dat is voor hem alleen maar leuk.

Het petje was een jaar geleden een drama, tot we bij de v&d een petje van Nijntje zagen hangen. Deze aan hem laten zien, reageerde enthousiast want het was Nijntje en vervolgens de pet opgedaan en voor de spiegel gezet. (Hij is nogal een ijdeltuit en bekijkt zichzelf graag). Sindsdien draagt hij dit petje als het nodig is.

Misschien helpt dit ook bij jullie.

Ik ben het eens met de stelling dat ongeacht de hoeveelheid haar, een petje wel echt nodig is bij die ukkies.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het gaat niet alleen om verbranden van een kale bol, het is ook het tegengaan van een zonnesteek. Het bijna zwarte haar van mijn zoontje is na een paar minuten kokend heet!:$

3. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, bedankt voor de reacties :)Het is denk ik gewoon idd uitproberen...heb hier wel een paar goeie tips gelezen die ik gewoon moet doen. Morgen weer een mooie dag...dussss uitproberen dan maar :)
    Maar het is wel een drama. Hij wilt echt niks op zijn hoofd, tenzij dat het een doekje is waar hij kiekeboe mee speelt.Hoezo eigenwijs :D:D haha ze zijn zo lief :)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind een petje niet persé nodig als je je kindje maar voldoende uit de zon houdt, dat is niet zo heel erg moeilijk. Vandaag het hoedje bij Lisa geprobeerd, maar ze moet er niets van weten en ik heb nog wel andere dingen te doen dan achter haar aan te lopen. Maar we zorgen er wel voor dat ze niet teveel in de zon zit.

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Nou hier hetzelfde drama hoor, heb het al spelenderwijs geprobeerd en het enige wat ze doet is keihard huilen en zorgen dat ze zo snel mogelijk dat ding van haar hoofd af trekt.
    Is een zonnehoedje van lief met van die touwtjes met druk knoopjes maar dat maakt niet uit binnen een paar seconden ligt die op de grond.
    Hij ligt op de vloer en zo nu en dan pakt ze hem en doet ze hem bij haar hoofd maar als ik hem dan opzet is het huilen en snel af doen.

Bandana gister ook geprobeerd maar zodra ze voelt dat er iets op haar hoofd zit dan moet het eraf, ben bang dat ik kan blijven oefenen maar dat het niet zoveel helpt.

6. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk kan je je kindje goed uit de zon houden,maar tijdens boodschappen doen, een stukje fietsen, en kruipen in de tuin.
    Ik smeer zijn hoofdje helemaal in met een dikke laag zonnebrand, maar dat lijkt niet niet voldoende. Straks even de volle zon in en dan het verschil laten zien aan hem,met/zonder petje. En dan idd af proberen te leiden.

7. zogelukkig

Vind de zon helemaal vermijden best moeilijk met dit weer hoor!
    Tenzij je alleen maar in een schaduwtuin zit?
    Als we op pad zijn, loop ik toch echt niet met een parasolletje boven zijn hoofd en op de fiets is die mogelijkheid er ook niet. En ik blijf er ook niet voor thuis!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik wel een parasol en op de fiets heeft ze een helm op. In de tuin zit ze ook wel in de zon, maar wel hebben een boom die wat schaduw geeft (dakplataan) en we hebben eventueel ook 2 parasols.

En een beetje zon is toch niet erg, ze krijgen niet meteen een zonnesteek van,een beetje zon.

9. zogelukkig

Oh ja,Lisa loopt nog niet los natuurlijk. Wil Eva wel een pet op?

En vergis je niet met zonnesteken! Kleine kinderen krijgen ze eerder dan volwassenen. Ik heb er zelf trouwens ook gauw last van.

Als je op pad bent en je bent in de volle zon is het echt beter dan je ze een pet op zet. Gisteren was het onbewolkt weer en in de schaduw al 26 graden, dat zijn gewoon zomerse waarden.

Ik neem iig geen risico's!;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft ook geen petje ofzo, niet dat ze het niet wil ofzo, hebben we gewoon niet voor haar. Net 1,5 uur weg geweest en Eva op haar fiets zonder helm, gaat gewoon prima. Ik heb nu ook zoiets van, het gaat al jaren goed zo en het is niet zo dat we onverantwoord bezig zijn ofzo. De kinderen zitten ook heel vaak in de schaduw.

