Bij mijn oudste is de bv niet gelukt, dus ik ben zo blij dat bij ons tweede wondertje de bv wel goed gaat! Ik voel me daarom een beetje schuldig, maar de late voeding (23u) gaat me echt tegenstaan. Het feit dat ik zo lang moet opblijven, terwijl ik zo moe ben (mede door de gebroken nachten nog steeds). Twee dagen geleden besloten de late voeding af te bouwen en hem dan voorraad uit de vriezer te leggen. Alsof mijn borsten de boodschap al begrepen hebben, ging het kolven om die tijd zeer moeizaam (eerste avond met moeite 120 ml, tweede avond met moeite 100 ml). Het bleek echter dat ons zoontje om die tijd ook maar slechts 90 ml dronk, omdat hij nauwelijks wakker te krijgen was. Deze opbrengst viel mij tegen, omdat ik stierlijk verwend was met iedere kolfbeurt 220-300 ml te kolven. Maar nou ging ik gistermiddag weer kolven, zodat mijn moeder een flesje kon geven. En voor ik er erg in had, had ik van 1 borst ineens 220 ml gekolfd . Dus met de tweede borst zat ik weer aan een opbrengst van 350 ml. Wel fijn voor de voorraad, want hij drinkt maar 150 per keer. Maar is dit herkenbaar voor jullie? Wat zijn jullie ervaringen met het afbouwen van de laatste voeding? Als de rest van de dag nog wel aan de borst gedronken wordt, slinkt dan niet ineens de voorraad? Mijn zoontje is trouwens bijna 4 maanden oud. alvast bedankt, groetjes, Natasja2
hier was ook geen pijl op te trekken. Ik persoonlijk zou die van elf uur als hij niet wakker wordt lekker overslaan. Je merkt zelf wel of hij zonder die voeding kan. Of je borsten er tegen kunnen is vraag 2. Bij de een wel de ander niet. Het fijne aan bv is dat je het wel weer kan opkrikken. Hier sliep ze ook al door van 21 uur- 7 uur toen ik weer ging werken en ze 3 maanden was.
Ik ben zelf een absoluut ochtendmens en om 23.00 uur lig ik al lang te snurken. Bij mijn dochtertje heb ik haar altijd zelf laten komen. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor een late voeding. De tijden verschoven daardoor automatisch in de nacht. Ik zou zeggen: probeer het eens!
Hier op begin ook gewoon laten slapen, ging dan zelf op tijd naar bed. Was dan vaak veel fitter voor de voeding als dat ik wakker had moeten blijven tot de laatste voeding. En dat een late voeding minder kolfopbrengst heeft is ook normaal, hoe later op de dag hoe minder, in de nacht en ochtend wordt dat weer veel meer.
ik heb beau in het begin ook gewoon laten slapen en hij kwam dan tegen 2/3 uur om te drinken. nu heb ik juist die voeding van elf uur weer geintroduceert omdat hij dan doorslaapt tot 7 uur. (bij toeval ontdekt) ik vind het wel een hele zit tot elf uur maar kan nu wel aan een stuk door slapen en vind dat minder vermoeiend dan een gebroken nacht. de volgende stap is om die voeding steeds te vervroegen met een half uur (ben net begonnen en dat gaat redelijk goed). wat al eerder werd gezegt, je moet gewoon eens wat uitproberen en kijken wat voor jullie prettig is. je produktie past zich wel aan na een tijdje. ik heb trouwens niet gehad dat het midden op de dag dan meer werd, wel 's ochtends natuurlijk wat kolf jij trouwens veel zeg!! respect
Ik heb nooit een laatste voeding afgebouwd. Ik vind flessen geven als ik thuis ben namelijk veel te veel werk. Ik bleef nooit op voor een laatste voeding hoor! Ik ging gewoon slapen en merkte wel wanneer ze zich meldden voor een voeding.