Zelf heb ik nooit een zonnesteek gehad, heb ook nooit een petje op ofzo.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind ook dat mensen tegenwoordig wel heel erg paranoïde overal mee zijn.het wordt gekker en gekker. wat ik de afgelopen 17 jaar allemaal heb zien veranderen als moeder zijnde.

waar is het gezonde verstand van moeders gebleven. we weten heus wel wat goed is of wat teveel is. ik vind dat snoopy niks verkeerd doet. ze let er toch dat ze niet te lang achter elkaar in de zon blijven.

de meeste zonnesteken komen trouwens uit teveel zon pal op de nek. dus tenzij je het petje andersom zet ben je nog niet afdoende bezig. en dan nog komt zoiets het meeste voor bij zwembaden of aan het strand. en dan is het meestal ook nog eens in combi met teveel verbrand en of te weinig gedronken.

gewoon je gezonde verstand gebruiken, goed smeren zeker bij water in de buurt, voldoende drinken en niet in overdadig in de felle zon. en als je op safe wil spelen tussen 12 en 3 binnen blijven. dat doen wij hier trouwens wel en dat deed ik met de pubers toendertijd ook. alleen hou ik meestal de marge wat ruimer.

12. zogelukkig

Ik zeg ook niet dat je onverwantwoord bezig bent, Snoopy!

Ik zeg alleen dat IK geen risico's wil lopen.

Ik heb bijna zwart haar, zoon ook en ik weet WEL wat het is om een zonnesteek te hebben. Was gewoon niet leuk meer als kind zijnde. En ik was altijd goed ingesmeerd en kreeg genoeg te drinken. Maar ik zat wel de hele dag op het water.

Beetje raar, blup, om het paranoide te noemen dat ik mijn kind een pet op zet. Ik heb gewoon het beste met mijn kind voor, simpel zat.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hee Zogelukkig,
    Ik quote even enkel dit berichtje, maar heb je andere berichtjes ook gelezen hoor.

Nee ze zitten niet de hele dag in de schaduw, maar juist smiddags zijn ze binnen want dan gaan ze hier nog altijd lekker even een tukkie doen. Als we dan om een uur of 3/4 weer buiten zijn, is er al een heel stuk schaduw in de tuin extra.

Maar dan nog, ik ben gewoon niet zo bang voor een zonnesteek, bedoel Malou en Ruben zijn toch echt al 3.5, hebben echt nooit een petje op gehad, en toch ook echt nog nooit een zonnesteek of net wat opgelopen. Dus tja ik geloof dat dat echt allemaal wel mee valt.

Jij hebt wellicht andere ervaringen, maar ik heb zelf, zelfs al zou ik de hele dag van smorgens tot savonds midden in de zon gaan liggen nog geen zonnesteek, ja verbranden dat doe je dan wel :p maar verder niet hoor. Wellicht als ik ervaringen met zon had zoals jij die hebt dat ik wel voor een petje ging en dus ook voor de kids.

Vind het dus prima dat jij en anderen wel voor een petje kiezen. Maar vind het ook prima dat wij ervoor kiezen om dat niet te doen. Verder vind ik het ook wel lekker dat je zo een beetje de wind door je haar hebt, zeker met een stukje lopen, als dat het op je hoofd geplakt zit onder een petje :).

Zo ieder zn ding zegmaar denk ik. En nee ik geloof niet dat het een beter is dan het ander. Ik denk dat ieder het beste probeert te doen. En wanneer je ergens gewoon het nut niet van inziet, ben je minder snel geneigd datgene te doen, denk dat je dat wel herkent :D!

Liefs!

14. zogelukkig

Ik sta echt paf! Beetje de omgekeerde wereld dit; dat je paranoia bent als je je kind via zijn hoofd beschermt tegen de zon! "Nog niet voorgekomen" zegt natuurlijk helemaal niks. Die ene eerste keer kan behoorlijk fataal zijn. Ach, ik ben dan denk ik nog liever paranoia dan dom.;)

Zonnesteek en ogen

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Vind het wel heel jammer dat er gezegd moet worden dat iemand die er anders over denkt dom is.

Dat iemand het paranoia noemde (wat ik ook niet goedkeur), was al voor mijn bericht en daar had je al op gereageerd. Nu haal je het weer aan en bedoel je het dus aan mij. Prima dat jij het beste met je kindje voor hebt, als je maar niet denkt dat ik/wij dat niet hebben met mijn/onze kids.

Maar vooruit laat maar, ik heb hier ook helemaal geen zin in ook!

Laat mij maar lekker dom zijn, ook goed.

16. Sensea

Sensea Niet meer actief

zo gelukkig@ dat paranoíde staat voor heel veel dingen tegelijk die ik hier zie voorbij komen op het forum en niet specifiek op jou of het petje in dit geval.ik denk wel dat we de kant opgaan waarin alles erg overtrokken wordt zo ook hier in dit topic maar dat gebeurd dus vaker. en dat bedoel ik dus. er is ook zoiets al der gulden middenweg. hanneke en snoopy letten heus wel of hun kind niet teveel zon krijgt. jij wil geen sprietje zon op het hoofd laten komen van je kind. voor mij is het beiden goed. ( ik doe trouwens hetzelfde als hun ik doe in felle zon wel aan bescherming, achterin de tuin zorg ik voor veel schaduw en doe ik het niet.) en ik probeer tegelijkertijd de kinderen te leren wat verstandig is (in dit geval met de zon) of wat niet. ze gaan straks op eigen benen naar school en in het leven en moeten dan ook eigen keuzes maken.

maar zoals gezegd heb ik de afgelopen 17 jaar heel wat zien veranderen en dat geldt voor heel veel dingen binnen de opvoeding.

een mooi voorbeeld was ook dat topic dat een juf ene kind bijd e arm pakte omdat hij een andere kind op het hoofd stond te meppen. iedereen op de achterste benen. als het mijn kind was dat ik de juf dit of dat........nouja vul maar in. niemand viel blijkbaar over het feit dat het kind appart getrokken werd omdat hij op een hoofd van een ander kind stond te timmeren. en zo zijn er nog meer dingen waarin ik vind dat men hier op het forum doorslaat.

je had je dus niet persoonlijk aangesproken hoeven voelen door mijn bericht het was in zijn algemeenheid bedoeld. jij bedoeld dat je mensen die geen pet gebruiken dom vindt ook vast anders dan het er staat en toch heb je hanneke met die opmerking gekwetst.

zoveel mensen zoveel meningen.

17. zogelukkig

Paranoia, dom, het zal allemaal wel niet zo bedoeld zijn he?

Wel weet IK dat IK er verstandig aan doe MIJN kind bij hoge temperaturen en een hoge zonkracht een pet op te zetten. Dat mensen dat dan weer gaan verbasteren tot iedere sprietje zon vind ik dan weer zwaar overdreven. Wij gaan vandaag ook op pad, het is dan wel zonnig, maar nog heel fris, die krijgt nu geen pet op. Maar hij zit in de tas.

Ach, laten we maar weer eens afsluiten met de wijze woorden dat iedereen het beste voor heeft met haar kind.;)

18. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb vandaag voor de gein eens rondgeken in de stad toen ik een afspraak bij de logo had.ik vind het namelijk erg fasinerend allemaal die verschillende meningen. ik heb gelet op helmpjes ( ander topic ) en petjes. mijn zoon had inderdaad een zonnehoedje op (want ik vind het dan weer belangrijk dat de nek beschermd wordt)
    ik heb niet 1 kindje met een helmpje op voorbij zien komen tijdens mijn wandeling van meer dan een uur en welgeteld 1 kindje met een petje op op de fiets bij papa.en ik ben heel wat kindjes tegen gekomen. ik heb ook nog een extra opgelet tijdens de pauze op school waar ik voorbij kwam ook daar had niemand een petje op. ik vond het onderweg en zeker voor die hele kleintjes ook wel frappant.

en niet 1 helmpje dat zegt eigenlijk ook best veel. ik dacht namelijk dat ze met een wetgeving bezig waren enkele jaren geleden amaar blijkbaar hoor of zie je daar niemand meer over. ik heb er in eider geval al heel lang niks meer over vernomen.

ik denk dat we dus wel kunnen vaststellen dat de meeste mensen gewoon niet doen aan extra bescherming (of het nu tegen de zon of tegen verkeersgevaren zijn)

19. zogelukkig

Daar zit hem voor mijn het verschil: is het dragen van een zonnepet NORMALE bescherming of EXTRA bescherming? Kijk, een pet en een hoedje daaroverheen, dat is EXTRA bescherming.

Ik vind het ook raar als mensen zeggen: mijn kind heeft nog nooit last gehad van een zonnesteek. Euh, moet het dan eerst een keer voorkomen? Hoezo je kind niet gewoon beschermen? Resultaten uit het verleden bieden immers geen garantie voor de toekomst. Ja, ik rook al 20 jaar, heb nog nooit longkanker gehad, net zoiets. Ik vind je kind een zonnepet opzetten horen bij een goede zonbescherming, net als insmeren met een hoge factor bij de temperaturen en zonkracht zoals afgelopen week.

Mag je overdreven vinden, paranoia vind ik veel te ver gaan. Even voor de goede orde: pa·ra·noia de; v geestesziekte die gepaard gaat met hallucinaties, grootheidswaan en ziekelijke achterdocht). Maar: ik vind het wel onverstandig als je je kind bij hoge temperaturen en een hoge zonkracht in de volle zon laat spelen, zitten, lopen zonder zonnepet.

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik heb al uitgelegd dat dat niet speciaal voor jou gold hé. en de contekst was ook geheel anders dan jij nu suggereerd.

Deel Deze Pagina